BibTex RIS Kaynak Göster

SEMIOTIC ANALYSIS OF THE PIANIST FILM IN THE CONTEXT OF A CASE OF COLONIALISM AND RACISM

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 46 - 65, 01.12.2014

Öz

Kaynakça

  • AKADEMİK PERSPEKTİF, “Zamanın
  • Döngüselliğinde Sömürgecilik Sosyolojisi”,
  • Sosyoloji Kongresi Bildiri Kitabı, ss.88-99. AŞAR, Sevim (2009). Irk Ve Irkçılık Üzerine Tartışmalar Ve Yeni Irkçılık, Ankara: Hacettepe Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Siyaset Bilimi Bilim Dalı, Basılmamış
  • Yüksek Lisans Tezi. BİNARK, Mutlu (2010). Nefret Söyleminin Yeni Medya Ortamında Dolaşıma Girmesi Ve Türetilmesi,
  • Kalkedon Yayınları. BORDWELL, David, & THOMPSON, Kristin (2005). Film Art: An Introduction, Seventh Edition. New York: McGraw Hill. ÇAĞRI, Erhan (1996). “Avrupa 'nın İntiharı Ve İkinci Dünya Savaşı Sonrasında Temel Sorunlar”, Ankara
  • Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt:51, Sayı:1, ss.259-273. ÇELİK, Ahmet (2011). “İkinci Dünya Savaşı Sürecinde (1939-1945) Muhalif Basın”, Isparta: Süleyman
  • Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi. KELLNER, Douglas &RYAN, Michael (2010). Politik Kamera, Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve
  • Politikası, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. DUMAN, Selçuk (2010). “Sömürgecilik, Mandaterlik, Himaye, Demokratikleştirme ve İngiliz
  • Emperyalizminin Ulaştığı Noktalar”, Kıbrıs Türk Stratejik Araştırmalar Dergisi, Sayı:4. FERRO, Marc (2002). Fetihlerden Bağımsızlık Hareketlerine Sömürgecilik Tarihi (çev. Muna Cedden),
  • İstanbul: İmge Kitabevi Yayınları. GİDDENS, Anthony, “Etnik Durum ve Irk”, http://www.hubyar.eu/sitefiles/makaleler/mak4.pdf, Erişim
  • Tarihi: 10.10.2014. GOSDEN, Chris (2004). Archeology and Colonialism: Cultural Contact from 5000 BC to the Present,
  • Cambridge: Cambridge University Press.
  • GÜMÜŞ, Korhan ve ŞAHİN, Hüsniye (1982). "Temel Göstergebilim Kavramları", Mimarlık, 20(11/12), s. 35- 37.
  • KELLNER, Douglas (1996). Media Culture, London: Routledge.
  • KIREL, Serpil (2010). Kültürel Çalışmalar ve Sinema, İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • KIZILIRMAK, Bayram (2014). “2. Dünya Savaşı Yıllarındaki Alman Propagandası”, Afro-Avrasya Stratejik
  • MEYDAN LAROUSSE (1992). Cilt:2, İstanbul: Sabah Gazetesi Yayınları.
  • SAUSSURE, Ferdinand De (1976). Genel Dilbilim Dersleri (çev. Berke Vardar), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • SAYAR, Süleyman (2000). “Yahudi Karakteri (Tarihî ve Sosyo-Psikolojik Bir Yaklaşım)”, Uludağ Üniversitesi
  • İlâhiyat Fakültesi Dergisi Cilt: 9, Sayı: 9, ss.1-13. ŞENEL, Alaeddin (1984). Irk Ve Irkçılık Düşüncesi, Ankara: Bilim Ve Sanat Yayınları. TATAR, Taner (2011). “Sömürgecilik Ve Kızıl – Kara Katliam”, Sosyoloji Konferansları Dergisi (Istanbul
  • Journal of Sociological Studies), Sayı: 44, ss.195-220. TURAL, Sadık (2009). Sömürgeciliğin Yöntemleri ve Bunu Yıkan Atatürk, Süleyman Kazmaz’a Armağan,
  • http://divxplanet.com/galeri/639/The-Pianist-sayfa1-resimid41054.html, Erişim Tarihi: 08.10.2014.
  • http://dunya.bugun.com.tr/piyanist-nazi-ajani-miydi-haberi/126239, Erişim Tarihi: 08.10.2014.
  • http://popcornpanel.com/the-pianist/, Erişim Tarihi: 10.11.2014.
  • http://weheartit.com/leslykarina/collections/8816248-movies-cartoons, Erişim Tarihi: 04.10.2014.
  • http://www.bradleyfarless.com/the-pianist-the-holocaust-in-film/, Erişim Tarihi: 07.10.2014.
  • http://www.thelocal.de/20090216/17473, Erişim Tarihi: 06.10.2014.

SÖMÜRGECİLİK VE IRKÇILIK OLGUSU BAĞLAMINDA PİYANİST FİLMİNİN GÖSTERGE BİLİMSEL ANALİZİ

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 46 - 65, 01.12.2014

Öz

Sinema var olan gerçekliği en doğru ve en açık şekilde temsil eden sanat dalıdır. Ancak gerçekte olan ile perdeye yansıtılan kimi zaman farklılık arz edebilmektedir. Bununla birlikte sinemanın ideolojik bir söylem aracı olduğunu söylemek mümkündür. İdeoloji ise dünya sinemasında yer etmiş önemli bir olgudur. Filmlerde ideolojik söylemlere sıklıkla rastlanılmaktadır. II. Dünya Savaşı’nın19.yüzyılda ideolojik kökenli çekilen filmler olduğu görülmektedir. Bu çalışmada ise Roman Polanski’nin 2002 yılında çekmiş olduğu Piyanist isimli filminde ise II. Dünya Savaşı’na sömürgecilik ve ırkçılık olgusu bağlamında yaklaşmakta Yahudi asıllı Polonyalı besteci Wladyslaw Szpilman’ın başından geçen trajik olaylar anlatılmaktadır. Film göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak sömürgecilik ve ırkçılık olgusu bağlamında incelenmiştir. Filmde Almanya’nın Yahudiler’e uygulamış olduğu baskı ve kurduğu tahakküm gözler önüne serilmiş ve örnekler eşliğinde dönemin sosyo-ekonomik, sosyo-politik ve sosyo-kültürel durumu aktarılmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • AKADEMİK PERSPEKTİF, “Zamanın
  • Döngüselliğinde Sömürgecilik Sosyolojisi”,
  • Sosyoloji Kongresi Bildiri Kitabı, ss.88-99. AŞAR, Sevim (2009). Irk Ve Irkçılık Üzerine Tartışmalar Ve Yeni Irkçılık, Ankara: Hacettepe Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Siyaset Bilimi Bilim Dalı, Basılmamış
  • Yüksek Lisans Tezi. BİNARK, Mutlu (2010). Nefret Söyleminin Yeni Medya Ortamında Dolaşıma Girmesi Ve Türetilmesi,
  • Kalkedon Yayınları. BORDWELL, David, & THOMPSON, Kristin (2005). Film Art: An Introduction, Seventh Edition. New York: McGraw Hill. ÇAĞRI, Erhan (1996). “Avrupa 'nın İntiharı Ve İkinci Dünya Savaşı Sonrasında Temel Sorunlar”, Ankara
  • Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt:51, Sayı:1, ss.259-273. ÇELİK, Ahmet (2011). “İkinci Dünya Savaşı Sürecinde (1939-1945) Muhalif Basın”, Isparta: Süleyman
  • Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi. KELLNER, Douglas &RYAN, Michael (2010). Politik Kamera, Çağdaş Hollywood Sinemasının İdeolojisi ve
  • Politikası, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. DUMAN, Selçuk (2010). “Sömürgecilik, Mandaterlik, Himaye, Demokratikleştirme ve İngiliz
  • Emperyalizminin Ulaştığı Noktalar”, Kıbrıs Türk Stratejik Araştırmalar Dergisi, Sayı:4. FERRO, Marc (2002). Fetihlerden Bağımsızlık Hareketlerine Sömürgecilik Tarihi (çev. Muna Cedden),
  • İstanbul: İmge Kitabevi Yayınları. GİDDENS, Anthony, “Etnik Durum ve Irk”, http://www.hubyar.eu/sitefiles/makaleler/mak4.pdf, Erişim
  • Tarihi: 10.10.2014. GOSDEN, Chris (2004). Archeology and Colonialism: Cultural Contact from 5000 BC to the Present,
  • Cambridge: Cambridge University Press.
  • GÜMÜŞ, Korhan ve ŞAHİN, Hüsniye (1982). "Temel Göstergebilim Kavramları", Mimarlık, 20(11/12), s. 35- 37.
  • KELLNER, Douglas (1996). Media Culture, London: Routledge.
  • KIREL, Serpil (2010). Kültürel Çalışmalar ve Sinema, İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
  • KIZILIRMAK, Bayram (2014). “2. Dünya Savaşı Yıllarındaki Alman Propagandası”, Afro-Avrasya Stratejik
  • MEYDAN LAROUSSE (1992). Cilt:2, İstanbul: Sabah Gazetesi Yayınları.
  • SAUSSURE, Ferdinand De (1976). Genel Dilbilim Dersleri (çev. Berke Vardar), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • SAYAR, Süleyman (2000). “Yahudi Karakteri (Tarihî ve Sosyo-Psikolojik Bir Yaklaşım)”, Uludağ Üniversitesi
  • İlâhiyat Fakültesi Dergisi Cilt: 9, Sayı: 9, ss.1-13. ŞENEL, Alaeddin (1984). Irk Ve Irkçılık Düşüncesi, Ankara: Bilim Ve Sanat Yayınları. TATAR, Taner (2011). “Sömürgecilik Ve Kızıl – Kara Katliam”, Sosyoloji Konferansları Dergisi (Istanbul
  • Journal of Sociological Studies), Sayı: 44, ss.195-220. TURAL, Sadık (2009). Sömürgeciliğin Yöntemleri ve Bunu Yıkan Atatürk, Süleyman Kazmaz’a Armağan,
  • http://divxplanet.com/galeri/639/The-Pianist-sayfa1-resimid41054.html, Erişim Tarihi: 08.10.2014.
  • http://dunya.bugun.com.tr/piyanist-nazi-ajani-miydi-haberi/126239, Erişim Tarihi: 08.10.2014.
  • http://popcornpanel.com/the-pianist/, Erişim Tarihi: 10.11.2014.
  • http://weheartit.com/leslykarina/collections/8816248-movies-cartoons, Erişim Tarihi: 04.10.2014.
  • http://www.bradleyfarless.com/the-pianist-the-holocaust-in-film/, Erişim Tarihi: 07.10.2014.
  • http://www.thelocal.de/20090216/17473, Erişim Tarihi: 06.10.2014.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Murat Kırık Bu kişi benim

Nevin Arvas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 29 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kırık, A. M., & Arvas, N. (2014). SÖMÜRGECİLİK VE IRKÇILIK OLGUSU BAĞLAMINDA PİYANİST FİLMİNİN GÖSTERGE BİLİMSEL ANALİZİ. Intermedia International E-Journal, 1(1), 46-65.

Creative Commons Lisansı Intermedia International E-journal

Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.