Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin Alan Dışı Ders Başarılarının İncelenmesi (Nevit Kodallı Güzel Sanatlar Lisesi Örneği)

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 282 - 299, 30.12.2017

Öz

Araştırma güzel sanatlar
lisesinde eğitim gören resim ve müzik bölümü öğrencilerinin alan dışı
derslerindeki başarı durumlarını incelemek ve aynı zamanda iki bölüm
öğrencilerinin başarılarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır.



Araştırmada nicel ve nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında,  resim ve müzik bölümü öğrencilerinin yılsonu
notları alınmış, bu notlar SPSS 21.0 paket programı ile dersler, ders türleri göre
ayrı ayrı analiz edilmiş ve başarı karşılaştırmaları yapılmıştır. Araştırma
sonucunda, ders başarılarının bölümlere göre farklılık gösterebildiği gibi,
sözel ve sayısal ders türlerine göre ve sınıf düzeylerine göre de değişiklik
gösterdiği görülmüştür. Sonuçta elde edilen veriler, tablolar halinde ortaya
konularak yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur. 

Kaynakça

  • Aysan, F., Tanrıöğen, G., Tanrıöğen, A. (1996). Perceived Causes of Akademic Failure Among The Students At The Faculty Of Education At Buca. Yayımladığı Kitap G. Karagözoğlu ( Editör), Teacher Training For The Twenty First Century. İzmir: Buca Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Ergün, M. (2014). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ergenekon, E. (2000). Viyolonsel Eğitiminde Yay Problemleri Olan Lise Öğrencilerine Önerilecek Çalışmalar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karayağmurlar, B. (1991). Yaratıcı Bireylerin Yetiştirilmesi Açısından Genel Eğitim İçerisinde Sanat Eğitiminin Yeri. İzmir: D.E.Ü. I. Eğitim Kongresi Bildiriler Kitabı.
  • Kuzgun, Y.(1997).Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara:ÖSYM Yayınları.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu İle İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 1987: 16.
  • Özcan, H. (2002). Çocuk Resimlerinde Yaratıcılık, Resim- iş Eğitimi ile Geliştirilmesi Yöntemleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztürk, A. (2003). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesindeki Öğrencilerin Eğitim Programlarını Değerlendirmeleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Say, A. (1996). Genel Müzik Öğretimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • T.C. Resmi Gazete, 16/12/2006: 26378.
  • Tezcan, M.(1997). Eğitim Sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Tufan, M., Mızrak, Ş., Çelik, D.(2009).Mesleki Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Model Önerisi. Journal Of Azerbaijani Studies.
  • Uçan, A. (1997). İnsan ve Müzik. İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yalçınkaya Tuna, A.Y. (2010). Ortaöğretim Kurumlarında Resim Dersinin Öğrencinin Yaratıcı Düşüncesine Katkısı. Yüksek Lisans Tezi. Marmara üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yazçayır, N. (1999). Kız Meslek Lisesi Eğitim Programlarının İstihdam Açısından Değerlendirilmesi(Ankara İli Örneği). Yüksek lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Analysis of the Non-Academic Field Course Success of Fine Arts School Students (The Sample of Nevit Kodallı Fine Arts High School)

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 282 - 299, 30.12.2017

Öz

This research was conducted to
examine the achievement of the students in art and music department of fine
arts education in the field lessons and to compare the achievements of the two
department students at the same time.



Research quantitative and
qualitative research methods were used. In the quantitative part of the study,
the yearly grades of the students of the drawing and music departments were
taken and these notes were analyzed separately according to the courses and the
course types with the SPSS 21.0 package program and the successes were
compared. As a result of research. It can be seen that the course achievements
vary according to the departments, as well as according to verbal and numerical
course types and class levels. The resulting data are presented in the form of
tables and interpreted and suggested.

Kaynakça

  • Aysan, F., Tanrıöğen, G., Tanrıöğen, A. (1996). Perceived Causes of Akademic Failure Among The Students At The Faculty Of Education At Buca. Yayımladığı Kitap G. Karagözoğlu ( Editör), Teacher Training For The Twenty First Century. İzmir: Buca Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Ergün, M. (2014). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ergenekon, E. (2000). Viyolonsel Eğitiminde Yay Problemleri Olan Lise Öğrencilerine Önerilecek Çalışmalar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karayağmurlar, B. (1991). Yaratıcı Bireylerin Yetiştirilmesi Açısından Genel Eğitim İçerisinde Sanat Eğitiminin Yeri. İzmir: D.E.Ü. I. Eğitim Kongresi Bildiriler Kitabı.
  • Kuzgun, Y.(1997).Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara:ÖSYM Yayınları.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu İle İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 1987: 16.
  • Özcan, H. (2002). Çocuk Resimlerinde Yaratıcılık, Resim- iş Eğitimi ile Geliştirilmesi Yöntemleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztürk, A. (2003). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesindeki Öğrencilerin Eğitim Programlarını Değerlendirmeleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Say, A. (1996). Genel Müzik Öğretimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • T.C. Resmi Gazete, 16/12/2006: 26378.
  • Tezcan, M.(1997). Eğitim Sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Tufan, M., Mızrak, Ş., Çelik, D.(2009).Mesleki Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Model Önerisi. Journal Of Azerbaijani Studies.
  • Uçan, A. (1997). İnsan ve Müzik. İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yalçınkaya Tuna, A.Y. (2010). Ortaöğretim Kurumlarında Resim Dersinin Öğrencinin Yaratıcı Düşüncesine Katkısı. Yüksek Lisans Tezi. Marmara üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yazçayır, N. (1999). Kız Meslek Lisesi Eğitim Programlarının İstihdam Açısından Değerlendirilmesi(Ankara İli Örneği). Yüksek lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme
Yazarlar

Derya Yazıcı

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2017
Kabul Tarihi 26 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazıcı, D. (2017). Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin Alan Dışı Ders Başarılarının İncelenmesi (Nevit Kodallı Güzel Sanatlar Lisesi Örneği). Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 282-299.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi