Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 63 - 83, 21.04.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi ve Yaygın Eğitim ile ilgili alınmış olan kararların değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yazılı doküman incelemesi kullanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Bulgulara göre şuralarda Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi ve Yaygın Eğitim ilk olarak 1939 yılında yapılan 1. Milli Eğitim Şurasında “Lahikalar-Halk Terbiyesi” bölümünde ele alınmıştır. Yaygın eğitim, şuralarda Türk milli eğitim sisteminin yapısal bir boyutunu meydana getirdiğinden dolayı sık sık gündeme gelmiş ve hakkında kararlar alınmıştır. 17. Millî Eğitim Şurasında yaşam boyu öğrenme geniş bir çerçevede ele alınmış ve yaşam boyu öğrenme ile ilgili doğrudan yirmi altı karar alınmıştır. 

Kaynakça

  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2013). Türkiye’de yaygın eğitim. Ankara: Yazar.
  • Deniz, M. (2001). Milli eğitim şuralarının tarihçesi ve eğitim politikalarına etkileri (Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta). https://tez.yok.gov.tr/ UlusalTezMerkezi/ adresinden edinilmiştir.
  • EUROSTAT. (2018). Yıllara göre Türkiye ve AB (27 ülke) hayat boyu öğrenme oranları. Retrieved from http://epp.EUROSTAT.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcod e=tsdsc440&plugin=1
  • Geray, C. (1978). Halk eğitimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Günüç, S., Odabaşı, H. F. ve Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309–325.
  • Hake, B. (2005). AB politikaları ve bilgi ekonomisi: Yaşam boyu öğrenme için stratejik bir rol Yaşam boyu öğrenme: Sempozyum bildirileri ve tartışmalar. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Jarvis, P. (2004). Adult education and lifelong learning: Theory and practice. London: Routledge. Kaya, H. E. (2016). Yaşam boyu yetişkin eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kurt, İ. (2008). Yetişkin eğitimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Lengrand, P. (1975). An introduction to lifelong education. Paris: United Nations Educational, Scientific, and. Cultural Organization.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1939). Birinci maarif şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1943). İkinci maarif şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1946). Üçüncü milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1949). Dördüncü milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim BakanlığıTalim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1953). Beşinci milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1957). Altıncı milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1962). Yedinci milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1970). Sekizinci milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1974). Dokuzuncu milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim BakanlığıTalim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1981). 10. Milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1982). 11. Milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1988). 12. Milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1990). 13. Milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1993). 14. Milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1996a). 15. Milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1996b). Milli eğitim politikaları ve şuralar. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Başkanlığı Şura Genel Sekreterliği.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1999). 16. Milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2007). 17. Milli eğitim şurası. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı-Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2009). Türkiye hayat boyu öğrenme strateji belgesi. Ankara: MEB Yayınevi
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2011). On sekizinci millî eğitim şurası kararları. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). 19. Milli Eğitim Şurası Kararları. http://www.memurlar.net/ haber/492505/ adresinden edinilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014b). Türkiye hayat boyu öğrenme strateji belgesi. Ankara: MEB Yayınevi
  • OECD. (1977). Learning opportunities for adults. Paris: Author.
  • Okçabol, R. (2006). Halk eğitimi (yetişkin eğitimi). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Özalp, R. ve Ataünal, A. (1977). Türk millî eğitim sisteminde düzenleme teşkilatı: Talim ve Terbiye Kurulu, Millî Eğitim Şûrası. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • T.C. Başbakanlık. (1933). 2287 sayılı Maarif Teşkilatı Hakkında Kanun. Resmî gazete.
  • TUİK. (2017). Türkiye’de yaygın eğitim istatistikleri. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu.
  • Türk Dil Kurumu. (1974). Eğitim terimleri sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Türkoğlu, A. ve Uça, S. (2012). Türkiye’de halk eğitimi: Tarihsel gelişimi, sorunları ve çözüm önerileri. Journal of Educational Sciences, 2(2), 48–62.
  • UNESCO. (1985). UNESCO adult education information notes. France Author.
  • Yazar, T. (2012). Yetişkin eğitiminde hedef kitle. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 21–30.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, B. ve Ersoy, A. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve halk kütüphaneleri. Bilgi Okuryazarlığından Yaşam Boyu Öğrenmeye Sempozyumu’nda sunulan bildiri, İstanbul.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taha Yazar

İsmail Keskin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yazar, T., & Keskin, İ. (2018). Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education, 15(1), 63-83.
AMA Yazar T, Keskin İ. Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. Nisan 2018;15(1):63-83.
Chicago Yazar, Taha, ve İsmail Keskin. “Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education 15, sy. 1 (Nisan 2018): 63-83.
EndNote Yazar T, Keskin İ (01 Nisan 2018) Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education 15 1 63–83.
IEEE T. Yazar ve İ. Keskin, “Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi”, HAYEF Journal of Education, c. 15, sy. 1, ss. 63–83, 2018.
ISNAD Yazar, Taha - Keskin, İsmail. “Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education 15/1 (Nisan 2018), 63-83.
JAMA Yazar T, Keskin İ. Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. 2018;15:63–83.
MLA Yazar, Taha ve İsmail Keskin. “Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi”. HAYEF Journal of Education, c. 15, sy. 1, 2018, ss. 63-83.
Vancouver Yazar T, Keskin İ. Millî Eğitim Şuralarında Yaşam Boyu Öğrenme, Halk Eğitimi, Yetişkin Eğitimi Ve Yaygın Eğitimi İle İlgili Kararların Değerlendirilmesi. HAYEF Journal of Education. 2018;15(1):63-8.