Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Opinions of Students who Completed a Master’s Degree at the Department of Lifelong Learning on Violence against Women

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 21 - 42, 21.04.2018

Öz

The purpose of this study was to evaluate the opinions of the students who had completed a master’s degree about violence against women in the Department of Lifelong Learning at Bartin University Institute of Educational Sciences. A qualitative research methodology was employed in the study, namely, phenomenology. Convenient sampling was used to select the 18 participants. The participants stated that doing a master’s degree, which incorporated a thesis, in the Department of Lifelong Learning made them more conscious about violence against women, gender issues, and women education. They believed violence against women prevents women from self-realization and can only be reduced with education. Participants shed light on the subject by sharing their opinions about the reasons and further suggested solutions. 

Kaynakça

  • Acar, F. (2010). Türkiye de kadınların insan hakları: Uluslararası standartlar hukuk ve sivil toplum. G. Ayata, S. Eryılmaz ve B. E. Oder (Ed.), Kadın hakları: Uluslararası hukuk ve uygulama içinde (s. 13–22). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Adsız, A., Çelik, F. ve Kamalı, M. (2012). Kadına yönelik aile içi şiddet. Eğitişim Dergisi, 33. http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-31-40/sayi-33-insan-haklari-egitimi-ocak2012/718-kadina-yonelik-aile-ici-siddet adresinden edinilmiştir.
  • Arıkan, A. (2008). Medya araştırmaları için temel içerik çözümlemesi. http://www.yeditepe.edu.tr/ egitim/ari-kan.html adresinden 15.11. 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1–8.
  • Aydemir, E. (2011). Kadına yönelik şiddetle mücadelede hedef şaştı! Analist Dergisi.
  • Aydın, C. (1999, 13 Ocak). Bilgisayarlar ve iletişim. Radikal, s. 4. Aylaz, R., Güneş, G., Uzun, Ö. ve Ünal, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 23(5), 183–189.
  • Başar, F. ve Demirci, N. (2015). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddet. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 2(1), 41–52.
  • Baykal, T. (2008). Ailede kadına yönelik fiziksel şiddet, bu şiddete ilişkin tutumlar ve kişinin şiddet yaşantısı (Doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir). https://tez.yok.gov. tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir. Toplam kalite. (1992). Bilim ve Teknik Dergisi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cynx, J., Williams, H., & Nottebohm, F. (1992). Hemispheric differences in avian song discrimination. Proceedings of the National Academy of Sciences, 89, 1372–1375.
  • Demirgöz Bal, M. (2014). Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine genel bakış. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 1(1),15–28.
  • Dişsiz, M. ve Hotun Şahin, N. (2008). Evrensel bir kadın sağlığı sorunu: Kadına yönelik şiddet. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 1(1), 50–58.
  • Draude, B., & Brace, S. (1998). Assessing the impact of technology on teaching and learning: Student perspectives (HS Report. No. 81). Washington, DC: U.S. Department of Education.
  • Eliuz, Ü. (2011). Cinsel kimlik paniği: Kadın olmak. Turkish Studies, 6(3), 221–232.
  • Erbek, E., Eradamlar, N., Beştepe, E., Akar, H. ve Alpkan, L. (2004). Kadına yönelik fiziksel ve cinsel şiddet üç grup evli çiftte karşılaştırmalı bir çalışma. Düşünen Adam Dergisi, 17(4), 196–204.
  • Karal, D. ve Aydemir, E. (2012). Türkiye’de kadına yönelik şiddet (USAK Sosyal Araştırmalar Merkezi Uluslararası stratejik araştırma kurumu Usak raporları no: 12-01). Ankara: USAK.
  • Körükçü, Ö., Öztunalı Kayır, G. ve Kukulu, K. (2012). Kadına yönelik şiddetin sonlandırılmasında erkek işbirliği. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(3), 396–413. Meydan Larousse. (1998). Bilgi dünyasına yolculuk (2. basım). Ankara: 3B Yayıncılık.
  • Özmen, N., Cıtıl, R. ve Bulut, Y. E. (2015, Ekim). Gebelik döneminde kadına yönelik şiddet ve ilişkili faktörler. 18. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi’nde sunulan bildiri, Konya.
  • Page, A. Z. ve İnce, M. (2008). Aile içi şiddet konusunda bir derleme. Türk Psikoloji Yazıları,11(22), 81–94.
  • Schwarzer, R. (1989). Statistics software tor meta-analysis. Retrieved March 23, 2001 from http:// www.yorku.ca/faculty/academic/schwarze/meta_e.htm
  • Sevil, Ü. ve Yanıkkerem, E. (2006). Kadına yönelik aile içi şiddet. İzmir: İzmir Güven Kitabevi.
  • Subaşı, N. ve Akın, A. (Nisan, 2012). Kadına yönelik şiddet nedenleri ve sonuçları. Hacettepe Üniversitesi Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • Tatlılıoğlu, K. (2014). Kadına yönelik şiddetle mücadele ulusal eylem planı 2012-2015’in genel bir değerlendirilmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si, 16(1), 115–122.
  • Tüzün, H. (2004). Motivating learners in educational computer games (Doctoral dissertation, Indiana University, Bloomington).
  • Vahip, I. ve Doğanavşargil, Ö. (2006). Aile içi fiziksel şiddet ve kadın hastalarımız. Türk Psikiyatri Dergisi, 17(2), 107–114.
  • Yetim, D. ve Şahin, M. E. (2008) Aile hekimliğinde kadına yönelik şiddete yaklaşım. Aile Hekimliği Dergisi, 2(2), 48–53.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüce Selvi, Ü. ve Karanfil, Ü. (2016). Kadına yönelik yakın partner şiddeti: Güç mesafesi, bireycilik ve ekonominin etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 60–71.
  • Zorlu, Y. (2016). Medyadaki şiddet ve etkileri. Humanities Sciences, 11(1), 13–32.

Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 21 - 42, 21.04.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı Yaşam Boyu Öğrenme Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapan öğrencilerin kadına yönelik şiddet hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim çalışmasıdır. Çalışma grubunu Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme Anabilim Dalı’nda tezli yüksek lisans yapan 18 öğrenci oluşturmakta olup kolay ulaşılabilir örneklemeyle seçilmiştir. Yaşam Boyu Öğrenme yüksek lisans öğrencileri bu bölümde okumanın ve gördükleri derslerin kadına yönelik şiddet, toplumsal cinsiyet, kadın eğitimi konusunda kendilerini daha bilinçli hale getirdiğini ifade ederken kadına şiddeti bireylerin kendilerini gerçekleştirme ve geliştirmeleri önünde de bir engel olarak gördükleri bu nedenle kadına yönelik şiddetin de ancak eğitim ve öğretimin katkısı ile azaltılabileceğini düşündükleri anlaşılmaktadır. Katılımcılar kadına şiddetin nedenleri ve çözüm önerileri hakkında görüşlerini bildirerek konuya ışık tutmuşlardır. 

Kaynakça

  • Acar, F. (2010). Türkiye de kadınların insan hakları: Uluslararası standartlar hukuk ve sivil toplum. G. Ayata, S. Eryılmaz ve B. E. Oder (Ed.), Kadın hakları: Uluslararası hukuk ve uygulama içinde (s. 13–22). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Adsız, A., Çelik, F. ve Kamalı, M. (2012). Kadına yönelik aile içi şiddet. Eğitişim Dergisi, 33. http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-31-40/sayi-33-insan-haklari-egitimi-ocak2012/718-kadina-yonelik-aile-ici-siddet adresinden edinilmiştir.
  • Arıkan, A. (2008). Medya araştırmaları için temel içerik çözümlemesi. http://www.yeditepe.edu.tr/ egitim/ari-kan.html adresinden 15.11. 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1–8.
  • Aydemir, E. (2011). Kadına yönelik şiddetle mücadelede hedef şaştı! Analist Dergisi.
  • Aydın, C. (1999, 13 Ocak). Bilgisayarlar ve iletişim. Radikal, s. 4. Aylaz, R., Güneş, G., Uzun, Ö. ve Ünal, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 23(5), 183–189.
  • Başar, F. ve Demirci, N. (2015). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddet. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 2(1), 41–52.
  • Baykal, T. (2008). Ailede kadına yönelik fiziksel şiddet, bu şiddete ilişkin tutumlar ve kişinin şiddet yaşantısı (Doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir). https://tez.yok.gov. tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir. Toplam kalite. (1992). Bilim ve Teknik Dergisi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cynx, J., Williams, H., & Nottebohm, F. (1992). Hemispheric differences in avian song discrimination. Proceedings of the National Academy of Sciences, 89, 1372–1375.
  • Demirgöz Bal, M. (2014). Toplumsal cinsiyet eşitsizliğine genel bakış. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 1(1),15–28.
  • Dişsiz, M. ve Hotun Şahin, N. (2008). Evrensel bir kadın sağlığı sorunu: Kadına yönelik şiddet. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 1(1), 50–58.
  • Draude, B., & Brace, S. (1998). Assessing the impact of technology on teaching and learning: Student perspectives (HS Report. No. 81). Washington, DC: U.S. Department of Education.
  • Eliuz, Ü. (2011). Cinsel kimlik paniği: Kadın olmak. Turkish Studies, 6(3), 221–232.
