Bu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının çoklu
zekâ alanları ile çevreye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemek
amaçlanmıştır. Araştırma, 2014-2015 akademik yılında Adnan Menderes
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim
görmekte olan toplam 171 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Veri toplama aracı olarak; “Çoklu Zekâ Alanlarında Kendini Değerlendirme
Envanteri” ve “Çevresel Tutum Ölçeği”
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır.
Betimsel istatistiklere ek olarak, öğretmen adaylarının zekâ alanları ile çevreye
yönelik davranış ve çevreye yönelik düşünce alt boyutları arasındaki ilişkiyi
belirlemek için çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Fen bilgisi öğretmen
adaylarının hem çevreye yönelik davranış ve çevreye yönelik düşünce alt boyut
puanlarının hem de çevreye yönelik tutumlarının orta düzeyin üstünde ve olumlu
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca zekâ alanları ile tutum arasındaki ilişki,
regresyon analizi ile değerlendirilmiş ve mantıksal, bedensel ve doğacı zekânın,
tutumu belirlemede önemli bir yordayıcı olduğu belirlenmiştir. Elde edilen
bulgular ışığında, önerilerde bulunulmuştur.
çevreye yönelik tutum çoklu zekâ alanları fen bilgisi öğretmen adayları
This study aims to determine the relation
between the multiple intelligence fields of science teacher candidates and
their attitudes towards the environment. This study was conducted with the participation
of 171 teacher candidates who studied at Adnan Menderes University Education
Faculty Science Teacher Education Department during the 2014-2015 academic
year. “Self-assessment inventory at field study of multiple intelligence” and
“Scale of Environmental Attitude” were used as data collection tools. In the
analysis of the data, descriptive statistics was used. In addition to
descriptive statistics, the research benefited from multiple regression
analysis to determine the relation between multiple intelligence fields of
science teacher candidates and their sub-dimensions of behavior towards
environment as well as their opinions about environment. Both sub-dimensional scores
of behavior and opinions of the science teacher candidates towards environment are
above intermediate and positive. The relationship between intelligence and
attitude areas is assessed by regression analysis, and it is revealed that logical
kinesthetic and naturalist intelligence are significant predictors in
determining the attitude. In the light of the findings obtained, suggestions
were made.
attitude towards the environment science teacher candidates multiple intelligence fields
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 3 |