Investigation of Adult Attitudes Towards Health News
Yıl 2018,
Cilt: 5 Sayı: 15, 21 - 45, 31.01.2018
Harun Kırılmaz
,
Yonca Yıldırım
Öz
The
aim of this research is to determine the attitudes of adults towards health
education news delivered via mass media. The study was conducted on 208
outpatients who voluntarily participated in the research hospital in Kocaeli
University Medical Faculty Hospital in April 2017 in accordance with the
screening model. As a means of collecting data in the research, "Adults'
Health Questionnaire Survey" and "Attitude Scale Towards Health News
Given by Mass Media" developed by Akgün (2014) were used. Descriptive
statistics and difference statistics were used in the analysis of the data.
According to findings from the research, realistic finding, important finding
and general attitudes towards health education news delivered by mass media are
moderate. As the frequency of using the mass media increases as adults are
getting away from their health education needs, the attitude of finding
realistic and important health education news delivered by mass media is
increasing. As the level of confidence in the mass media used in the health
education of adults increases, the attitude of finding realistic and important
health education news delivered by mass media is increasing.
Kaynakça
-
Akgün, Gülsüm. “Yetişkinlerin Kitle İletişim Araçları Yoluyla Verilen Sağlık Eğitimi
Haberlerine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”. Yüksek Lisans Tezi, Marmara
Üniversitesi, 2014.
-
Çağatay, Güler ve Songül Vaizoğlu. “Toplum Sağlığı Eğitimi: Sağlık için Eğitim”. Yeni
Türkiye. 39 (2001): 796-797.
-
Çınarlı, İnci. Sağlık İletişimi ve Medya. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
-
Demir, Vedat. Medya Etiği. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım, 2006.
-
Duman, Ahmet. Yetişkinler Eğitimi. Ankara: Ütopya Yayınevi, 2007.
-
Geray, Cevat. Halk Eğitimi. Ankara: İmaj Yayınevi, 2002.
-
Gökkoca, F. Zuhal Ulusoy. “Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler”. Sürekli Tıp
Eğitimi Dergisi. 10/10 (2001): 371-374.
-
Güneş, Firdevs. Yetişkin Eğitimi. Ankara: Ocak Yayınları, 1996.
-
Girgin, Atilla. Gazeteciliğin Temel İlkeleri. İstanbul: Der Yayınları, 2008.
-
Lowe, Jone. Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev., Turhan Oğuzkan. Ankara:
UNESCO Türkiye Milli Komisyonu, 1985.
-
Miser, Rıfat. Halk Eğitimi ve Toplum Kalkınması. Ankara: Türk Tarih Kurumu
Basımevi, 1999.
-
Miser, Rıfat. “Küreselleşen Dünyada Yetişkin Eğitimi”. Ankara Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Fakültesi Dergisi. 35/1-2 (2002): 55-60.
-
Onur, Bekir. Gelişim Psikolojisi. Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
-
Okçabol, Rıza. Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi). Ankara: Ütopya Yayınevi, 2006.
-
Özden, Mehmet. Sağlık Eğitimi Ders Kitabı. Ankara: Kadıoğlu Maatbacılık, 1991.
-
Özden, Mehmet. Sağlık Eğitimi. Ankara: Feryal Matbaacılık, 1993.
-
Park, Sung- Jung. “Korean Women’s Development Institute; South Korea the Change
of South Korean Adult Education in Globalization”, International Journal of
Lifelong Education. 21/3 (2002): 285-294.
-
Penirci, Gülşah. “Yetişkin Eğitimi Kurslarının Yetişkin Eğitimi ve Yetişkin Öğrenen
İlke ve Özelliklerine Göre İncelenmesi”. Yüksek Lisans Tezi, Marmara
Üniversitesi, 2014.
-
Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara:
Seçkin Yayınevi, 1999.
-
Yüksel, Erkan. Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları,
2001.
