The purpose of this study is to investigate the relationship between the attachment
style and leadership skills of the gifted students at the Science and Art
Center in terms of different kinds of variables. The universe of this study includes
153 gifted children who are educated in the BİLSEM in provinces of Bayburt,
Erzurum and Yozgat. The data were collected by using the "Attachment
Styles Scale for Early Adolescents" and "Roets Rating Scale for
Leadership”. These analyses are made on the data obtained from the study;
Pearson correlation coefficient, Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U. According
to the results of the study, there is a positive relation found between the
leadership skills and secure attachment style; and a negative relationship
found between leadership skills, avoidance and anxious attachment styles.
Bu
araştırma Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam eden üstün yetenekli ve zekalı
çocukların bağlanma biçimleri ve liderlik becerileri arasındaki ilişkileri
çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın
örneklemini Erzurum, Bayburt ve Yozgat ilindeki Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam
eden 153 üstün yetenekli ve zekalı öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Liderlik Becerileri
Değerlendirme Ölçeği”, “Erken Ergenlerde Bağlanma Ölçeği” ve araştırmacılar
tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada
elde edilen veriler üzerinde korelasyon, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis h
testi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre liderlik becerileri ile güvenli
bağlanma biçimi arasında pozitif yönde; liderlik becerileri ile kaçınmalı ve kaygılı bağlanma biçimleri arasında
negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
üstün yetenekli öğrenciler liderlik becerileri bağlanma biçimleri
Bölüm | Bildiri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1 |