Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Difficulties of Long-Term Sales in Turkish's Foreign Language Teaching

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 38 - 46, 30.12.2018

Öz

While foreign
language is taught, the language of the learner has an important role in this
process. The native language of the individual is capable of creating many
difficulties as well as being able to help himself in learning the learned language.
Foreign students who are starting to learn Turkish as a foreign language
possess a grammar knowledge and concepts that are based on their mother tongue,
Arabic or English, and have a basic world of concepts. There are many problems
in learning Turkish as a foreign language in the environment where the mother
tongue is dominant. As is known, there are two communicating parties in
teaching a language; learning and teaching. In fact, it is necessary to add the
environmental factor as a third partner to these two partners. The positive and
negative effects of teaching foreign language in Turkish should not be
neglected. It is natural to encounter some difficulties in teaching a language
to foreigners. There are many factors that make these difficulties in language
teaching become a problem. As it is encountered in every language teaching,
many problems are encountered in teaching Turkish to foreigners.

Kaynakça

  • Korkmaz, Z. (2003), Türkiye Türkçesi Grameri, Ankara, TDK Yayınları
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies, 728-746.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bölükbaş, F. (2011), Arap Öğrencilerin Türkçe Yazılı Anlatım Becerilerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 1357-1367
  • Şahin, Y. E. (2013), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarındaki Ek Yanlışları, Tarih Okulu Dergisi, XV, 433-449
  • Özcaner, G. (2015), Türkiye Türkçesinin Söz Dizimi Üzerine Bir Açıklamalı Kaynakça Denemesi, Turkish Studies, 10(16), 969-982
  • Peçenek, D. Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisi
  • Doğan, N. (2010) Türkçede Nesneyi Belirleme Sorunu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. V, 3, Kış
  • Tekin, H. (1979); Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Mars Matbaası, Ankara
  • Özbay, M. (2011); Okuma Eğitimi-Anlatma Teknikleri: I, Öncü Basımevi, Ankara.

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Uzun Cümlelerin Zorlukları

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 38 - 46, 30.12.2018

Öz



Yabancı
dil öğretilirken, öğrenen kitlenin dili, bu süreçte önemli bir role sahiptir.
Bireyin ana dili, öğrenilen dilin öğrenimi esnasında kendisine yardımcı
olabildiği gibi birçok güçlükte yaratabilmektedir. Türkçe’yi yabancı dil olarak
öğrenmeye başlayan yabancı öğrenciler, kendi ana dilleri olan Arapça ya da
İngilizce üzerine kurulmuş ve biçimlenmiş bir gramer bilgisine ve kavramlar ana
dünyasına sahiptirler. Ana dillerinin egemen olduğu ortamda Türkçe’nin yabancı
dil olarak öğrenilmesinde birçok problem ortaya çıkmaktadır. Bilindiği gibi bir
dilin öğretiminde iletişim halinde olan iki taraf vardır; öğrenici ve öğretici.
Aslında bu birbirine muhatap iki tarafa üçüncü bir ortak olarak çevre faktörünü
eklemek gerekir. Türkçe yabancı dil öğretimine yönelik olumlu ve olumsuz
etkileri gözardı edilmemelidir. Bir dilin yabancılara öğretilmesinde birtakım
zorluklarla karşılaşılması doğaldır. Dil öğretimindeki bu zorlukların problem
haline dönüşmesinde ise pek çok etken bulunmaktadır. Her dil öğretiminde
karşılaşıldığı gibi Türkçe’nin yabancılara öğretilmesinde de birçok probemle
karşılaşılmaktadır.




Kaynakça

  • Korkmaz, Z. (2003), Türkiye Türkçesi Grameri, Ankara, TDK Yayınları
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies, 728-746.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bölükbaş, F. (2011), Arap Öğrencilerin Türkçe Yazılı Anlatım Becerilerinin Değerlendirilmesi. Turkish Studies, 1357-1367
  • Şahin, Y. E. (2013), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarındaki Ek Yanlışları, Tarih Okulu Dergisi, XV, 433-449
  • Özcaner, G. (2015), Türkiye Türkçesinin Söz Dizimi Üzerine Bir Açıklamalı Kaynakça Denemesi, Turkish Studies, 10(16), 969-982
  • Peçenek, D. Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilgisi
  • Doğan, N. (2010) Türkçede Nesneyi Belirleme Sorunu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. V, 3, Kış
  • Tekin, H. (1979); Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Mars Matbaası, Ankara
  • Özbay, M. (2011); Okuma Eğitimi-Anlatma Teknikleri: I, Öncü Basımevi, Ankara.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tawfik Abdo Taher Anaam Al-sharabı

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taher Anaam Al-sharabı, T. A. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Uzun Cümlelerin Zorlukları. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 1(2), 38-46.

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: