Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Methods Used All Over the World in The Evaluation of Gifted Students in Art

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 85 - 94, 20.04.2016

Öz

Gifted student is mainly considered as a student
whose performance is higher than his/her peers and have the plural thinking
ability in specific areas. Gifted students are identified as quick learners,
having a great amount of interest areas, creative individuals with higher
verbal and numeric skills than his/her peers. According to evaluations which
were made in the field of art, the students' artistic creativity is much more
important than their ability to comprehend image-space, the coordination
between eye-hand and sense of perspective-shape. In that sense, the creativity
constitutes the base of the artistic evaluation.



In this project in which document review
has been used as method, it is aimed to search the methods all over the world which
are used to find out the gifted student. 

Kaynakça

  • Baer, J. & S.McKool, S.(2009). Assessing creativity using the consensual assessment technique. http://users.rider.edu/~baer/BaerMcKool.pdf Erişim Tarihi: 04.12.2013.
  • Bildiren, A. (2013). Üstün yetenekli çocuklar- aileler ve öğretmenler için bir kılavuz, Ankara: Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık.
  • Cropley, J. A. (2000). Defining and measuring creativity: Are creativity tests worth using? http://edf6624.wikispaces.com/file/view/Creativity2.pdf Erişim Tarihi: 25.08.2014.
  • Kaufman, J. C. & Plucker, J. A., & Baer, J. (2008). Essentials of Creativity Assesment, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Kaufman, J. C. & Plucker, J. A. & Russell, C. M. (2012). Identifying and Assessing Creativity as a Component of Giftedness, Journal of Psychoeducational Assessment, 30(1), 60 –73.
  • Kaufman, J. C. & Sternberg, R. J. (2010). The Cambridge handbook of creativity. New York: Cambridge University Press.
  • Kaufman, J. C. & Sternberg, R. J. (2006). The international handbook of creativity. New York: Cambridge University Press.
  • Levent, F. (2013). Üstün yetenekli çocukları anlamak-üstün yetenekli çocuklar sarmalında aile, eğitim sistemi ve toplum. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık eğitim Danışmanlık.
  • MEB. (2012). Üstün yeteneklilerin eğitimi alanında uluslararası politika ve uygulamaların incelenmesi ve değerlendirilmesi raporu, http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/ 2013_02/12114109_stnyeteneklerineitimi.pdf Erişim Tarihi: 25.08.2013.
  • Munro, J. (2012). Insight into the creativity process: Identifying and measuring creativity, https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/creativity/UTC_Assessing__creativity_pdf Erişim Tarihi: 04.12.2013.
  • Runko ve Pritzker (1999). Encyclopedia of creativity. California: Academic Press.
  • Starko, A. J. (2005). Creativity in the classroom. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sak, U. (2014). Yaratıcılık-gelişimi ve geliştirilmesi. Ankara: Vize Basın Yayın.
  • Sak, U. (2013). Üstün zekalılar-özellikleri, tanılamaları ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Yanık, O. (2007). Yaratıcılık. İstanbul: Yazın Matbaacılık
  • Yavuzer, H. S. (1996). Yaratıcılık. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 85 - 94, 20.04.2016

Öz

Üstün yetenekli öğrenci denilince ilk akla gelebilecek
tanımlardan biri “belli alanlarda yaşıtlarından daha üstün başarı performansı
sergileyen, çoğul düşünebilen öğrenci” olmaktadır.  Üstün yetenekli öğrenciler; geniş bir ilgi
alanına sahip, hızlı öğrenen, sözel ve sayısal yetenekleri yüksek ve yaratıcı
bireyler olarak tanımlanmaktadır. Sanat alanında yapılan değerlendirmelerde
öğrencilerin şekil-uzay yeteneği, göz-el koordinasyonu, perspektif ve biçim
algısından öte sanatsal yaratıcılığı son derece önemlidir. Bu noktada sanatsal
alanda değerlendirmenin temelinde “yaratıcılık” bulunmaktadır. Yöntem olarak
kapsamlı bir doküman incelemesi kullanılan bu çalışmanın amacı; dünya genelinde
üstün yetenekli öğrencilerin yaratıcılıklarının tanılanması için kullanılan yöntemlerin
ele alınmasıdır. 

Kaynakça

  • Baer, J. & S.McKool, S.(2009). Assessing creativity using the consensual assessment technique. http://users.rider.edu/~baer/BaerMcKool.pdf Erişim Tarihi: 04.12.2013.
  • Bildiren, A. (2013). Üstün yetenekli çocuklar- aileler ve öğretmenler için bir kılavuz, Ankara: Doğan Egmont Yayıncılık ve Yapımcılık.
  • Cropley, J. A. (2000). Defining and measuring creativity: Are creativity tests worth using? http://edf6624.wikispaces.com/file/view/Creativity2.pdf Erişim Tarihi: 25.08.2014.
  • Kaufman, J. C. & Plucker, J. A., & Baer, J. (2008). Essentials of Creativity Assesment, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Kaufman, J. C. & Plucker, J. A. & Russell, C. M. (2012). Identifying and Assessing Creativity as a Component of Giftedness, Journal of Psychoeducational Assessment, 30(1), 60 –73.
  • Kaufman, J. C. & Sternberg, R. J. (2010). The Cambridge handbook of creativity. New York: Cambridge University Press.
  • Kaufman, J. C. & Sternberg, R. J. (2006). The international handbook of creativity. New York: Cambridge University Press.
  • Levent, F. (2013). Üstün yetenekli çocukları anlamak-üstün yetenekli çocuklar sarmalında aile, eğitim sistemi ve toplum. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık eğitim Danışmanlık.
  • MEB. (2012). Üstün yeteneklilerin eğitimi alanında uluslararası politika ve uygulamaların incelenmesi ve değerlendirilmesi raporu, http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/ 2013_02/12114109_stnyeteneklerineitimi.pdf Erişim Tarihi: 25.08.2013.
  • Munro, J. (2012). Insight into the creativity process: Identifying and measuring creativity, https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/creativity/UTC_Assessing__creativity_pdf Erişim Tarihi: 04.12.2013.
  • Runko ve Pritzker (1999). Encyclopedia of creativity. California: Academic Press.
  • Starko, A. J. (2005). Creativity in the classroom. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sak, U. (2014). Yaratıcılık-gelişimi ve geliştirilmesi. Ankara: Vize Basın Yayın.
  • Sak, U. (2013). Üstün zekalılar-özellikleri, tanılamaları ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Yanık, O. (2007). Yaratıcılık. İstanbul: Yazın Matbaacılık
  • Yavuzer, H. S. (1996). Yaratıcılık. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Bildiri
Yazarlar

Songül Esin Erol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erol, S. E. (2016). ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER. HAYEF Journal of Education, 13(1), 85-94.
AMA Erol SE. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER. HAYEF Journal of Education. Nisan 2016;13(1):85-94.
Chicago Erol, Songül Esin. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER”. HAYEF Journal of Education 13, sy. 1 (Nisan 2016): 85-94.
EndNote Erol SE (01 Nisan 2016) ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER. HAYEF Journal of Education 13 1 85–94.
IEEE S. E. Erol, “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER”, HAYEF Journal of Education, c. 13, sy. 1, ss. 85–94, 2016.
ISNAD Erol, Songül Esin. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER”. HAYEF Journal of Education 13/1 (Nisan 2016), 85-94.
JAMA Erol SE. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER. HAYEF Journal of Education. 2016;13:85–94.
MLA Erol, Songül Esin. “ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER”. HAYEF Journal of Education, c. 13, sy. 1, 2016, ss. 85-94.
Vancouver Erol SE. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANAT ALANINDA DEĞERLENDİRMESİNDE DÜNYA GENELİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER. HAYEF Journal of Education. 2016;13(1):85-94.