Sağlık Haberlerine Yönelik Yetişkin Tutumlarının Araştırılması
Yıl 2018,
Cilt: 5 Sayı: 15, 21 - 45, 31.01.2018
Harun Kırılmaz
,
Yonca Yıldırım
Öz
Bu araştırmanın
amacı, yetişkinlerin kitle iletişim araçları yoluyla verilen sağlık eğitimi
haberlerine yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırma tarama modeline
uygun olarak Nisan 2017’de Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde
araştırmaya katılmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 208 poliklinik
hastası üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akgün
(2014) tarafından geliştirilen “Yetişkinlerin Kitle İletişim Araçlarıyla
Verilen Sağlık Haberlerini Değerlendirme Anketi” ve “Kitle İletişim Araçlarıyla
Verilen Sağlık Haberlerine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
analizinde tanımlayıcı istatistikler ve fark istatistikleri kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre yetişkinlerin kitle iletişim
araçlarıyla verilen sağlık eğitimi haberlerine yönelik gerçekçi bulma, önemli
bulma ve genel tutumları orta düzeydedir. Yetişkinlerin sağlık eğitimi
ihtiyaçlarını gidermede kitle iletişim araçlarını kullanma sıklığı arttıkça,
kitle iletişim araçlarıyla verilen sağlık eğitimi haberlerini gerçekçi ve
önemli bulma tutumları artmaktadır. Yetişkinlerin sağlık eğitiminde kullanılan
kitle iletişim araçlarına güven düzeyi arttıkça kitle iletişim araçlarıyla
verilen sağlık eğitimi haberlerini gerçekçi ve önemli bulma tutumları
artmaktadır.
Kaynakça
-
Akgün, Gülsüm. “Yetişkinlerin Kitle İletişim Araçları Yoluyla Verilen Sağlık Eğitimi
Haberlerine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”. Yüksek Lisans Tezi, Marmara
Üniversitesi, 2014.
-
Çağatay, Güler ve Songül Vaizoğlu. “Toplum Sağlığı Eğitimi: Sağlık için Eğitim”. Yeni
Türkiye. 39 (2001): 796-797.
-
Çınarlı, İnci. Sağlık İletişimi ve Medya. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008.
-
Demir, Vedat. Medya Etiği. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım, 2006.
-
Duman, Ahmet. Yetişkinler Eğitimi. Ankara: Ütopya Yayınevi, 2007.
-
Geray, Cevat. Halk Eğitimi. Ankara: İmaj Yayınevi, 2002.
-
Gökkoca, F. Zuhal Ulusoy. “Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler”. Sürekli Tıp
Eğitimi Dergisi. 10/10 (2001): 371-374.
-
Güneş, Firdevs. Yetişkin Eğitimi. Ankara: Ocak Yayınları, 1996.
-
Girgin, Atilla. Gazeteciliğin Temel İlkeleri. İstanbul: Der Yayınları, 2008.
-
Lowe, Jone. Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev., Turhan Oğuzkan. Ankara:
UNESCO Türkiye Milli Komisyonu, 1985.
-
Miser, Rıfat. Halk Eğitimi ve Toplum Kalkınması. Ankara: Türk Tarih Kurumu
Basımevi, 1999.
-
Miser, Rıfat. “Küreselleşen Dünyada Yetişkin Eğitimi”. Ankara Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Fakültesi Dergisi. 35/1-2 (2002): 55-60.
-
Onur, Bekir. Gelişim Psikolojisi. Ankara: İmge Kitabevi, 2008.
-
Okçabol, Rıza. Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi). Ankara: Ütopya Yayınevi, 2006.
-
Özden, Mehmet. Sağlık Eğitimi Ders Kitabı. Ankara: Kadıoğlu Maatbacılık, 1991.
-
Özden, Mehmet. Sağlık Eğitimi. Ankara: Feryal Matbaacılık, 1993.
-
Park, Sung- Jung. “Korean Women’s Development Institute; South Korea the Change
of South Korean Adult Education in Globalization”, International Journal of
Lifelong Education. 21/3 (2002): 285-294.
-
Penirci, Gülşah. “Yetişkin Eğitimi Kurslarının Yetişkin Eğitimi ve Yetişkin Öğrenen
İlke ve Özelliklerine Göre İncelenmesi”. Yüksek Lisans Tezi, Marmara
Üniversitesi, 2014.
-
Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara:
Seçkin Yayınevi, 1999.
-
Yüksel, Erkan. Medyanın Gündem Belirleme Gücü. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları,
2001.