  • Erbek, E., Eradamlar, N., Beştepe, E., Akar, H. ve Alpkan, L. (2004). Kadına yönelik fiziksel ve cinsel şiddet üç grup evli çiftte karşılaştırmalı bir çalışma. Düşünen Adam Dergisi, 17(4), 196–204.
  • Karal, D. ve Aydemir, E. (2012). Türkiye’de kadına yönelik şiddet (USAK Sosyal Araştırmalar Merkezi Uluslararası stratejik araştırma kurumu Usak raporları no: 12-01). Ankara: USAK.
  • Körükçü, Ö., Öztunalı Kayır, G. ve Kukulu, K. (2012). Kadına yönelik şiddetin sonlandırılmasında erkek işbirliği. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(3), 396–413. Meydan Larousse. (1998). Bilgi dünyasına yolculuk (2. basım). Ankara: 3B Yayıncılık.
  • Özmen, N., Cıtıl, R. ve Bulut, Y. E. (2015, Ekim). Gebelik döneminde kadına yönelik şiddet ve ilişkili faktörler. 18. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi’nde sunulan bildiri, Konya.
  • Page, A. Z. ve İnce, M. (2008). Aile içi şiddet konusunda bir derleme. Türk Psikoloji Yazıları,11(22), 81–94.
  • Schwarzer, R. (1989). Statistics software tor meta-analysis. Retrieved March 23, 2001 from http:// www.yorku.ca/faculty/academic/schwarze/meta_e.htm
  • Sevil, Ü. ve Yanıkkerem, E. (2006). Kadına yönelik aile içi şiddet. İzmir: İzmir Güven Kitabevi.
  • Subaşı, N. ve Akın, A. (Nisan, 2012). Kadına yönelik şiddet nedenleri ve sonuçları. Hacettepe Üniversitesi Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • Tatlılıoğlu, K. (2014). Kadına yönelik şiddetle mücadele ulusal eylem planı 2012-2015’in genel bir değerlendirilmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si, 16(1), 115–122.
  • Tüzün, H. (2004). Motivating learners in educational computer games (Doctoral dissertation, Indiana University, Bloomington).
  • Vahip, I. ve Doğanavşargil, Ö. (2006). Aile içi fiziksel şiddet ve kadın hastalarımız. Türk Psikiyatri Dergisi, 17(2), 107–114.
  • Yetim, D. ve Şahin, M. E. (2008) Aile hekimliğinde kadına yönelik şiddete yaklaşım. Aile Hekimliği Dergisi, 2(2), 48–53.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüce Selvi, Ü. ve Karanfil, Ü. (2016). Kadına yönelik yakın partner şiddeti: Güç mesafesi, bireycilik ve ekonominin etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 60–71.
  • Zorlu, Y. (2016). Medyadaki şiddet ve etkileri. Humanities Sciences, 11(1), 13–32.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cansu Kalçık

Gülsün Şahan

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalçık, C., & Şahan, G. (2018). Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education, 15(1), 21-42.
AMA Kalçık C, Şahan G. Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. Nisan 2018;15(1):21-42.
Chicago Kalçık, Cansu, ve Gülsün Şahan. “Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education 15, sy. 1 (Nisan 2018): 21-42.
EndNote Kalçık C, Şahan G (01 Nisan 2018) Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education 15 1 21–42.
IEEE C. Kalçık ve G. Şahan, “Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, HAYEF Journal of Education, c. 15, sy. 1, ss. 21–42, 2018.
ISNAD Kalçık, Cansu - Şahan, Gülsün. “Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education 15/1 (Nisan 2018), 21-42.
JAMA Kalçık C, Şahan G. Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. 2018;15:21–42.
MLA Kalçık, Cansu ve Gülsün Şahan. “Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education, c. 15, sy. 1, 2018, ss. 21-42.
Vancouver Kalçık C, Şahan G. Kadına Yönelik Şiddete İlişkin Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. 2018;15(1):21-42.