Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KOBİ’lerde Organizasyonel Becerilerin Yenilikçilik Performansına Etkisi: Konya İkinci Organize Sanayi Bölgesinde Bir Uygulama

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 52 - 67, 30.06.2016
https://doi.org/10.23834/isrjournal.251519

Öz

 Günümüzde yenilikçilik çalışmaları tüm
örgütlerde elzem görülmektedir. Özellikle KOBİ’lerde yenilikçiliğin yüksek
olması, ülke ekonomisinde ve gelişiminde olumlu bir paya sahiptir.
  Yenilik performansı, örgütün faaliyetlerini
sürdürmesi ve rekabet gücü için gerekli bir kavramdır. Bu durumda
organizasyonel beceriler yenilikçilik performansının gelişmesi için daha çok
önem kazanmıştır. Çünkü organizasyonel beceriler, bir örgütün belirli
faaliyetleri, rakiplerinden daha iyi yerine getirebilme ya da kaynaklarını daha
iyi kullanabilme kapasitesi üzerine kurulu bir kavramdır. Organizasyonel beceri
kavramı, finansal, teknolojik ve stratejik dönüşümü yapabilme ve örgüte adapte
edebilme, bu yetenekleri entegre edebilme ve sürdürebilmesini sağlayan bir
rekabet avantajı kaynağı olarak tanımlanmaktadır. Anket tekniği ile yapılan bu
araştırma Konya 2. Organize Sanayi Bölgesi’ndeki KOBİ üst ve orta kademe
yöneticileri ve işletme sahibi 102 kişi üzerinde uygulanmıştır. Uygulama
çalışması neticesinde organizasyonel becerilerin bir boyutu olan yöneticilik
becerilerinin yenilikçilik performansı üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.




Kaynakça

  • ACAR, Avni Zafer (2004), Büyüme Stratejileri İzleyen İşletmelerin Örgütsel Yetenekleri ile İşletme Performansı İlişkisi, Gebze İleri teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Gebze.
  • AĞRAŞ, Süleyman (2013), Rekabetçi davranışların Oluşmasında Örgütsel Yeteneklerin Etkileri: Türkiye’deki Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi, Düzce.
  • AVCI, Umut. (2009), “Öğrenme Yönelimliliğinin Yenilik Performansı Üzerine Etkisi: Muğla Mermer Sektöründe Bir İnceleme”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt. 5, Sayı. 10, 121-138.
  • AVERMAETE Tessa., Jacques Viaene., Eleanour Morgan., Nick Crawford. (2003), “Determinants of Innovation in Small Food Firms”, European Journal of Innovation Management, Vol.6, No.1: 8-17.
  • AYGEN, Selin (2006), İşletmelerde Yenilik Yönetimi Sürecinde Örgüt Yapılarında ve Hizmet Tasarımlarında Yaşanan Dönüşümler: Antalya İli Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Ampirik Bir Araştırma ve Hizmet Tasarımı Yönergesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Konya.
  • BERBEROĞLU, G. N. (2003), “Örgüt Kültürü ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı”, Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt. 8, Sayı. 2: 1-2.
  • BÖRÜ, Deniz. (1997), “Küçük ve Orta Boy İşletmelerde Profesyonel Yönetici Kullanımına İlişkin Bir Araştırma”, Öneri Dergisi, Cilt. 1, Sayı. 6: 177-186.
  • -
  • CALLAHAN, Robert. E.- Patrick C. FLEENOR (1988), “Managing Human Relations’’, 2nd edition, USA: Merill Publishing.
  • CEYLAN, Cemil (2001), Örgütler için Esneklik Performans Modeli Oluşturulması ve Örgütlerin Esneklik Analizi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul.
  • ÇAVUŞ, Mustafa Fedai (2006), İşletmelerde Personel Güçlendirme Uygulamalarının Örgütsel Yaratıcılık ve Yenilikçiliğe Etkileri Üzerine İmalat Sanayide Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Konya.
  • DEĞİRMENCİOĞLU, Çağdaş (2006), KOBİ’lerde Organizasyonel Becerilerin Yenilikçilik Performansına Etkisi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı Mühendislik Yönetimi Programı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • DENİZ, Mehmet (2003), “KOBİ’lerde Yenilik, Yenilik Stratejileri ve Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı. 2: 141-175.
  • -
  • DURNA, Ufuk. (2002), Yenilik Yönetimi, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • DYE B., Gupta A. K., Wkemon D. (1999), “What is First to Market Companies Do Differently”, Research and Technology Management Journal, Vol. 42, No. 2: 15–21.
  • EREN, Erol, Lütfihalk Alpkan, Yücel E. (2005) ‘‘Temel Fonksiyonel Yeteneklerin Firmanın Yenilik ve Finansal Performansına Etkileri”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt. 4, Sayı. 7: 201-224.
  • ERİGÜÇ, Gülsün – Çağdaş Erkan Akyürek - Özgür Uğurluoğlu (2008), “Hacettepe Hastanelerinde İdari Birim Yöneticilerinin Yönetsel Başarı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt. 11, Sayı. 1: 78-102.
  • ERYİĞİT, Nimet (2013), İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının Yenilik Performansına Etkisi: İSO 1000 Uygulaması, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İşletme Programı Doktora Tezi, Trabzon.
  • ERYOL, İlknur. (2009), İnovasyonun İşletmenin Rekabet Gücüne katkısı ve Başarının Sermaye Piyasaları Üzerine Etkisi: Boya Sanayinde Nano Teknoloji Üzerine Örnek Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü, İstanbul.
  • FARİBORZ, Damanpour – Szabat A. KATHRYN.- M. William EVAN (1989), ‘‘The Relationship Between Types of Innovation and Organizational Performance’’, Journal of Management Studies, Vol:26 No. 6: 587-602.
  • FARİBORZ, Damanpour (1996) ‘‘Organizational Complexity and Innovation Developing and Testing’’ Multiple Contingency Models’’, Management Science, Vol.42, No.5 :693-716.
  • FİDAN, Mehmet Maşuk (2011), “KOBİ Kredi Piyasasında Asimetrik Bilgi ve Ahlaki Tehlike: Laleli Örneği”, Maliye Finans Yazıları, Yıl. 25, Sayı. 90: 41-57.
  • GÜLEŞ H. K. ve BÜLBÜL H. (2004), Yenilikçilik İşletmeler İçin Stratejik Rekabet Aracı, 1. Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • GÜMÜŞTEKİN EREN, Gülten (2005), “KOBİ Niteliğindeki Aile İşletmelerinin Yönetim ve Organizasyon Sorunları: Kütahya Seramik Sanayi Örneği’’, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt. 6, Sayı. 1: 71-93.
  • HAZIR, Köksal (1998), Küreselleşme Sürecinde İşletmelerin Stratejik Vizyon Yaklaşımı: Orta Anadolu Mensucat T.A.Ş’de Bir İnceleme, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • İNSEL, Aysu – Ercan SARIDOĞAN (2009), “İktisat Denizinde Fırtına: Yaratıcı Yıkım ve İnovasyon Dalgaları”, İstanbul Vira Dergisi, 1: 5.
  • İRAZ, Rıfat - Göksel ŞİMŞEK (2004), ‘‘Örgütsel Değişimin Gerçekleştirilmesinde Liderliğin Rolü: Transformasyonel Liderlik İncelemesi, Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı. 7: 99-117.
  • İSLAMOĞLU, A. Hamdi. (2007), Siyaset Pazarlaması: Toplam Kalite Yaklaşımı, 1. Basım, İstanbul: Beta Dağıtım.
  • KILIÇ, Burhan – Alper KURNAZ (2010), ‘‘Alternatif Turizm ve Ürün Çeşitliliği Oluşturmada Ekolojik Çiftlikler: Pastoral Vadi Örneği’’ İşletme Araştırmaları Dergisi, Sayı. 2, No. 4: 39-56.
  • KUCZMARSKİ, T. D. (1996), ‘‘What Is Innovation The Art of Welcoming Risk’’, Journal of Consumer Marketing, Vol.13, No.5: 7-11.
  • KURNUÇ, Murat (2013), Kalite İyileştirme Çabalarının Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakatine Etkisi: Erzurum İlinde Bir Uygulama, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Gümüşhane.
  • LACHMAN ,V. D. (2008), “Whistleblowing: Role of Organizational Culture in Prevention and Management”, MEDSURG Nursing Journal, Vol. 17, No. 4: 265–267.
  • -
  • LOPEZ, Cabrales A.- R. Valle - Ines HERRERO (2006), “The Conribution of Core Employees to Organizational Capabilities and Efficiency’’, Human Resource Management Journal, Vol. 45, No. 1: 81–109.
  • MORGANOSKY, Michelle A- Cude B. J. (2002), “Trust, Loyalty and Food Retailers: the Consumer Perspective”, University of Illions Journal, Vol. 22: 1–20.
  • ÖZBAĞ KAYA, Gönül (2010), Temel Yetenek Tabanlı Yönetim Modelinin Yenilik Performansına Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Organizasyon Programı Doktora Tezi, Kocaeli.
  • ÖZENLİ, Sebahattin (2006), İşletmelerdeki Örgütsel Kültür Yapısının Takım Anlayışına Etkisi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Niğde.
  • ÖZGENER, Şevki (2003), “Büyüme Sürecindeki KOBİ’lerin Yönetim ve Organizasyon Sorunları: Nevşehir Un Sanayi Örneği”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı. 20: 137-161.
  • ÖZÖZTÜRK, Mine (2010), Yönetici Hemşerilerin Yönetim Becerilerinin Klinik Çalışmaları Üzerine Etkisi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • PORTER E. Michael (1997), “How Competitive Forces Shape Strategy ”, Harward Business Review, Vol. 13, No. 4: 3–10.
  • -
  • RYAN, A. (2012), “Innovation Performance”, Journal of Managed Innovation No. 70: 341-361.
  • SAĞIR, Hande (2006), Yetkinlik Bazlı İnsan Kaynakları Süreçleri ve Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Organizasyon Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • SERİNKAN, Celaleddin., Cabar H. (2008), “KOBİ’lerin Yönetim ve Organizasyon Sorunları”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt. 5, Sayı. 1: 2-27.
  • SHANTHİ, Gopalakrishnan - Fariborz DAMANPOUR (1998) ‘‘Theories of Organizational Structure and Innovation Adoption: The Role of Environmental Change’’, Journal of Engineering and Technology Management JETM, Vol.15; 1-24.
  • TİMURLENK, Beyza (2009), Kilit Çalışanların Örgütsel yeteneklere ve Firma Performansına Etkileri, Gebze İleri teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Gebze.
  • WAN D., Huat O. C., Lee F. (2005), ‘‘Determinants of Firm Innovation in Singapore’’, Technovation Journal, Vol. 25, No: 3: 261- 268.
  • WATTANASUPACHOKE, Teerayout (2012), “Design Thinking, Innovativeness and Performance: An Empirical Examination”, International Journal of Management and Innovation, Vol. 4 No.1: 1-4.
  • YAVUZ, Çağla (2010), “İşletmelerde İnovasyon Performans İlişkisinin İncelenmesine Dönük Bir Çalışma”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt. 5, Sayı. 2: 133-162.
  • YEŞİL, Salih - Ömer ÇINAR - Erdem UZUN (2010), “Kahramanmaraş’ta’ Faaliyet Gösteren İşletmelerin Yenilik Faaliyetleri Üzerine Bir Alan Çalışması”, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, Cilt. 5, Sayı. 2: 81-100.
  • YILMAZ, Tayfun (2010), Küçük ve Orta Ölçekli İmalat İşletmelerinde Yenilik (İnovasyon) Yönetimi: İzmir İli Örneği, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İzmir.

