The increasing complexity of modern engines has rendered the prototyping phase long and expensive. This is where engine modeling becomes in the recent years extremely useful and can be used as an indispensable tool when developing new engine concepts. The thermodynamic performance of a Turbocharged diesel engine with heat transfer and friction term losses is analyzed. This study deals with the numerical simulation and performance prediction of a turbocharged diesel engine with six-cylinder direct injection. To predict the engine performances, we developed a computer program for simulating the operation of a turbocharged diesel engine, and used the commercial GT-Power software to validate the simulation results. The range of variation of the rotational speed of the diesel engine chosen extends from 800 rpm to 2100 rpm. In this paper we studied the influence of several engine parameters on the brake power and effective efficiency. Moreover it puts in evidence the existence of two optimal points in the engine, one relative to maximum power and another to maximum efficiency; it was found that if the injection time is advanced, so the maximum levels of pressure and temperature in the cylinder are high.
Single-zone model ignition compression engine heat transfer friction turbocharged diesel engine GT-Power performance optimization.
Modern
motorlarda artan karmaşıklık prototipleme aşaması uzun ve pahalı
hale gelmiştir. Motor modelleme, son yıllarda son derece yararlı
olur ve yeni motor konseptleri geliştirirken vazgeçilmez bir araç
olarak kullanılabilir budur. Isı transferi ve sürtünme dönem
kayıpları ile Turbo dizel motorun termodinamik performans analiz
edilir. Bu çalışma altı silindirli direkt enjeksiyonlu turbo
dizel motorun sayısal simülasyon ve performans tahmini ile
ilgilenir. Motor performanslarını tahmin etmek, bir turbo dizel
motorunun çalışmasını simüle etmek için bir bilgisayar
programı geliştirdi ve simülasyon sonuçlarını doğrulamak için
ticari GT-Güç yazılımını kullanmıştır. Seçilen dizel
motorun dönme hızının değişme çeşitleri 800 rpm 2100 rpm
kadar uzanır. Bu yazıda fren gücü ve etkin verim birkaç motor
parametrelerinin etkisi araştırıldı. Üstelik bu kanıt motorda
iki optimum nokta, tek maksimum güç akrabası ve maksimum
verimlilik için başka varlığını koyar; Bu enfeksiyon süresi,
gelişmiş, yani, eğer silindir içindeki basınç ve sıcaklığın
en yüksek seviyeler yüksek olduğu bulunmuştur.
Tek bölgeli modeli ateşleme sıkıştırma motoru ısı transferi sürtünme turboşarjlı dizel motor GT-Güç performans
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 3 |