BibTex RIS Kaynak Göster

Ders Denetiminde Öğretmenlerin Etkileşimli Tahta Kullanımına İlişkin Müdür Algıları

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 1 - 15, 30.04.2016

Öz



Amaç: Son yılların en popüler eğitim öğretim
araçlarından biri olan etkileşimli tahtanın kullanılmasıyla birlikte öğretmenin
sınıf içindeki rolü de değişmiştir. Öğretmenler sadece anlatıcı değil, bunun
yanında ders araçlarını da etkili kullanması gereken yeni bir rol almıştır. Bu
araştırma ders denetiminde öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına ilişkin
müdür algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. 



 



Yöntem: Araştırmada nitel araştırma desenlerinden
olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu seçimi seçkisiz
örneklem çeşitlerinden kotalı ve ölçüt örnekleme yöntemidir. Araştırmanın
çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Malatya ilinde etkileşimli
tahta kurulu ve çalışır durumda olan 15 okul müdürü oluşturmaktadır.
Katılımcıların görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu
kullanılarak toplanmıştır. Görüşme soruları, içerik analizi tekniği ile analiz
edilmiştir.



 



Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, okul müdürleri
etkileşimli tahtanın dersin içerik boyutunu zenginleştirdiği ve ders verimini
arttırdığı için denetimlerinde etkileşimli tahta kullanımının önemli olduğu
kanaatinde oldukları öne çıkan bulgular arasındadır.



 



Sonuçlar ve Öneriler: Etkileşimli tahtanın öğrenci motivasyonu ve sınıfta zaman tasarrufu
konularında müdürler daha fazla bilgilendirilmelidir
. 

Kaynakça

  • Altın, H. (2014). Öğrenci, öğretmen, yönetici ve veli bakış açısıyla Fatih Projesinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi,Başkent üniversitesi,Ankara.
  • Altınçelik, B. (2009). İlköğretim düzeyinde öğrenmede kalıcılığı ve motivasyonu sağlaması yönünden akıllı tahtaya ilişkin öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Aydın, M. (2014). Çağdaş eğitim denetimi (6. b.). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Bursalıoğlu, Z. (2013). Okul yönetiminde yeni yapı ve Davranış (18. b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (15. b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Camnalbur, M. (2008). Bilgisayar destekli öğretimin etkililiği üzerine bir meta analiz çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi,İstanbul.
  • Çiçekli, E. (2014). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi kapsamında akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Dağhan, G., Nuhoğlu Kibar, P., Akkoyunlu, B., & Atanur-Baskan, G. (2015). Öğretmen ve yöneticilerin etkileşimli tahta ve tablet bilgisayar kullanımına yönelik yaklaşımları ve görüşleri. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(3), 399-417. doi: 10.16949/turcomat.42868.
  • Hörküç, İ. (2014). Fatih Projesi nin İstanbul ilinde uygulamasına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi,Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • MEB. (2016, Aralık 23). Milli Eğitim Bakanlığı. Aralık 23, 2016 tarihinde Eğitimde FATİH projesi web sayfası: http://www.fatihprojesi.meb.gov.tr/ adresinden alındı
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. b.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Taymaz, H. (2002). Eğitim sisteminde teftiş (5. b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Perceptions of Principals during Classroom Supervision related to Teachers’ Usages of Interactive Boards

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 1 - 15, 30.04.2016

Öz



Purpose: With the use of
interactive boards, one of the most popular teaching and learning tools in
recent years, the role of the teacher in the class has also changed. Teachers
are not just narrators, but they have also taken on a new role that must use
teaching tools effectively. This research was conducted in order to determine
principals’ perceptions related to interactive board use of teachers in course
supervision.



 



Design & Methodology: In the
research, qualitative phenomenology research patterns were used. Sampling
method is stratified and criterion sampling of random sampling types. The study
group is composed of 15 school principals working in schools furnished with
interactive boards and currently used in Malatya in 2016-2017 education year.
The views of the participants were collected using the interview form developed
by the researcher. Interview questions were analyzed by content analysis
technique.



 



Findings: According to the results
of the research, the interactive board is considered to be important because
the interactive board enriches the content and increases the efficiency of the
lesson.



 



Implications & Suggestions: School principals should be more informed about
interactive boards' contribution to student motivation and time saving in
class.

Kaynakça

  • Altın, H. (2014). Öğrenci, öğretmen, yönetici ve veli bakış açısıyla Fatih Projesinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi,Başkent üniversitesi,Ankara.
  • Altınçelik, B. (2009). İlköğretim düzeyinde öğrenmede kalıcılığı ve motivasyonu sağlaması yönünden akıllı tahtaya ilişkin öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Aydın, M. (2014). Çağdaş eğitim denetimi (6. b.). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Bursalıoğlu, Z. (2013). Okul yönetiminde yeni yapı ve Davranış (18. b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (15. b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Camnalbur, M. (2008). Bilgisayar destekli öğretimin etkililiği üzerine bir meta analiz çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi,İstanbul.
  • Çiçekli, E. (2014). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin FATİH Projesi kapsamında akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul.
  • Dağhan, G., Nuhoğlu Kibar, P., Akkoyunlu, B., & Atanur-Baskan, G. (2015). Öğretmen ve yöneticilerin etkileşimli tahta ve tablet bilgisayar kullanımına yönelik yaklaşımları ve görüşleri. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(3), 399-417. doi: 10.16949/turcomat.42868.
  • Hörküç, İ. (2014). Fatih Projesi nin İstanbul ilinde uygulamasına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi,Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • MEB. (2016, Aralık 23). Milli Eğitim Bakanlığı. Aralık 23, 2016 tarihinde Eğitimde FATİH projesi web sayfası: http://www.fatihprojesi.meb.gov.tr/ adresinden alındı
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. b.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Taymaz, H. (2002). Eğitim sisteminde teftiş (5. b.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tahir Koğu

Ali Kış

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2016
Kabul Tarihi 22 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Koğu, T., & Kış, A. (2016). Ders Denetiminde Öğretmenlerin Etkileşimli Tahta Kullanımına İlişkin Müdür Algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-15.