The Effect of Organizational Skills on Innovation Performance in SME’s: An Application on Konya Second Organized Industrial Zone

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 52 - 67, 30.06.2016
https://doi.org/10.23834/isrjournal.251519

Öz

Nowadays innovation studies are essential
in all companies. Especially in SME's high innovation has a positive share in
the development of economy. Innovation performance is a necessary concept for
competitiveness and continuing its business. The degree of innovation shows the
emerging high performance and different ways to get the advantages in company.
In this case organizational skills has become more important for the
development of innovation performance. Because organizational skills are a concept
which based on capacity of better use of sources and perform better in specific
activities. Organizational skill concept is defined as ability of making
technologic, financial and strategic transforms and a competition advantage
source which adopts and sustains these abilities. Especially an interaction
between innovation performance and managerial skills which is sub dimension of
organizational skills draw attention.

Kaynakça

  • ACAR, Avni Zafer (2004), Büyüme Stratejileri İzleyen İşletmelerin Örgütsel Yetenekleri ile İşletme Performansı İlişkisi, Gebze İleri teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Gebze.
  • AĞRAŞ, Süleyman (2013), Rekabetçi davranışların Oluşmasında Örgütsel Yeteneklerin Etkileri: Türkiye’deki Otel İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma, Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi, Düzce.
  • AVCI, Umut. (2009), “Öğrenme Yönelimliliğinin Yenilik Performansı Üzerine Etkisi: Muğla Mermer Sektöründe Bir İnceleme”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt. 5, Sayı. 10, 121-138.
  • AVERMAETE Tessa., Jacques Viaene., Eleanour Morgan., Nick Crawford. (2003), “Determinants of Innovation in Small Food Firms”, European Journal of Innovation Management, Vol.6, No.1: 8-17.
  • AYGEN, Selin (2006), İşletmelerde Yenilik Yönetimi Sürecinde Örgüt Yapılarında ve Hizmet Tasarımlarında Yaşanan Dönüşümler: Antalya İli Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Ampirik Bir Araştırma ve Hizmet Tasarımı Yönergesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Konya.
  • BERBEROĞLU, G. N. (2003), “Örgüt Kültürü ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı”, Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt. 8, Sayı. 2: 1-2.
  • BÖRÜ, Deniz. (1997), “Küçük ve Orta Boy İşletmelerde Profesyonel Yönetici Kullanımına İlişkin Bir Araştırma”, Öneri Dergisi, Cilt. 1, Sayı. 6: 177-186.
  • -
  • CALLAHAN, Robert. E.- Patrick C. FLEENOR (1988), “Managing Human Relations’’, 2nd edition, USA: Merill Publishing.
  • CEYLAN, Cemil (2001), Örgütler için Esneklik Performans Modeli Oluşturulması ve Örgütlerin Esneklik Analizi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul.
  • ÇAVUŞ, Mustafa Fedai (2006), İşletmelerde Personel Güçlendirme Uygulamalarının Örgütsel Yaratıcılık ve Yenilikçiliğe Etkileri Üzerine İmalat Sanayide Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, Konya.
  • DEĞİRMENCİOĞLU, Çağdaş (2006), KOBİ’lerde Organizasyonel Becerilerin Yenilikçilik Performansına Etkisi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı Mühendislik Yönetimi Programı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • DENİZ, Mehmet (2003), “KOBİ’lerde Yenilik, Yenilik Stratejileri ve Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı. 2: 141-175.
  • -
  • DURNA, Ufuk. (2002), Yenilik Yönetimi, 1. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • DYE B., Gupta A. K., Wkemon D. (1999), “What is First to Market Companies Do Differently”, Research and Technology Management Journal, Vol. 42, No. 2: 15–21.
  • EREN, Erol, Lütfihalk Alpkan, Yücel E. (2005) ‘‘Temel Fonksiyonel Yeteneklerin Firmanın Yenilik ve Finansal Performansına Etkileri”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt. 4, Sayı. 7: 201-224.
  • ERİGÜÇ, Gülsün – Çağdaş Erkan Akyürek - Özgür Uğurluoğlu (2008), “Hacettepe Hastanelerinde İdari Birim Yöneticilerinin Yönetsel Başarı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt. 11, Sayı. 1: 78-102.
  • ERYİĞİT, Nimet (2013), İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarının Yenilik Performansına Etkisi: İSO 1000 Uygulaması, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İşletme Programı Doktora Tezi, Trabzon.
  • ERYOL, İlknur. (2009), İnovasyonun İşletmenin Rekabet Gücüne katkısı ve Başarının Sermaye Piyasaları Üzerine Etkisi: Boya Sanayinde Nano Teknoloji Üzerine Örnek Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü, İstanbul.
  • FARİBORZ, Damanpour – Szabat A. KATHRYN.- M. William EVAN (1989), ‘‘The Relationship Between Types of Innovation and Organizational Performance’’, Journal of Management Studies, Vol:26 No. 6: 587-602.
  • FARİBORZ, Damanpour (1996) ‘‘Organizational Complexity and Innovation Developing and Testing’’ Multiple Contingency Models’’, Management Science, Vol.42, No.5 :693-716.
  • FİDAN, Mehmet Maşuk (2011), “KOBİ Kredi Piyasasında Asimetrik Bilgi ve Ahlaki Tehlike: Laleli Örneği”, Maliye Finans Yazıları, Yıl. 25, Sayı. 90: 41-57.
  • GÜLEŞ H. K. ve BÜLBÜL H. (2004), Yenilikçilik İşletmeler İçin Stratejik Rekabet Aracı, 1. Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • GÜMÜŞTEKİN EREN, Gülten (2005), “KOBİ Niteliğindeki Aile İşletmelerinin Yönetim ve Organizasyon Sorunları: Kütahya Seramik Sanayi Örneği’’, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt. 6, Sayı. 1: 71-93.
  • HAZIR, Köksal (1998), Küreselleşme Sürecinde İşletmelerin Stratejik Vizyon Yaklaşımı: Orta Anadolu Mensucat T.A.Ş’de Bir İnceleme, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • İNSEL, Aysu – Ercan SARIDOĞAN (2009), “İktisat Denizinde Fırtına: Yaratıcı Yıkım ve İnovasyon Dalgaları”, İstanbul Vira Dergisi, 1: 5.
  • İRAZ, Rıfat - Göksel ŞİMŞEK (2004), ‘‘Örgütsel Değişimin Gerçekleştirilmesinde Liderliğin Rolü: Transformasyonel Liderlik İncelemesi, Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı. 7: 99-117.
  • İSLAMOĞLU, A. Hamdi. (2007), Siyaset Pazarlaması: Toplam Kalite Yaklaşımı, 1. Basım, İstanbul: Beta Dağıtım.
  • KILIÇ, Burhan – Alper KURNAZ (2010), ‘‘Alternatif Turizm ve Ürün Çeşitliliği Oluşturmada Ekolojik Çiftlikler: Pastoral Vadi Örneği’’ İşletme Araştırmaları Dergisi, Sayı. 2, No. 4: 39-56.
  • KUCZMARSKİ, T. D. (1996), ‘‘What Is Innovation The Art of Welcoming Risk’’, Journal of Consumer Marketing, Vol.13, No.5: 7-11.
  • KURNUÇ, Murat (2013), Kalite İyileştirme Çabalarının Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakatine Etkisi: Erzurum İlinde Bir Uygulama, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Gümüşhane.
  • LACHMAN ,V. D. (2008), “Whistleblowing: Role of Organizational Culture in Prevention and Management”, MEDSURG Nursing Journal, Vol. 17, No. 4: 265–267.
