Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNOVASYON ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR İNCELEME

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 12 - 17, 13.07.2017
https://doi.org/10.29064/ijma.328112

Öz

İnovasyon ya da anlam olarak tam karşılamasa da
dilimizdeki karşılığı olan yenilik kavramı son yıllarda birçok alanda araştırma
yapan bilim adamlarının en fazla ilgisini çeken kavramlardan biri olmuştur. İ
novasyon kısaca
farklı, değişik, yeni fikirler geliştirerek değer katan, özgün ürün ve
hizmetler ortaya koymaktır. Yoğun rekabet şartlarında işletmelerin ayakta
kalabilmeleri ürün ve ya hizmetlerinde inovasyon yapmalarıyla mümkün
olmaktadır. Öyle ki günümüzde şirketler ancak yenilik yaparak tüketicilerin
hızlı bir şekilde gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilir ve rakiplerinden her
zaman için bir adım öteye geçebilir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı,
inovasyonla ilgili literatür özeti yaparak konuyla ilgili kavramsal bir çerçeve
oluşturmak ve inovasyon hakkında ilgili çevrelere yönelik farkındalık
oluşturmaktır.

Kaynakça

  • Aslan, R. (2014). İnovasyon ile tüketim eğilimleri ve reklam ilişkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi. Diyarbakır: DÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Becker, S. ve Whistler, T. L. (1967). The Innovative Organization: A Selective View of Current Theory and Research. The Journal of Business, 40, 462-469.
  • Coşkun, S., Mesci, M., Kılınç, İ. (2013). Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlama Aracı Olarak İnovasyon Stratejileri: Kocaeli Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013.
  • Deniz A. (2012). Tüketici Yenilikçiliğinin Boyutları ve Yenilikçiliği Etkileyen Faktörler Arasındaki İlişkiler, Doktora Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Downs, G.W. ve Mohr, L.B. (1976). Conceptual Issues in The Study If Innovation, Administrative Science Quarterly, No.21
  • Drucker, P. (1985). The Discipline of the Innovator, Harvard Business Review, 63(3), 67-72.
  • Drucker, P. F. (2002). The Discipline of Innovation. Harvard Business Review, 80, 95-104.
  • Durna, U. (2002). Yenilik Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Freeman C. (1982). The Economics of Industrial Innovation, London, Frances Pinter 2nd edition; 3rd edition with L. Soete, The MIT Press (1997).
  • Gökçek O. (2007). Yenilik Yönetimi Süreci ve Yenilik Stratejileri: Otomotiv Sektöründe Bir Alan Çalışması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Grant, J. (2007). Markaların İnovasyon Manifestosu, A. Özer (Çev), İstanbul: Madiacat Kitapları,10–100.
  • Hamel, G. ve B. Bren (2007), The Future of Management, Harvard Business School Press, 3–255.
  • Işık, C. ve Keskin, G. (2013). Bilgi Ekonomilerinde Rekabet Üstünlüğü Oluşturulması Açısından İnovasyonun Önemi, Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 27, 1, 2013 27(1), 41-57.
  • Johansson, F. (2007). Yaratıcılık ve İnovasyon, Dinç Tayanç (Çev.), İstanbul: Madiacat Kitapları,15–98.
  • Knight, K. E. (1967). A Descriptive Model of The Intra-Firm Innovation Process. The Journal of Business, 40(4), 478-496.
  • Manual, OSLO (2005). The Measurement of Scientific and Technological Activities. Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data. European Commission and Eurostat.
  • Rogers, Everett M. (1983). Diffusion of Innovations. New York: Free Press

A THEORETICAL INVESTIGATION ON INNOVATION

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 12 - 17, 13.07.2017
https://doi.org/10.29064/ijma.328112

Öz

The concept of innovation, has been one of the most
interesting concepts of scientists who have been doing research in many areas
in recent years. Innovation is simply to introduce unique products and services
that add value by developing different, new ideas. Companies can survive under
intense competitive conditions by innovating in products and services. Today,
companies can only respond to the rapidly evolving needs of consumers by
innovating and can always go a step further from their competitors. The aim of
the study in this direction is to create a conceptual framework on the subject
by making a literature review on innovation and to raise awareness about the
relevant aspects of innovation.

Kaynakça

  • Aslan, R. (2014). İnovasyon ile tüketim eğilimleri ve reklam ilişkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi. Diyarbakır: DÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Becker, S. ve Whistler, T. L. (1967). The Innovative Organization: A Selective View of Current Theory and Research. The Journal of Business, 40, 462-469.
  • Coşkun, S., Mesci, M., Kılınç, İ. (2013). Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlama Aracı Olarak İnovasyon Stratejileri: Kocaeli Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013.
  • Deniz A. (2012). Tüketici Yenilikçiliğinin Boyutları ve Yenilikçiliği Etkileyen Faktörler Arasındaki İlişkiler, Doktora Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Downs, G.W. ve Mohr, L.B. (1976). Conceptual Issues in The Study If Innovation, Administrative Science Quarterly, No.21
  • Drucker, P. (1985). The Discipline of the Innovator, Harvard Business Review, 63(3), 67-72.
  • Drucker, P. F. (2002). The Discipline of Innovation. Harvard Business Review, 80, 95-104.
  • Durna, U. (2002). Yenilik Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Freeman C. (1982). The Economics of Industrial Innovation, London, Frances Pinter 2nd edition; 3rd edition with L. Soete, The MIT Press (1997).
  • Gökçek O. (2007). Yenilik Yönetimi Süreci ve Yenilik Stratejileri: Otomotiv Sektöründe Bir Alan Çalışması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Grant, J. (2007). Markaların İnovasyon Manifestosu, A. Özer (Çev), İstanbul: Madiacat Kitapları,10–100.
  • Hamel, G. ve B. Bren (2007), The Future of Management, Harvard Business School Press, 3–255.
  • Işık, C. ve Keskin, G. (2013). Bilgi Ekonomilerinde Rekabet Üstünlüğü Oluşturulması Açısından İnovasyonun Önemi, Atatürk Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 27, 1, 2013 27(1), 41-57.
  • Johansson, F. (2007). Yaratıcılık ve İnovasyon, Dinç Tayanç (Çev.), İstanbul: Madiacat Kitapları,15–98.
  • Knight, K. E. (1967). A Descriptive Model of The Intra-Firm Innovation Process. The Journal of Business, 40(4), 478-496.
  • Manual, OSLO (2005). The Measurement of Scientific and Technological Activities. Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data. European Commission and Eurostat.
  • Rogers, Everett M. (1983). Diffusion of Innovations. New York: Free Press
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Osman Dursun

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 12 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dursun, Ö. O. (2017). A THEORETICAL INVESTIGATION ON INNOVATION. International Journal of Management and Administration, 1(1), 12-17. https://doi.org/10.29064/ijma.328112

Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;

İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.

 IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.