Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 75 - 88, 30.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Ada, S., Çiçek, B., (2013). Kaynakyeşil, G. Çevrimiçi sosyal ağ sitesi kullanımını etkileyen motive edici faktörler üzerine bir araştırma. Academic Informatics Conference adlı etkinlikte sunulan bildiri. Antalya.Akyüz, H. İ., Yetik, S. S., Bardakçı, S., Alakurt, T., Numanoğlu, G., Keser, H. (2012). Teacher candidates’ social network usage tendencies: A qualitative investigation. Procedia:Social and Behavioral Sciences, 46, 5402-5408.Alakurt, T. (2016). Investigating teacher candidates’motivation for social media use and learning styles. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(49), 43-63.Aydın, İ. E. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Enstitüsü Dergisi, 35, 373-386.Balaman, F. ve Abuzer, K. (2012). Lise öğrencilerinin internet ortamında sosyal paylaşım sitelerini kullanım amaçları ve sosyal paylaşım unsurları. Batman University Journal of Life Sciences, 1 (1), 497-504. Barker, V. (2009). Rapid communication, older adolescents’ motivations for social network site use: The influence of gender, group identity, and collective self-esteem. Cyberpsychology&Behavior, 12 (2), 209-213.Body, D. M. ve Ellison, N. B. (2008). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13, 210-230. Bolton, R. N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Loureiro, Y. K. ve Solnet, D. (2013). Understanding generation Y and their use of social media: A review and research agenda. Journal of Service Management, 24(3), 245-267. Chen, X., Sin, S. J., Then, Y., Lee, C. S. (2015). Why students share misinformation on social media: Motivation, gender, and Study-level differences. The journal of academic librarianship, 41(5), 583-592. Eren, E. Ş. (2014). Sosyal medya kullanım amaçları ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (4), 230-243. Filiz, O., Erol, O., Dönmez, F. İ., Kurt, A. A., (2014). BÖTE bölümü öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 3(2), 17-28. Hassouneh, D. ve Brengman, M. (2013). A motivation-based typology of social virtual world users. Computers in Human Behaviour, 33, 330–338.Karal, H. ve Kokoç, M. (2010). Üniversite öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçları belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çabası. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3, (1), 251-263. Köroğlu, İ. Ş. (2015). Üstün yetenekli dijital yerlilerin sosyal medya kullanımları üzerine nicel bir çalışma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 40, 266-290. Mazman, S. G. ve Koçak Usluel, Y. (2011). Gender differences in using social networks. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 10 (2), 133-139.Otrar, M. ve Argın, F. S. (2015). Öğrencilerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt: 4, Sayı:1.Otrar, M. ve Argın, F. S. (2014). Ergenlerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının çok boyutlu incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 5 (10), 3-22. Öztürk, M. ve Akgün, Ö. E. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve bu sitelerin eğitimlerinde kullanılması ile ilgili görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 2 (3), 49-67.Sevinç, B. (2017). Survey Araştırması Yöntemi. Kaan Böke (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde (245-286). İstanbul: Alfa Yayınları.Smith, A. ve Anderson, M. (March 1, 2018). Rapor: Social media use in 2018. Pew Research Center, 1-7.Tanrıverdi, H. ve Sağır, S. (2014). Lise öğrencilerinin sosyal ağ kullanım amaçlarının ve sosyal ağları benimseme düzeylerinin öğrenci başarısına etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 18, 775-882.Ulusoy, A. ve Bostancı, M. (2014). Çocuklarda sosyal medya kullanımı ve ebeveyn rolü. The Journal of Academic Social Science Studies, 28, 559-572.Statcounter, (2018). Social media stats in Turkey, http://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/turkey, (Erişim Tarihi: 18.06.2018).

İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA AĞ SİTELERİNİ KULLANIM MOTİVASYONLARI

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 75 - 88, 30.11.2018

Öz










Bu çalışma, işitme
engelli öğrencilerin sosyal medya kullanım nedenlerini ortaya koymayı amaçlamamıştır.
Nicel yöntem içerisinde yer alan betimleyici tarama modelinin kullanıldığı bu
çalışmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Anket, Anadolu
Üniversitesi Engelliler Araştırma Yüksekokul’unda eğitim alan ve yaşları 18-30
arasında değişiklik gösteren 95 işitme engelli öğrenci üzerinde uygulanmıştır.
Bu anlamda, öğrencilerin sosyal medya kullanım motivasyonlarına ilişkin Arkadaşlık Önemsenme, Sosyal Çevre ile İletişim ve Bağ Kurma, Spor, Kendini
İfade Etme,
Bağımlılık
olmak üzere beş faktör elde edilmiştir. Sosyal
medya araçlarına bağlanmak için en çok mobil telefonları kullanan işitme
engelli öğrencilerin en çok iletişim kurduğu sosyal medya aracı ise Whatsapp
olmuştur.

Kaynakça

  • Ada, S., Çiçek, B., (2013). Kaynakyeşil, G. Çevrimiçi sosyal ağ sitesi kullanımını etkileyen motive edici faktörler üzerine bir araştırma. Academic Informatics Conference adlı etkinlikte sunulan bildiri. Antalya.Akyüz, H. İ., Yetik, S. S., Bardakçı, S., Alakurt, T., Numanoğlu, G., Keser, H. (2012). Teacher candidates’ social network usage tendencies: A qualitative investigation. Procedia:Social and Behavioral Sciences, 46, 5402-5408.Alakurt, T. (2016). Investigating teacher candidates’motivation for social media use and learning styles. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(49), 43-63.Aydın, İ. E. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: Anadolu Üniversitesi örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Enstitüsü Dergisi, 35, 373-386.Balaman, F. ve Abuzer, K. (2012). Lise öğrencilerinin internet ortamında sosyal paylaşım sitelerini kullanım amaçları ve sosyal paylaşım unsurları. Batman University Journal of Life Sciences, 1 (1), 497-504. Barker, V. (2009). Rapid communication, older adolescents’ motivations for social network site use: The influence of gender, group identity, and collective self-esteem. Cyberpsychology&Behavior, 12 (2), 209-213.Body, D. M. ve Ellison, N. B. (2008). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13, 210-230. Bolton, R. N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Loureiro, Y. K. ve Solnet, D. (2013). Understanding generation Y and their use of social media: A review and research agenda. Journal of Service Management, 24(3), 245-267. Chen, X., Sin, S. J., Then, Y., Lee, C. S. (2015). Why students share misinformation on social media: Motivation, gender, and Study-level differences. The journal of academic librarianship, 41(5), 583-592. Eren, E. Ş. (2014). Sosyal medya kullanım amaçları ölçeğinin geliştirilmesi ve bazı kişisel değişkenlere göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (4), 230-243. Filiz, O., Erol, O., Dönmez, F. İ., Kurt, A. A., (2014). BÖTE bölümü öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçları ile internet bağımlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 3(2), 17-28. Hassouneh, D. ve Brengman, M. (2013). A motivation-based typology of social virtual world users. Computers in Human Behaviour, 33, 330–338.Karal, H. ve Kokoç, M. (2010). Üniversite öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanım amaçları belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çabası. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3, (1), 251-263. Köroğlu, İ. Ş. (2015). Üstün yetenekli dijital yerlilerin sosyal medya kullanımları üzerine nicel bir çalışma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 40, 266-290. Mazman, S. G. ve Koçak Usluel, Y. (2011). Gender differences in using social networks. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology. 10 (2), 133-139.Otrar, M. ve Argın, F. S. (2015). Öğrencilerin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt: 4, Sayı:1.Otrar, M. ve Argın, F. S. (2014). Ergenlerin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının çok boyutlu incelenmesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 5 (10), 3-22. Öztürk, M. ve Akgün, Ö. E. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal paylaşım sitelerini kullanma amaçları ve bu sitelerin eğitimlerinde kullanılması ile ilgili görüşleri. Sakarya University Journal of Education, 2 (3), 49-67.Sevinç, B. (2017). Survey Araştırması Yöntemi. Kaan Böke (Ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde (245-286). İstanbul: Alfa Yayınları.Smith, A. ve Anderson, M. (March 1, 2018). Rapor: Social media use in 2018. Pew Research Center, 1-7.Tanrıverdi, H. ve Sağır, S. (2014). Lise öğrencilerinin sosyal ağ kullanım amaçlarının ve sosyal ağları benimseme düzeylerinin öğrenci başarısına etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 18, 775-882.Ulusoy, A. ve Bostancı, M. (2014). Çocuklarda sosyal medya kullanımı ve ebeveyn rolü. The Journal of Academic Social Science Studies, 28, 559-572.Statcounter, (2018). Social media stats in Turkey, http://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/turkey, (Erişim Tarihi: 18.06.2018).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Kılıç 0000-0001-7852-9084

Kenan Ateşgöz 0000-0002-2771-4965

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, D., & Ateşgöz, K. (2018). İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA AĞ SİTELERİNİ KULLANIM MOTİVASYONLARI. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 3(2), 75-88.