  • -
  • LOPEZ, Cabrales A.- R. Valle - Ines HERRERO (2006), “The Conribution of Core Employees to Organizational Capabilities and Efficiency’’, Human Resource Management Journal, Vol. 45, No. 1: 81–109.
  • MORGANOSKY, Michelle A- Cude B. J. (2002), “Trust, Loyalty and Food Retailers: the Consumer Perspective”, University of Illions Journal, Vol. 22: 1–20.
  • ÖZBAĞ KAYA, Gönül (2010), Temel Yetenek Tabanlı Yönetim Modelinin Yenilik Performansına Etkileri Üzerine Bir Araştırma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Organizasyon Programı Doktora Tezi, Kocaeli.
  • ÖZENLİ, Sebahattin (2006), İşletmelerdeki Örgütsel Kültür Yapısının Takım Anlayışına Etkisi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Niğde.
  • ÖZGENER, Şevki (2003), “Büyüme Sürecindeki KOBİ’lerin Yönetim ve Organizasyon Sorunları: Nevşehir Un Sanayi Örneği”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı. 20: 137-161.
  • ÖZÖZTÜRK, Mine (2010), Yönetici Hemşerilerin Yönetim Becerilerinin Klinik Çalışmaları Üzerine Etkisi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • PORTER E. Michael (1997), “How Competitive Forces Shape Strategy ”, Harward Business Review, Vol. 13, No. 4: 3–10.
  • -
  • RYAN, A. (2012), “Innovation Performance”, Journal of Managed Innovation No. 70: 341-361.
  • SAĞIR, Hande (2006), Yetkinlik Bazlı İnsan Kaynakları Süreçleri ve Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Organizasyon Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • SERİNKAN, Celaleddin., Cabar H. (2008), “KOBİ’lerin Yönetim ve Organizasyon Sorunları”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt. 5, Sayı. 1: 2-27.
  • SHANTHİ, Gopalakrishnan - Fariborz DAMANPOUR (1998) ‘‘Theories of Organizational Structure and Innovation Adoption: The Role of Environmental Change’’, Journal of Engineering and Technology Management JETM, Vol.15; 1-24.
  • TİMURLENK, Beyza (2009), Kilit Çalışanların Örgütsel yeteneklere ve Firma Performansına Etkileri, Gebze İleri teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Gebze.
  • WAN D., Huat O. C., Lee F. (2005), ‘‘Determinants of Firm Innovation in Singapore’’, Technovation Journal, Vol. 25, No: 3: 261- 268.
  • WATTANASUPACHOKE, Teerayout (2012), “Design Thinking, Innovativeness and Performance: An Empirical Examination”, International Journal of Management and Innovation, Vol. 4 No.1: 1-4.
  • YAVUZ, Çağla (2010), “İşletmelerde İnovasyon Performans İlişkisinin İncelenmesine Dönük Bir Çalışma”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, Cilt. 5, Sayı. 2: 133-162.
  • YEŞİL, Salih - Ömer ÇINAR - Erdem UZUN (2010), “Kahramanmaraş’ta’ Faaliyet Gösteren İşletmelerin Yenilik Faaliyetleri Üzerine Bir Alan Çalışması”, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, Cilt. 5, Sayı. 2: 81-100.
  • YILMAZ, Tayfun (2010), Küçük ve Orta Ölçekli İmalat İşletmelerinde Yenilik (İnovasyon) Yönetimi: İzmir İli Örneği, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rıfat Iraz

Ahmet Çakıcı

Rabia Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 24 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Iraz, R., Çakıcı, A., & Yılmaz, R. (2016). KOBİ’lerde Organizasyonel Becerilerin Yenilikçilik Performansına Etkisi: Konya İkinci Organize Sanayi Bölgesinde Bir Uygulama. The Journal of International Scientific Researches, 1(2), 52-67. https://doi.org/10.23834/isrjournal.251519