Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya Reklamlarında Fenomen Kullanımı ve Reklam İzleme Tercihi

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 4, 62 - 74, 03.01.2019
https://doi.org/10.23834/isrjournal.473169

Öz

İletişim kampanyalarının amacı, markanın hedef
kitleye ulaşması ve hedef kitleyi istendik bir şekilde harekete geçirmektir.
Reklamın en önemli amaçlarından biri, hedef kitlenin reklamı bir şekilde görmüş
ve izlemiş olmasıdır.  İletişim
teknolojilerindeki gelişmelerle gelinen noktada, bireyler her an mesaj
bombardımanına tutulmaktadırlar. Reklamın, bu mesaj yoğunluğu arasından
sıyrılıp,  hedefe ulaşması, görülebilir
ve izlenebilir olması oldukça önemlidir. Reklam, zihinlerde imajlar oluşmasını
ve böylece markanın, tüketicinin bilinçaltında bir yer edinmesini
sağlamaktadır.



Sosyal medya, kullanım oranlarının artması ve
kullanıcıya birçok imkân sunmasıyla, en önemli reklam mecralarından biri haline
gelmiştir. Sosyal medya fenomenleri, markaların reklam yüzü olmaya başlamıştır.
Profesyonel olmayan ve bireysel çabalarıyla sosyal medyada yaptığı
paylaşımlarla, beğeni ve takipçi sayısını artıran kullanıcılara, micro ünlü ya
da fenomen denilebilir. Sosyal medyada reklamların genellikle geçilebilir
olması ise reklamın izlenme ihtimalini azalmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada,
sosyal medya kullanan ve fenomen takibi yapan tüketicilerin, marka tarafından
yapılan reklam ile fenomenlerin yaptığı reklama karşı tutumlarında (reklamı
izleme tercihi noktasında) bir farklılık olup olmadığı ortaya konulmaktadır. Bu
çalışmada, sosyal medyayı en çok kullanan yaş grubu olarak 16-24 yaş
arasındaki, 15 katılımcı ile derinlemesine görüşme yapılmıştır. Araştırma
sonucuna göre, katılımcılar, reklamları ilgili alanına girdiği takdirde
izlemekte, reklamı yapılan ürün veya hizmete katılımcıların ilgisi yoksa reklam
izlememektedir.

Kaynakça

  • Anderson, M. & Jıang, J. (2018). Teens, social media and technology. Erişim Tarihi, Http://www.Pewinternet.Org/2018/05/31/Teens-Social-Media-Technology-2018/. (07.09.2018)
  • Sabuncuoğlu, A. & Göker, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38, 1-24.
  • Elden, M. (2009), Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları.
  • Erdogan, B. Z. (1999). Celebrity Endorsement: A Literature Review. Journal of Marketing Management, 15(4), 291-314.
  • Belch, G. E. & Belch, M. A. (2013). A Content Analysis Study Of The Use Of Celebrity Endorsers In Magazine Advertising. International Journal Of Advertising: The Review Of Marketing Communications, 32 (3), 369-389.
  • Deneçli, C. (2015). Reklamlarda Ünlü Kullanımında Cinsiyetin Marka İmajı Üzerindeki Etkisi. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi , 11(44), 337-350.
  • Dyck, F. V. (2015), Yeni Nesil Reklamcılık, (V. Eke, Çev.), İstanbul: The Kitap.
  • Gallegos, J. A. (2017). 9 Things We Learned From The 2018 User Generated Content Report Study. (Erişim Tarihi: 09.09.2018). https://www.tintup.com/blog/9-things-learned-2018-user-generated-content-report/
  • Glesne, C. (2014). Nitel Araştırmaya Giriş, ( A. Ersoy & P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Influencer nedir? (2016), Erişim http://digitalage.com.tr/influencer-nedir/. (15.09.2018).
  • Ketelaar, P. E., Janssen, L., Vergeer, M., Reijmersdal, E. A., Crutzen, R. & Riet, J. (2016). The Success Of Viral Ads: Social And Attitudinal Predictors Of Consumer Pass-On Behavior On Social Network Sites. Journal of Business Research, 69 (7), 2603-2613.
  • Kim, S. S., Lee, J., Prideaux, B. (2014). Effect of celebrity endorsement on tourists’ perception of corporate image, corporate credibility and corporate loyalty. İnternational Journal of Hospitality Management, 37 (2014), 131-145.
  • Khan, M. (2006). Consumer Behaviour. New Delhi: New Age International Publishers.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0. (N. Özata, Çev.). İstanbul: Optimist Yayın.
  • Marwick, A. & Boyd, D. (2011). To See and be Seen: Celebrity Pratice on Twitter. The International Journal of Research into New Media Technologies, 17(2) 139–158.
  • McCracken, G. (1989) . Who Is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement. Journal Of Consumer Research, 16, 310-321.
  • Özdestici, H. (2018). Influencer marketing 2018: şimdi biz kiminle etkileşiyoruz?. Erişimin Tarihi: 16.09.2018, https://netvent.com/influencer-marketing-2018-simdi-biz-kiminle-etkilesiyoruz/.
  • Ryan, D. (2016). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Schroath, Kristen J. (2016). Parasocial Interaction: Celebrity Endorsements. Kent State University College: Unpublished Doctoral Thesis.
  • Shaughnessy, J.O. & Shaughnessy, N.J. (2003). Persuasion in Advertising. New York: Routledge.
  • Senft, T. M. (2008). Camgirls, celebrity & community in the age of social networks. (ErişimTarihi: 17.09.2018) https://books.google.com.tr/books.
  • Türkiye ınfluencer marketing raporu (2018), Erişim Tarihi: 17.09.2018 https://creatorden.com/2017-turkiye-influencer-marketing-raporu/.(http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028). (Erişim tarihi:23.11.2017)
  • https://wearesocial-net.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2018/01/DIGITAL-IN-2018-002-TIME-SPENT-ON-THE-INTERNET-V1.00.png. (Erişim Tarihi: 18.05.18).
  • Influencer nedir? 08.02.2016 http://digitalage.com.tr/influencer-nedir/. Erişim Tarihi: 15.09.2018

Usage of Micro Celebrity in Social Media Advertising and Ad Tracking Preference

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 4, 62 - 74, 03.01.2019
https://doi.org/10.23834/isrjournal.473169

Öz

The aim of communication campaigns is to reach
the target audience of the brand and to mobilize tsrget audience in terminal.
One of the most important advertising aim is that the ad has seen and watched
by the target audience.  At the point
with advances in communication technologies, individuals are being bombarded with
messages at any moment. it is very important that the advertisement be removed
from this message density, reach the target, be visible and traceable.
Advertising enables images to be formed in the minds, thus allowing the brand
to acquire a place in the subconscious of the consumer.



Social media has become one of the most
important advertising channels, with increased usage rates and enable to many
possibilities for the user. Social media phenomena have begun to be the
advertising face of brands. Users who are unprofessional and individual efforts
to share with the social media, so that 
increase the number of likes and followers, micro-celebrity or
phenomenon can be called. The ads are generally switchable on social media, the
chances of the ad being watched are reduced. In this context, this study were
revealed whether consumers who use social media and follow phenomena have a
difference in their attitudes towards advertising (phenomenon of advertisement
watching) by the ads made by the brand and micro celebrity. In this work,
In-depth interview method was used and 15 research’s participants aged 16-24
who use social media the most. According to the results of the study, the
participants follow the advertisements in the relevant field and they do not
follow the advertisements if they do not have any interest in the advertised
product or service.

