The aim of this study was to investigate
prospective teachers’ motivational beliefs and learning strategies of Science
Research Methods course. This study used relational survey method with 325
prospective teachers (90 male and 235 female) in Amasya University. Motivated
Strategies for Learning Scale adapted into Turkish was used to collect data.
Results indicate that prospective teachers’ self-efficacy, metacognitive
self-regulation and critical thinking differentiated over the course period.
motivational beliefs learning strategies science research methods course prospective teachers
Araştırma öğretmen adaylarının bilimsel araştırma
yöntemleri dersindeki motivasyonel inançları ve öğrenme stratejilerinin
incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. İlişkisel tarama yönteminden yararlanılan
araştırmanın örneklemini Amasya Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 90
erkek, 235 kadın olmak üzere toplam 325 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Pintrich ve De Groot (1990) tarafından
geliştirilen Altun ve Erden (2006) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ‘Öğrenmede
Motive Edici Stratejiler Ölçeği, ÖMSÖ’ kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara
göre öğretmen adaylarının öz-yeterliliklerinin, bilişüstü öz-düzenlemelerinin
ve eleştirel düşünmelerinin dersi alma zamanına göre anlamlı farklılık
gösterdiği bulunmuştur.
bilimsel araştırma yöntemleri dersi öğrenme stratejisi motivasyonel inanç öğretmen adayları
Bölüm | Tez Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |