Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Batı Karadeniz Üniversitelerinde Bulunan Meslek Yüksekokullarının Mobilya ve Dekorasyon Programlarının Durumu ve Alternatif Program Açma Çalışmaları

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 254 - 261, 30.12.2016

Öz

Mobilya sektörü, yerli ve yabancı
orman ürünleriyle insan ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için gerekli olan
mobilyaların üretimini sağladığı için önemli bir sektördür. Son yıllarda orman
ürünleri ve mobilya üretimi sektöründeki gelişmeler değerlendirildiğinde
sektörde çalışacak olan bireylerin Mobilya ve Dekorasyon eğitimi almış, yeterli
bilgi ve tecrübeye sahip kişilerden oluşmasının gerekliliği oldukça önemlidir.
Mobilya ve Dekorasyon Programı, mobilya sektörünün tasarım ve üretim aşamasında
ihtiyaç duyduğu nitelikli ara teknik eleman ihtiyacını yetiştirmeyi amaçlayan
bir programdır. Günümüzde Mobilya ve Dekorasyon programları içeriği
zenginleştirilmiş faklı programlar olarak da açılmaktadır. Bu araştırmada,  Batı Karadeniz Bölümü’nde bulunan Düzce,
Bolu, Zonguldak, Bartın, Karabük, Kastamonu ve Sinop illerindeki
üniversitelerin meslek yüksekokullarındaki Mobilya ve Dekorasyon programlarının
mevcut durumları, alternatif olarak açılan programlar, program kontenjanları ve
öğretim elemanı yapısı karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur.



Bu bildiride genelde edebiyat mekân
ilişkisinin boyutları; özelde Safiye Erol’un Ülker Fırtınası romanında
mekân kullanımı ve bu kullanımın önce yapıta etkileri sonra bireysel ve
toplumsal anlamda nesnel gerçekliğin görüntülenmesine katkıları incelenecektir.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2003). Meslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçiş. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yıl: 9, Sayı: 33.
  • Alkan, C., Doğan, H., Sezgin, İ. (1998). “Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları” Ankara: Alkım Yayınları
  • Donnelly, M. (2008). Vocational Education, EBSCO Research Starters EBSCO Publishing Inc.
  • Egin, İ. (2000). Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme, Nobel Yayınları, Ankara
  • Fletcher, A. (2009). Defining Student Engagement: A Literature Review http://www.soundout.org/student-engagement- AF .11 Nisan 2009 tarihinde alınmıştır.
  • İçli, G.E. (2007). İşletmelerin Meslek Yüksekokulu Mezunları İle İlgili Görüşleri ve Beklentileri (Lüleburgaz İlçe Sınırlarında Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Bir Araştırma)”, Ege Üniversitesi IV. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu. İzmir.
  • Osterman, F. K. (2000). Students' need for belonging in the school community. Revıew of Educational Research, 70 (3), 323-367.
  • Öktem, Ş. Şahin, F. ( 2011 ). Sektör Ve Meslek Yüksekokulu Beklentilerine Bir Örnek: Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulu’nda Açılması Hedeflenen Programlara İlişkin Bir Çalışma 2. uluslararası, 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 25-27 Mayıs 2011, Aydın.
  • Özdemir, Y.G., Topcu, Z. (2014). Otel Yöneticileri Tarafından Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Almış İşgörenlerin Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi. 15. Ulusal Turizm Kongresi, 13-16 Kasım 2014, Ankara, ss. 1316-1327.
  • Özgüler, D., Koca, T. Özgüler, T.A. (2013). Meslek Yüksekokullarında Eğitim Öğretim Süresinin İrdelenmesi Electronic Journal of Vocational Colleges- Aralık 2013 UMYOS Özel Sayı.
  • YÖK (2006). Meslek Yüksek Okullarının Bugünkü Durumu ve Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Okullarından Meslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi, Ankara.

The Situation of Furniture and Decoration Program of Vocational Schools in West Blacksea Universities and Studies of Opening Alternative Program

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 254 - 261, 30.12.2016

Öz

Furniture industry is an important
sector in order to meet the human needs of domestic and foreign production of
forest products to ensure that the necessary furniture. Considering the
developments in wood products and furniture production in recent years, the
necessity of people who have sufficient knowledge and experience and had
training in the sector of furniture and decoration is important. Furniture and
Decoration Program is a program aiming to train quailified technical staff that
it needs in the process of design and production of furniture sector. Today,
furniture and decoration programs are opened as different programs which their
content is enriched. In this study, Furniture and Decoration Programs’ current
status, alternatively opened programs, program quotas, faculty structure in Vocational
schools of universities in Düzce, Bolu, Zonguldak, Bartın, Karabuk, Kastamonu
and Sinop located in West Blacksea part, have been put forward comparatively.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2003). Meslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçiş. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yıl: 9, Sayı: 33.
  • Alkan, C., Doğan, H., Sezgin, İ. (1998). “Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları” Ankara: Alkım Yayınları
  • Donnelly, M. (2008). Vocational Education, EBSCO Research Starters EBSCO Publishing Inc.
  • Egin, İ. (2000). Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme, Nobel Yayınları, Ankara
  • Fletcher, A. (2009). Defining Student Engagement: A Literature Review http://www.soundout.org/student-engagement- AF .11 Nisan 2009 tarihinde alınmıştır.
  • İçli, G.E. (2007). İşletmelerin Meslek Yüksekokulu Mezunları İle İlgili Görüşleri ve Beklentileri (Lüleburgaz İlçe Sınırlarında Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Bir Araştırma)”, Ege Üniversitesi IV. Ulusal Meslek Yüksekokulu Sempozyumu. İzmir.
  • Osterman, F. K. (2000). Students' need for belonging in the school community. Revıew of Educational Research, 70 (3), 323-367.
  • Öktem, Ş. Şahin, F. ( 2011 ). Sektör Ve Meslek Yüksekokulu Beklentilerine Bir Örnek: Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulu’nda Açılması Hedeflenen Programlara İlişkin Bir Çalışma 2. uluslararası, 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 25-27 Mayıs 2011, Aydın.
  • Özdemir, Y.G., Topcu, Z. (2014). Otel Yöneticileri Tarafından Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Almış İşgörenlerin Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi. 15. Ulusal Turizm Kongresi, 13-16 Kasım 2014, Ankara, ss. 1316-1327.
  • Özgüler, D., Koca, T. Özgüler, T.A. (2013). Meslek Yüksekokullarında Eğitim Öğretim Süresinin İrdelenmesi Electronic Journal of Vocational Colleges- Aralık 2013 UMYOS Özel Sayı.
  • YÖK (2006). Meslek Yüksek Okullarının Bugünkü Durumu ve Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Okullarından Meslek Yüksek Okullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi, Ankara.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme
Yazarlar

Timuçin Bardak Bu kişi benim

Kadir Kayahan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 28 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 16 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bardak, T., & Kayahan, K. (2016). Batı Karadeniz Üniversitelerinde Bulunan Meslek Yüksekokullarının Mobilya ve Dekorasyon Programlarının Durumu ve Alternatif Program Açma Çalışmaları. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 254-261.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi