BibTex RIS Kaynak Göster

Problemli Facebook Kullanımında Sosyal ve Duygusal Yalnızlığın Rolü

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 3, 53 - 66, 08.10.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sosyal ve duygusal yalnızlıkları ile problemli Facebook kullanımları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Anadolu Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 259 (140 kadın, 119 erkek, Yaşort= 20.85, Ss=1.55) öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışmada Bergen Facebook Bağımlılığı Ölçeği ile Sosyal ve Duygusal Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Veriler korelasyon ve adımsal regresyon analizi ile incelenmiştir. Sonuçlar, sosyal, ailesel ve romantik ilişkilerde yalnızlığın problemli Facebook kullanımıyla pozitif yönde ilişkili olduğu ve problemli Facebook kullanımını yordadığını göstermiştir. Ayrıca, problemli Facebook kullanımını, katılımcıların Facebooktaki arkadaş sayıları yordarken, günlük arkadaş sayılarının yordamadığı görülmüştür. Bulgular Sosyal Telafi Yaklaşımı ve ilgili alanyazın ışığında tartışılmış, psikolojik yardım profesyonellerine ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.

The Role of Social and Emotional Loneliness in Problematic Facebook Use

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 3, 53 - 66, 08.10.2016

Öz

The purpose of this research is to examine the relationship between problematic Facebook use and social and emotional loneliness among Turkish university students. The study was carried out with 259 (140 women, 119 men, Mage = 20.85 years, SD = 1.55, and age range: 18-29) Anadolu University students. Participants completed the Turkish version of Bergen Facebook Addiction Scale, The Social and Emotional Loneliness Scale. The research data were analysed by correlation and stepwise regression analysis. Problematic Facebook use was found correlated positively with social, familial, and romantic loneliness. In addition, Problematic Facebook use was predicted by the number of participants’  Facebook friends, but was not predicted by participants’ real friends number. The findings were discussed with The Social Compensation Theory and other related literatures.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahtiyar Eraslan Çapan

Mehmet Sarıçalı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eraslan Çapan, B., & Sarıçalı, M. (2016). Problemli Facebook Kullanımında Sosyal ve Duygusal Yalnızlığın Rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 53-66.
AMA Eraslan Çapan B, Sarıçalı M. Problemli Facebook Kullanımında Sosyal ve Duygusal Yalnızlığın Rolü. INUEFD. Ekim 2016;17(3):53-66.
Chicago Eraslan Çapan, Bahtiyar, ve Mehmet Sarıçalı. “Problemli Facebook Kullanımında Sosyal Ve Duygusal Yalnızlığın Rolü”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, sy. 3 (Ekim 2016): 53-66.
EndNote Eraslan Çapan B, Sarıçalı M (01 Ekim 2016) Problemli Facebook Kullanımında Sosyal ve Duygusal Yalnızlığın Rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 3 53–66.
IEEE B. Eraslan Çapan ve M. Sarıçalı, “Problemli Facebook Kullanımında Sosyal ve Duygusal Yalnızlığın Rolü”, INUEFD, c. 17, sy. 3, ss. 53–66, 2016.
ISNAD Eraslan Çapan, Bahtiyar - Sarıçalı, Mehmet. “Problemli Facebook Kullanımında Sosyal Ve Duygusal Yalnızlığın Rolü”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/3 (Ekim 2016), 53-66.
JAMA Eraslan Çapan B, Sarıçalı M. Problemli Facebook Kullanımında Sosyal ve Duygusal Yalnızlığın Rolü. INUEFD. 2016;17:53–66.
MLA Eraslan Çapan, Bahtiyar ve Mehmet Sarıçalı. “Problemli Facebook Kullanımında Sosyal Ve Duygusal Yalnızlığın Rolü”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 3, 2016, ss. 53-66.
Vancouver Eraslan Çapan B, Sarıçalı M. Problemli Facebook Kullanımında Sosyal ve Duygusal Yalnızlığın Rolü. INUEFD. 2016;17(3):53-66.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.