Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Differentiated Educational Environments On the Vocational Perceotions of Students: The Case of Yasemin Karakaya Science and Art Center

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 37 - 48, 20.04.2016

Öz

This
study aims to determine the effect of cooperation with the business world
within the concept of differentiated
educational programs prepared for the gifted and talented students to their
vocational perceptions and career planning.
The research sample consists of 25 students who
continue their education during the period of 2013-2014 Academic Year Special
Skills Development Program (OYGP) in Yasemin Karakaya Science and Art Center.
This research is a qualitative research designed according to the case study
approach. Qualitative research is a research design in which data collection
methods such as observation, interview and document analysis are used and a
process in which perceptions and events are
put forward in a realistic and holistic way in a natural environment
(Yıldırım and Şimşek, 2005).Data collection tools were semi-structured
interview form comprised of open-ended questions and informal observations.
According to the data obtained from the qualitative interviews conducted with
the participants during and after this process, it was seen that the students
get a positive attitude towards the field and mentioned professions came into prominence
in their career planning
.  

Kaynakça

  • American School Counselor Association. (1997).Position Statement: The Professional School Counselor andComprehensive School Counseling Programs.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J.W. (1994). Research Design: Qualitative and Quantitative Approaches. Thousand Oaks, London, New Delhi: SAGE Publication International Educationaland Professional Publisher.
  • Ercan, S. (2012). Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarının kullanımı: tasarım temelli fen eğitimi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Hirsch, L.,Kimmel, H., Rockland, R. &Bloom, J. (2005). Implementingpre-engineering curricula in highschoolscienceandmathematics. 35th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, Indianapolis, IN.
  • Jang, I.O.,&Lew, H.C. (2011). Case studiesin thinking processes of mathematically gifted elementary students through Logo programming,” http://atcm.mathandtech.org/EP2011/regular_papers/3272011_19194.pdf , Erişim tarihi: 01.02.2014
  • Keser, F.F. (2012).Üstün yetenekli öğrencilerin bilim ve bilim insanına yönelik görüşlerinin ve bu görüşleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Mertol, H. (2014). Türkiye’de ve ABD’de üstün zekalı çocuklara sosyal bilgiler dersi veren öğretmenlerin görüş ve uygulamaları (Hope projesi ve bilsem örneği). (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum).
  • Osborn, D., & Baggerly, J.N. (2004).Perceptions of career counseling and career testing: preferences, priorities and predictors, Journal of Career Development, 31(1), 46.
  • Savunma Sanayii Müsteşarlığı. (2013). Faaliyet Raporu.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, (2013).2013–2017 Üstün Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, (2004).2003-2023 Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları Strateji Belgesi.
  • Tüsside (Tübitak Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü) (2009). Üstün zekalıler/ZekalılarÇalıştayı (BİLSEM MODELİ) Raporu. Gebze-Kocaeli. http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_08/16110749_stnyeteneklilerzekallaraltayblsemmodeliraporu2009.pdf. Erişim tarihi: 03.02.2014
  • Yeşilyaprak, B.(2012). “Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında paradigma değişimi ve Türkiye açısından sonuçlar: Geçmişten geleceğe yönelik bir değerlendirme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, .12(1), 97-118.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşularına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 635-650.

FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 37 - 48, 20.04.2016

Öz

Bu
çalışmada üstün zekalı ve yetenekli öğrencilere yönelik farklılaştırılmış
eğitim programları kapsamında iş dünyası ile kurulan birlikteliklerin
öğrencilerin mesleki algılarına ve kariyer planlamalarına etkisini belirlemek
amaçlanmaktadır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim
öğretim yılında Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat merkezinde(BİLSEM) Özel
Yetenekleri Geliştirici Programa (ÖYGP) devam eden 25 öğrenci oluşturmaktadır.
Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması desenine göre
tasarlanmıştır. Nitel araştırma; gözlem, görüşme ve doküman analizi gibi veri
toplama araçlarının kullanıldığı, algıların ve olayların doğal ortamda gerçekçi
ve bütüncül bir biçimde ortaya konulmasına yönelik bir sürecin izlendiği
araştırma desenidir (Yıldırım ve Şimşek, 2005). Veri toplama araçları olarak
açık uçlu sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ve informal
gözlemler kullanılmıştır. Bu süreç boyunca ve sonrasında katılımcılar ile
gerçekleştirilen nitel görüşmeler sonrasında elde edilen verilere göre
öğrencilerde alana yönelik olumlu tutum gerçekleştiği ve geleceğe yönelik
kariyer planlamalarında bu meslek gruplarının ön plana çıktığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • American School Counselor Association. (1997).Position Statement: The Professional School Counselor andComprehensive School Counseling Programs.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J.W. (1994). Research Design: Qualitative and Quantitative Approaches. Thousand Oaks, London, New Delhi: SAGE Publication International Educationaland Professional Publisher.
  • Ercan, S. (2012). Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarının kullanımı: tasarım temelli fen eğitimi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Hirsch, L.,Kimmel, H., Rockland, R. &Bloom, J. (2005). Implementingpre-engineering curricula in highschoolscienceandmathematics. 35th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference, Indianapolis, IN.
  • Jang, I.O.,&Lew, H.C. (2011). Case studiesin thinking processes of mathematically gifted elementary students through Logo programming,” http://atcm.mathandtech.org/EP2011/regular_papers/3272011_19194.pdf , Erişim tarihi: 01.02.2014
  • Keser, F.F. (2012).Üstün yetenekli öğrencilerin bilim ve bilim insanına yönelik görüşlerinin ve bu görüşleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Mertol, H. (2014). Türkiye’de ve ABD’de üstün zekalı çocuklara sosyal bilgiler dersi veren öğretmenlerin görüş ve uygulamaları (Hope projesi ve bilsem örneği). (Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum).
  • Osborn, D., & Baggerly, J.N. (2004).Perceptions of career counseling and career testing: preferences, priorities and predictors, Journal of Career Development, 31(1), 46.
  • Savunma Sanayii Müsteşarlığı. (2013). Faaliyet Raporu.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, (2013).2013–2017 Üstün Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, (2004).2003-2023 Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları Strateji Belgesi.
  • Tüsside (Tübitak Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü) (2009). Üstün zekalıler/ZekalılarÇalıştayı (BİLSEM MODELİ) Raporu. Gebze-Kocaeli. http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_08/16110749_stnyeteneklilerzekallaraltayblsemmodeliraporu2009.pdf. Erişim tarihi: 03.02.2014
  • Yeşilyaprak, B.(2012). “Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında paradigma değişimi ve Türkiye açısından sonuçlar: Geçmişten geleceğe yönelik bir değerlendirme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, .12(1), 97-118.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşularına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 635-650.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Bildiri
Yazarlar

Erhan Şahin

Fatih Ferdi Keser Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, E., & Keser, F. F. (2016). FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education, 13(1), 37-48.
AMA Şahin E, Keser FF. FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. Nisan 2016;13(1):37-48.
Chicago Şahin, Erhan, ve Fatih Ferdi Keser. “FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education 13, sy. 1 (Nisan 2016): 37-48.
EndNote Şahin E, Keser FF (01 Nisan 2016) FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education 13 1 37–48.
IEEE E. Şahin ve F. F. Keser, “FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ”, HAYEF Journal of Education, c. 13, sy. 1, ss. 37–48, 2016.
ISNAD Şahin, Erhan - Keser, Fatih Ferdi. “FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education 13/1 (Nisan 2016), 37-48.
JAMA Şahin E, Keser FF. FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. 2016;13:37–48.
MLA Şahin, Erhan ve Fatih Ferdi Keser. “FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ”. HAYEF Journal of Education, c. 13, sy. 1, 2016, ss. 37-48.
Vancouver Şahin E, Keser FF. FARKLILAŞTIRILMIŞ EĞİTİM ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ: YASEMİN KARAKAYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ. HAYEF Journal of Education. 2016;13(1):37-48.