Kaynakça

  • Anderson, M. & Jıang, J. (2018). Teens, social media and technology. Erişim Tarihi, Http://www.Pewinternet.Org/2018/05/31/Teens-Social-Media-Technology-2018/. (07.09.2018)
  • Sabuncuoğlu, A. & Göker, G. (2014). Sosyal Medyadaki Yeni Kanaat Önderlerinin Birer Reklam Aracı Olarak Kullanımı: Twitter Fenomenleri Üzerine Bir Araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 38, 1-24.
  • Elden, M. (2009), Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları.
  • Erdogan, B. Z. (1999). Celebrity Endorsement: A Literature Review. Journal of Marketing Management, 15(4), 291-314.
  • Belch, G. E. & Belch, M. A. (2013). A Content Analysis Study Of The Use Of Celebrity Endorsers In Magazine Advertising. International Journal Of Advertising: The Review Of Marketing Communications, 32 (3), 369-389.
  • Deneçli, C. (2015). Reklamlarda Ünlü Kullanımında Cinsiyetin Marka İmajı Üzerindeki Etkisi. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi , 11(44), 337-350.
  • Dyck, F. V. (2015), Yeni Nesil Reklamcılık, (V. Eke, Çev.), İstanbul: The Kitap.
  • Gallegos, J. A. (2017). 9 Things We Learned From The 2018 User Generated Content Report Study. (Erişim Tarihi: 09.09.2018). https://www.tintup.com/blog/9-things-learned-2018-user-generated-content-report/
  • Glesne, C. (2014). Nitel Araştırmaya Giriş, ( A. Ersoy & P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Influencer nedir? (2016), Erişim http://digitalage.com.tr/influencer-nedir/. (15.09.2018).
  • Ketelaar, P. E., Janssen, L., Vergeer, M., Reijmersdal, E. A., Crutzen, R. & Riet, J. (2016). The Success Of Viral Ads: Social And Attitudinal Predictors Of Consumer Pass-On Behavior On Social Network Sites. Journal of Business Research, 69 (7), 2603-2613.
  • Kim, S. S., Lee, J., Prideaux, B. (2014). Effect of celebrity endorsement on tourists’ perception of corporate image, corporate credibility and corporate loyalty. İnternational Journal of Hospitality Management, 37 (2014), 131-145.
  • Khan, M. (2006). Consumer Behaviour. New Delhi: New Age International Publishers.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0. (N. Özata, Çev.). İstanbul: Optimist Yayın.
  • Marwick, A. & Boyd, D. (2011). To See and be Seen: Celebrity Pratice on Twitter. The International Journal of Research into New Media Technologies, 17(2) 139–158.
  • McCracken, G. (1989) . Who Is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement. Journal Of Consumer Research, 16, 310-321.
  • Özdestici, H. (2018). Influencer marketing 2018: şimdi biz kiminle etkileşiyoruz?. Erişimin Tarihi: 16.09.2018, https://netvent.com/influencer-marketing-2018-simdi-biz-kiminle-etkilesiyoruz/.
  • Ryan, D. (2016). Dijital Pazarlama. (M. M. Kemaloğlu, Çev.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Schroath, Kristen J. (2016). Parasocial Interaction: Celebrity Endorsements. Kent State University College: Unpublished Doctoral Thesis.
  • Shaughnessy, J.O. & Shaughnessy, N.J. (2003). Persuasion in Advertising. New York: Routledge.
  • Senft, T. M. (2008). Camgirls, celebrity & community in the age of social networks. (ErişimTarihi: 17.09.2018) https://books.google.com.tr/books.
  • Türkiye ınfluencer marketing raporu (2018), Erişim Tarihi: 17.09.2018 https://creatorden.com/2017-turkiye-influencer-marketing-raporu/.(http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028). (Erişim tarihi:23.11.2017)
  • https://wearesocial-net.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2018/01/DIGITAL-IN-2018-002-TIME-SPENT-ON-THE-INTERNET-V1.00.png. (Erişim Tarihi: 18.05.18).
  • Influencer nedir? 08.02.2016 http://digitalage.com.tr/influencer-nedir/. Erişim Tarihi: 15.09.2018
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Sarıtaş 0000-0003-3950-8744

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sarıtaş, A. (2019). Sosyal Medya Reklamlarında Fenomen Kullanımı ve Reklam İzleme Tercihi. The Journal of International Scientific Researches, 3(4), 62-74. https://doi.org/10.23834/isrjournal.473169

Cited By