BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ETKİNLİKLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 58 - 65, 16.04.2016

Öz

Bu araştırmada, beden eğitimi ve spor etkinliklerine katılan ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin beden eğitimi ve spor ile ilişkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve sporun öğrencilerin problem çözme becerileri üzerisindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara’nın Altındağ ilçesinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 161’i erkek, 122’si kız toplam 283 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Problem Çözme Envanteri ve araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin sosyo-demografik özellikler bakımından problem çözme becerileri düzeyleri arasındaki farklılığı test etmek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), grup farklılıklarına bakmak için Tukey HSD ve Independent Sample t testi kullanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak; ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri toplam puanları ile yaş ve sınıf düzeyleri gibi değişkenler arasında anlamlı fark bulunmazken, cinsiyet, anne ve baba eğitim düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 58 - 65, 16.04.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sporda Psiko-sosyal Alanlar
Yazarlar

Hikmet Turkay

Yayımlanma Tarihi 16 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turkay, H. (2016). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ETKİNLİKLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 58-65.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------