Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 3, 1 - 15, 29.12.2016

Öz

Günümüzde Bilgi Teknolojileri (BT) çok hızlı bir şekilde gelişmekte ve hayatın her alanına etki etmektedir. Eğitim alanı bu etkinin en fazla hissedildiği alanlardan birisidir. Bu çalışmada fen bilimleri ve sosyal bilimler alanında farklı bölümlerde okuyan öğrencilerin eğitimde BT’ye bakış açılarının araştırılması, aralarındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Araştırma örneklemi İstanbul Üniversitesi öğrencileri arasından rastgele seçilmiştir. Katılımcıların geneline bakıldığında öğrencilerin yaklaşık %88'i BT eğitimlerinin meslek hayatlarında gerekli olacağını düşünmekteyken, %75’i de bu eğitimleri yetersiz bulduğunu belirtmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin BT ile ilgili görüşleri ve genel kullanımları, eğitim hayatlarında BT ile ilgili görüşleri ve beklentileri konularında bilgi vermektedir. Bu çalışmanın, eğitimde BT alanında geliştirilebilecek ya da iyileştirilebilecek konulara yol göstereceğine inanılmaktadır.

Kaynakça

  • Anameriç, H. ve Rukancı, F. (2004). Bilgi toplumu ve toplumun bilgilenmesinde kütüphanelerin rolü. Kütüphaneciliğin destanı uluslararası sempozyumu bildiriler içinde 330-338.
  • Artut, S. (2014). Teknoloji insan birlikteliği. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Ayan, B. (2015). Appinventor ile mobil uygulama geliştirme. Abaküs Yayınevi.
  • Bakioğlu, F. Ö. K., Kartal, E., Özen, Z., Erol, Ç. S. ve Gülseçen, S. (2015). Aspects of students about information technology courses in social science. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 176, 148–154. http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.455
  • Can, T. ve Şimsek, I. (2015). The use of 3D virtual learning environments in training foreign language pre-service teachers. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(4), 114–124.
  • Çukurçayır, M. A. (2009). Bilgi toplumu ve e-devletleşme sürecinde Türkiye. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 59–82.
  • Erdinç, Z. ve Erdinç, F. (2015a). Uygulamalarla programlama öğreniyorum. Abaküs Yayınevi.
  • Erdinç, Z. ve Erdinç, F. (2015b). Uygulamalarla web tasarımı. Abaküs Yayınevi.
  • Gülseçen, S. (Ed.). (2015). Bilgi yönetimi: Bilgi türeticileri, büyük veri, inovasyon, kurumsal zekâ. Papatya Yayıncılık Eğitim.
  • Gülseçen, S. ve Kubat, A. (2006). Teaching ICT to teacher candidates using PBL: A qualitative and quantitative evaluation. Educational Technology & Society, 9(2), 96–106.

An Examination On Aspects of Science and Social Sciences Students About Information Technologies in Education in Istanbul University

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 3, 1 - 15, 29.12.2016

Öz

Today’s rapid development of Information Technologies
(IT)
affects every field of life. Education is one of the most affected fields
among these fields. This study aims to determine and compare perspectives of
the students who study at Istanbul University in different disciplines and fields
about IT in education. According to the results, while approximately 88% of the
participants think that courses based on IT would be required in their
professional lives, 75% of the participants find IT based courses at the
university inadequate. The results gained from the study give information about
students’ opinions on IT and general usage of IT, opinions and expectations
about IT in their education lives. It is believed that this study will stimulate
further developments and improvements in IT and in the curriculum.

Kaynakça

  • Anameriç, H. ve Rukancı, F. (2004). Bilgi toplumu ve toplumun bilgilenmesinde kütüphanelerin rolü. Kütüphaneciliğin destanı uluslararası sempozyumu bildiriler içinde 330-338.
  • Artut, S. (2014). Teknoloji insan birlikteliği. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Ayan, B. (2015). Appinventor ile mobil uygulama geliştirme. Abaküs Yayınevi.
  • Bakioğlu, F. Ö. K., Kartal, E., Özen, Z., Erol, Ç. S. ve Gülseçen, S. (2015). Aspects of students about information technology courses in social science. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 176, 148–154. http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.455
  • Can, T. ve Şimsek, I. (2015). The use of 3D virtual learning environments in training foreign language pre-service teachers. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(4), 114–124.
  • Çukurçayır, M. A. (2009). Bilgi toplumu ve e-devletleşme sürecinde Türkiye. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 59–82.
  • Erdinç, Z. ve Erdinç, F. (2015a). Uygulamalarla programlama öğreniyorum. Abaküs Yayınevi.
  • Erdinç, Z. ve Erdinç, F. (2015b). Uygulamalarla web tasarımı. Abaküs Yayınevi.
  • Gülseçen, S. (Ed.). (2015). Bilgi yönetimi: Bilgi türeticileri, büyük veri, inovasyon, kurumsal zekâ. Papatya Yayıncılık Eğitim.
  • Gülseçen, S. ve Kubat, A. (2006). Teaching ICT to teacher candidates using PBL: A qualitative and quantitative evaluation. Educational Technology & Society, 9(2), 96–106.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlkim Ecem Emre Bu kişi benim

Elif Kartal Bu kişi benim

Sevinç Gülseçen

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Emre, İ. E., Kartal, E., & Gülseçen, S. (2016). FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ. HAYEF Journal of Education, 13(3), 1-15.
AMA Emre İE, Kartal E, Gülseçen S. FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ. HAYEF Journal of Education. Aralık 2016;13(3):1-15.
Chicago Emre, İlkim Ecem, Elif Kartal, ve Sevinç Gülseçen. “FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ”. HAYEF Journal of Education 13, sy. 3 (Aralık 2016): 1-15.
EndNote Emre İE, Kartal E, Gülseçen S (01 Aralık 2016) FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ. HAYEF Journal of Education 13 3 1–15.
IEEE İ. E. Emre, E. Kartal, ve S. Gülseçen, “FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ”, HAYEF Journal of Education, c. 13, sy. 3, ss. 1–15, 2016.
ISNAD Emre, İlkim Ecem vd. “FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ”. HAYEF Journal of Education 13/3 (Aralık 2016), 1-15.
JAMA Emre İE, Kartal E, Gülseçen S. FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ. HAYEF Journal of Education. 2016;13:1–15.
MLA Emre, İlkim Ecem vd. “FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ”. HAYEF Journal of Education, c. 13, sy. 3, 2016, ss. 1-15.
Vancouver Emre İE, Kartal E, Gülseçen S. FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER ALANLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE BAKIŞ AÇISI: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İNCELEMESİ. HAYEF Journal of Education. 2016;13(3):1-15.