BibTex RIS Kaynak Göster

Marka Prestiji ve Marka Kredibilitesinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 91 - 102, 01.06.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı tüketicilerin marka tercih ve satın alma niyetlerini oluşturmalarında marka prestijinin ve marka kredibilitesinin rolünü araştırmaktır. Mevcut yazına dayanılarak marka prestiji ve kredibilitesi ile algılanan fiyat, algılanan değer ve satın alma niyeti arasında ilişkilerin varlığı araştırılmıştır. Söz konusu yapılar arasındaki teorik ilişkiyi ortaya koyan bir araştırma modeli oluşturularak 400 kişi ile gerçekleştirilen saha çalışmasından elde edilen veriler araştırma hipotezleri ile uyumlu olarak regresyon analizine tabi tutulmuştur. Sonuçlar marka prestiji ve marka kredibilitesinin tüketicilerin satın alma niyeti üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları teori, uygulama ve tüketiciler açısından ele alınarak yorumlanmıştır.

The Effect of Brand Prestige and Credibility on Purchase Intention

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 91 - 102, 01.06.2017

Öz

The purpose of this study was to investigate the role of brand prestige and credibility in forming brand decisions and purchase intentions. Based on the existing literature, it was hypothesized that brand prestige and credibility are related to perceived quality, customer satisfaction and purchase intentions. Based on the theoretical relationships between the conceptual constructs, a model was proposed and then tested utilizing data collected from a consumer sample. The data were analyzed using SPSS by applying regression analysis regarding to research hypotheses. The critical managerial implications of the findings are then discussed. According to the finding of this study, brand prestige and brand credibility have a positive and significant relationship with purchase intention of consumers.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25TK85MF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Deniz Zeren Bu kişi benim

Nilufer Gokdagli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zeren, D., & Gokdagli, N. (2017). Marka Prestiji ve Marka Kredibilitesinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. İşletme Ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(2), 91-102.

15860

Bu Web Sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.