Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kırsal Kesimdeki İlköğretim Öğrencilerinin İnternet Kullanımlarının TÜİK Verileriyle Karşılaştırılması ve Güvenlik İncelemesi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 25, 27.06.2018

Öz

İnternet kullanımı
bireylerde hızlı bir şekilde yaygınlaşmaktadır. Öncelikle iletişim alanında
olmak üzere hemen hemen her alanda internet vazgeçilmez olmuştur. Web siteleri
üzerinden özellikle de sosyal medya üzerinden bilgi paylaşımı çok yaygın hale
gelmiş, internet üzerinden alış veriş, bankacılık, eğitim, oyun, media
uygulamaları vb. işlemleri artık günlük hayatın vazgeçilmezleri olmuştur. Bütün
bu işlemler insanların internet üzerinde daha fazla kişisel bilgilerini
paylaşmalarına ve beraberinde güvenlik sorunlarının doğmasına sebep olmuştur.
Bu sorunlar nedeniyle en çok ilköğretim dönemindeki çocuklar ve gençler olumsuz
durumlara maruz kalabilmektedirler. Çalışmamızda, kırsal kesimdeki ilköğretim
ikinci kademede eğitim gören öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımı
davranışları tespit edilmiştir. Alınan veriler TÜİK araştırmalarıyla
karşılaştırılmıştır. Hangi araçlarla internete bağlandıkları, bağlanma
amaçları, ne kadar süre internete bağlandıkları, bağlantı için aldıkları
güvenlik önlemleri, aile ile paylaşımları, denetimi vb. incelendiği bir anket
çalışması yapılmıştır. Anket çalışması 58 erkek, 45 kız öğrenci olmak üzere
toplam 103 öğrenci ile yapılmıştır. Alınan verilerden elde edilen bulgular
farklı açılardan değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • M. Tarı, Ş. Taşdemir and C. Özcan, “Internet Usage and Safety Behaviors of Primary School Students”, 1st International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies (ISAS 2018), 2018, p. 202.
  • İnternet Nedir. http://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-205&Bilgi=internet-nedir, (01.04.2018)
  • TÜİK (2017), “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2017,” http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24862, (02.04.2018)
  • S. Bayram, G. Gündoğmuş Field TM, Diego M ve ark. (2000) “İlköğretim Öğrencilerinin Internet Bağımlılığı Eğilimlerinin Ve Yalnızlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi,” Akademik Bakış Dergisi, vol. 54, pp. 307-318, Mart-Nisan 2016.
  • Duru Psikolojik Danışmanlık, Mediasyon ve Gelişim Merkezi, “Çocuk, Bilgisayar ve İnternet,” https://www.durupsikolojimerkezi.com/cocuk-bilgisayar-ve-internet/, (02.04.2016)
  • Türk Telekom, “Türk Telekom Aile Koruma Şifresi,” http://www.turktelekomguvenlik.com/Urunler/aile-koruma-sifresi/kisaca/4/109/, (02.04.2016)
  • C. Cengizhan, “Öğrencilerin Bilgisayar ve İnternet Kullanımında Yeni Bir Boyut : ‘İnternet Bağımlılığı’,” M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 22, pp. 83-98, 2005.
  • N. Kaplan, “Ortaokul Öğrencilerinde İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Sağlık Üzerine Etkilerinin İncelenmesi,” Yüksek Lisans Tezi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı, İzmir, Türkiye, 2016.

Internet Usage of Elementary School Students in Rural Area Comparison with TUIK Data and Security Review

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 25, 27.06.2018

Öz

The use of the Internet is rapidly spreading to
individuals. Internet has become indispensable in almost all areas, especially
in the field of communication. Sharing information through websites, especially
through social media, has become very common, shopping online, banking,
education, games, media applications, etc. their operations have become
indispensable in everyday life. All of these processes have caused people to
share more personal information on the internet and also cause security
problems. Due to these problems, children and young people in primary education
are exposed to negative situations. In this study, computer and internet usage
behaviours of the students who were educated at the second level of primary
education in rural areas were determined. Received data are compared with TUIK
surveys. A survey study was conducted about the what tools they use to connect
to the Internet, their purpose of connection, how long they are connected
internally, the security measures they take for connection, sharing with
family, family control, etc.  The survey
was conducted with a total of 103 students, 58 male and 45 female students. The
findings obtained from the received data were evaluated from different angles.

Kaynakça

  • M. Tarı, Ş. Taşdemir and C. Özcan, “Internet Usage and Safety Behaviors of Primary School Students”, 1st International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies (ISAS 2018), 2018, p. 202.
  • İnternet Nedir. http://www.diyadinnet.com/YararliBilgiler-205&Bilgi=internet-nedir, (01.04.2018)
  • TÜİK (2017), “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2017,” http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24862, (02.04.2018)
  • S. Bayram, G. Gündoğmuş Field TM, Diego M ve ark. (2000) “İlköğretim Öğrencilerinin Internet Bağımlılığı Eğilimlerinin Ve Yalnızlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi,” Akademik Bakış Dergisi, vol. 54, pp. 307-318, Mart-Nisan 2016.
  • Duru Psikolojik Danışmanlık, Mediasyon ve Gelişim Merkezi, “Çocuk, Bilgisayar ve İnternet,” https://www.durupsikolojimerkezi.com/cocuk-bilgisayar-ve-internet/, (02.04.2016)
  • Türk Telekom, “Türk Telekom Aile Koruma Şifresi,” http://www.turktelekomguvenlik.com/Urunler/aile-koruma-sifresi/kisaca/4/109/, (02.04.2016)
  • C. Cengizhan, “Öğrencilerin Bilgisayar ve İnternet Kullanımında Yeni Bir Boyut : ‘İnternet Bağımlılığı’,” M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 22, pp. 83-98, 2005.
  • N. Kaplan, “Ortaokul Öğrencilerinde İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Sağlık Üzerine Etkilerinin İncelenmesi,” Yüksek Lisans Tezi, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı, İzmir, Türkiye, 2016.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Tarı

Şakir Taşdemir Bu kişi benim

Cengiz Özcan

Ayşe Tarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 18 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE M. Tarı, Ş. Taşdemir, C. Özcan, ve A. Tarı, “Kırsal Kesimdeki İlköğretim Öğrencilerinin İnternet Kullanımlarının TÜİK Verileriyle Karşılaştırılması ve Güvenlik İncelemesi”, IJMSIT, c. 2, sy. 1, ss. 21–25, 2018.