Son
yıllarda, dünyanın birçok yerinde “yavaş şehir” ve “yavaş yemek” kavramlarına
yönelik ilgi artışı gözlenmektedir. Ziyaretçiler, ziyaret ettikleri yörelerin
tarihi, doğası ve kültürel değerlerinin yanı sıra yöresel gıda ürünlerine
yönelik deneyim fırsatı da bulmaktadırlar. Bu deneyimler bir alternatif turizm
çeşidi olan “Gastronomi Turizmi” kapsamında gerçekleşmekte ve ziyaretçilere
doğal, sağlıklı lezzetler tatma imkânı sunmaktadır. Özellikle bilgisayarın
hayatımıza girmesi ve bilgi teknolojilerindeki değişimler nedeniyle
kullanıcılar ürettikleri bilgiyi aynı süreçte tüketir hale gelmişlerdir.
Amacı: Bir yavaş
şehir olan Seferihisar’daki yiyecek ve içecek işletmeleriyle ilgili
müşterilerin sosyal medya yoluyla paylaştıkları deneyimlerinin analizi gerçekleştirerek
bölgedeki işletmelerin yavaş şehir konusundaki bilgi birikimine katkıda
bulunulmaya çalışılmıştır.
Araştırma Yöntemi: Seferihisar’daki restoranların
teknolojik gelişmenin sunduğu sosyal medya araçlarından tripAdvisor üzerindeki
yavaş yemek akımına katılanların; demografik bulguları, algıladıkları değer, memnuniyet,
davranışsal niyetleri ve bölge turizmi üzerindeki etkileri nitel olarak incelenerek
restoranlara yönelik yapılan 589 yorumun MAXQDA 12 nitel veri analizi programı
yardımı ile analizi gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: İşletmeleri
genel olarak kısmi memnuniyetsizliğe karşın olumlu değerlendirdikleri ve
pozitif yorumların fazla olduğu, ziyaretçi yorumlarının analizinde işletmelerin
alt temalarına yönelik 1877 pozitif görüş, 439 negatif görüşe rastlanılmıştır.
Pozitif anlamda en fazla yorum yapılan ana temalar: Yiyecek içecek özellikleri (n=775),
işletmelerin iç özellikleri (n=260) ve işletmelerin çevresel özellikleri (n=242).
Negatif anlamda en fazla yorumlanan ana temalar: Yiyecek içecek özellikleri (n=127),
personel (n=88) ve fiyatlar(n=70) olmuştur.
Sonuç ve Öneriler:
Sonuç olarak belirtilen hususlar bölge turizmi açısından dikkat edilmesi ve
işletmeler açısından üzerinde durulması gereken konulardır. Gelecek
araştırmalarda ise başka bir yavaş şehir olarak kabul edilen bölgedeki
restoranlar ile karşılaştırma yapılabilir.
ABSTRACT
In
many parts of the world, the concepts of slow city and slow food have received
increasing interest in recent years. In the context of gastronomic tourism,
which is an alternative tourism type, tourists have been able to spend more
time in quiet surroundings by consuming more natural and healthy foods than
only recognizing the cultural values and history of the countries, seeing
their natural beauties or stayıng in the big hotels. Especially with the
computers entering our life, users have become consumed in the same process
because of the changes in information technology.
Aim of the study: By
analyzing the experiences of the food and beverage businesses through the
social media in a slow city Seferihisar, the contribution on the bringing up
the knowledge of the slow city region has been done.
Research Method: The social media tools provided
by the technological development of restaurants in Seferihisar, demographic
findings, perceived value, satisfaction, behavioral intentions and the effects
on tourism in the region were analyzed qualitatively and 589 comments on
restaurants were analyzed with the help of the MAXQDA 12 qualitative data
analysis program.
Findings: In
general, 1877 positive opinions and 439 negative opinions were found for the
sub-topics of the enterprises in the analysis of the visitors' comments, in
spite of the partial dissatisfaction in general, and positive reviewed. İn
the positive sense, the most commented topics are: Food and beverage characteristics
(n=775), internal characteristics businesses (n=260) and environmental
characteristics of businesses (n=242). The main reviewed main topics with
negative sense are: Food and beverage characteristics (n = 127), staff (n = 88)
and prices (n = 70).
Conclusions and Recommendations: The points that were mentioned above are the
issues to be considered in terms of regional tourism and the issues that should
be emphasized in terms of businesses. The proposal as a future research can be
the comparison with the restaurants of another slow city.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |