Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 143 - 157, 15.06.2015

Öz

Kaynakça

  • Acar, A., Nemutlu, E., Gürhan, G. ve Liman, V. (2005). Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi araştırma görevlilerinin iş memnuniyeti ve bunu etkileyen faktörler. Ha- cettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, 24(2), 95-106.
  • Arı, A. (2007). Üniversite öğretim elemanlarının sorunları. Sosyal Bilimler Dergisi, (17), 65-74.
  • Avcı, K. ve Pala, K. (2004). Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde çalışan araştırma görevlisi ve uzman doktorları yaşam kalitesinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(2), 81-85.
  • Bowdle, B. F. ve Gentner, D. (2005). The career of metaphor. Psychological Review, 112(1), 193-216.
  • Bayar, S. A. ve Bayar, V. (2012). Akademisyen ve öğrencilerin araştırma görevliliğine ilişkin metaforik algıları. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 1(1), 26-48.
  • Carroll, J. M. ve Thomas, J. C. (1982). Metaphor and the cognitive representation of compu- ting systems. IEEE Transactions on Systems, Man and Cybernetics, 12(2), 107-116.
  • Çolakoğlu, T. (2005). Üniversite öğretim elemanlarının boş zaman alışkanlıklarını değer- lendirmeleri üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 247-258.
  • Çukurçayır, M. A. ve Çelebi, E. (2009). Bilgi toplumu ve e-devletleşme sürecinde Türkiye. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 59-82.
  • Dağdeviren, N., Musaoğlu, Z., Kurt Ömürlü, İ. ve Öztora, S. (2011). Akademisyenlerde iş doyumunu etkileyen faktörler. Balkan Medical Journal, 28, 69-74.
  • Dolaşır, S. ve Dolaşır, S. (2006). Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekoku- lu öğretim elemanlarının iş doyumu. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 103-109.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14
  • Gentner, D. (1988). Metaphor as structure mapping: The relational shift. Child Develop- ment, 59, 47-59.
  • Gentner, D. ve Wolff, P. (1997). Alignment in the processing of metaphor. Journal of Memory and Language, 37, 331-355.
  • Gibbs, R. W., Bogdanovich, J. M., Sykes, J. R. ve Barr, D. J. (1997). Metaphor in idiom comprehension. Journal of Memory and Language, 37, 141-154.
  • Gillis, C. ve Johnson, C. L. (2002). Metaphor as renewal: re-ımagining our professional selves. The English Journal, 91(6), 37-43.
  • Guerrero, M. C. M. ve Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95–120.
  • Günay, D. (2004). Üniversiterin niteliği, akademik özgürlük ve üniversite niteliği. Inter- national Congress on Higher Education, Istanbul, May 27-29.
  • İlhan, M. N., Özkan, S., Kurtcebe, Z. Ö. ve Aksakal, F. N. (2009). Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde çalışan araştırma görevlileri ve intörn doktorlarda şiddete maruziyet ve şiddetle ilişkili etmenler. Toplum Hekimliği Bülteni, 28(3), 15-23.
  • İraz, R. ve Ganiyusufoğlu, A. (2011). Örgütlerde mesleki tükenmişlik ve akademisyenler üzerinde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(21), 427-450.
  • Karakütük, K. ve Özdemir, Y. (2011). Bilim insanı yetiştirme projesi (BİYEP) ve öğretim üyesi yetiştirme programı’nın (ÖYP) değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161). 26-38.
  • Kahraman, A. B. (2010). Lisansüstü eğitim yapmak amacıyla başka bir üniversitede görev- lendirilen araştırma görevlilerinin yaşam tarzı profilleri ve problemleri (Hacettepe Üniversitesi örneği). Journal of World of Turks, 2(2), 243-257.
  • Kövecses, Z. (2002). Metaphor: A practical introduction. New York: Oxford University Press.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (1980). Conceptual metaphor in everyday language. The Journal of Philosophy, 77(8), 453-486.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1996). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Oğuz, A. (2009). Öğretmen adaylarına göre orta öğretim öğretmenlerini temsil eden me- taforlar. Milli Eğitim Dergisi, (182), 36-56.
  • Ortaş, İ. (2004). Üniversite özerkliği nedir? Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 4(1).
  • Palmquist, R. A. (2001). Cognitive style and users’ metaphors for the web: an exploratory study. The Journal of Academic Librarianship, 27(1), 24–32.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Sağlam, A. Ç. (2011). Akademik personelin sosyo-demografik özelliklerinin tükenmişlik düzeyleri ile ilişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 407-420.
  • Serinkan, C. ve Bardakçı, A. (2009). Pamukkale Üniversitesi’ndeki akademik personelin iş tatminleri ve tükenmişlik düzeylerine ilişkin bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 115-132.
  • Şirin, E. F. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu araştırma görevlilerinin iş tatmini ve öğretim üyeliğine ilişkin tutum ilişkisinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 85-104.
  • Tuzgül, D., M. ve Cenkseven, F. (2007). Devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan öğretim elemanlarının mesleki sorunları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 203-218.
  • Tümkaya, S. Hamarta, E., Deniz, M. E., Çelik, M. ve Aybek, B. (2012). Duygusal zekâ, mizah tarzı ve yaşam doyumu: Üniversite öğretim elemanları üzerine bir araştırma. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, III(30), 1-18.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldız, K. (2003). Üniversitelerde çatışma ve çatışma yönetimi. Abant İzzet Baysal Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 107-124.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Yükseköğretim Kanunu. (1981). T.C. Resmi Gazete, 17506, 4 Kasım 1981.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 143 - 157, 15.06.2015

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının araştırma görevlisi kavramına
ilişkin algılarının, metafor aracılığıyla belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, Dicle
Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği
Anabilim Dalında öğrenim gören 142 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalış-
madan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmen adayları araştırma görevlisini 61 farklı metaforla
özdeşleştirmiştir. Oluşturulan 61 metafor, 6 kategori altında toplanmıştır. Sınıf öğretmeni
adaylarının, araştırma görevlisi kavramını genel anlamda olumlu metaforlarla
özdeşleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmada en çok kullanılan metaforlar
öğrenci, öğretmen, artist, hamal, işçi ve araştırmacıdır.

Kaynakça

  • Acar, A., Nemutlu, E., Gürhan, G. ve Liman, V. (2005). Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi araştırma görevlilerinin iş memnuniyeti ve bunu etkileyen faktörler. Ha- cettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, 24(2), 95-106.
  • Arı, A. (2007). Üniversite öğretim elemanlarının sorunları. Sosyal Bilimler Dergisi, (17), 65-74.
  • Avcı, K. ve Pala, K. (2004). Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde çalışan araştırma görevlisi ve uzman doktorları yaşam kalitesinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(2), 81-85.
  • Bowdle, B. F. ve Gentner, D. (2005). The career of metaphor. Psychological Review, 112(1), 193-216.
  • Bayar, S. A. ve Bayar, V. (2012). Akademisyen ve öğrencilerin araştırma görevliliğine ilişkin metaforik algıları. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 1(1), 26-48.
  • Carroll, J. M. ve Thomas, J. C. (1982). Metaphor and the cognitive representation of compu- ting systems. IEEE Transactions on Systems, Man and Cybernetics, 12(2), 107-116.
  • Çolakoğlu, T. (2005). Üniversite öğretim elemanlarının boş zaman alışkanlıklarını değer- lendirmeleri üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 247-258.
  • Çukurçayır, M. A. ve Çelebi, E. (2009). Bilgi toplumu ve e-devletleşme sürecinde Türkiye. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 59-82.
  • Dağdeviren, N., Musaoğlu, Z., Kurt Ömürlü, İ. ve Öztora, S. (2011). Akademisyenlerde iş doyumunu etkileyen faktörler. Balkan Medical Journal, 28, 69-74.
  • Dolaşır, S. ve Dolaşır, S. (2006). Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekoku- lu öğretim elemanlarının iş doyumu. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 103-109.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14
  • Gentner, D. (1988). Metaphor as structure mapping: The relational shift. Child Develop- ment, 59, 47-59.
  • Gentner, D. ve Wolff, P. (1997). Alignment in the processing of metaphor. Journal of Memory and Language, 37, 331-355.
  • Gibbs, R. W., Bogdanovich, J. M., Sykes, J. R. ve Barr, D. J. (1997). Metaphor in idiom comprehension. Journal of Memory and Language, 37, 141-154.
  • Gillis, C. ve Johnson, C. L. (2002). Metaphor as renewal: re-ımagining our professional selves. The English Journal, 91(6), 37-43.
  • Guerrero, M. C. M. ve Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95–120.
  • Günay, D. (2004). Üniversiterin niteliği, akademik özgürlük ve üniversite niteliği. Inter- national Congress on Higher Education, Istanbul, May 27-29.
  • İlhan, M. N., Özkan, S., Kurtcebe, Z. Ö. ve Aksakal, F. N. (2009). Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde çalışan araştırma görevlileri ve intörn doktorlarda şiddete maruziyet ve şiddetle ilişkili etmenler. Toplum Hekimliği Bülteni, 28(3), 15-23.
  • İraz, R. ve Ganiyusufoğlu, A. (2011). Örgütlerde mesleki tükenmişlik ve akademisyenler üzerinde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(21), 427-450.
  • Karakütük, K. ve Özdemir, Y. (2011). Bilim insanı yetiştirme projesi (BİYEP) ve öğretim üyesi yetiştirme programı’nın (ÖYP) değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161). 26-38.
  • Kahraman, A. B. (2010). Lisansüstü eğitim yapmak amacıyla başka bir üniversitede görev- lendirilen araştırma görevlilerinin yaşam tarzı profilleri ve problemleri (Hacettepe Üniversitesi örneği). Journal of World of Turks, 2(2), 243-257.
  • Kövecses, Z. (2002). Metaphor: A practical introduction. New York: Oxford University Press.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (1980). Conceptual metaphor in everyday language. The Journal of Philosophy, 77(8), 453-486.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1996). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Oğuz, A. (2009). Öğretmen adaylarına göre orta öğretim öğretmenlerini temsil eden me- taforlar. Milli Eğitim Dergisi, (182), 36-56.
  • Ortaş, İ. (2004). Üniversite özerkliği nedir? Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 4(1).
  • Palmquist, R. A. (2001). Cognitive style and users’ metaphors for the web: an exploratory study. The Journal of Academic Librarianship, 27(1), 24–32.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Sağlam, A. Ç. (2011). Akademik personelin sosyo-demografik özelliklerinin tükenmişlik düzeyleri ile ilişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 407-420.
  • Serinkan, C. ve Bardakçı, A. (2009). Pamukkale Üniversitesi’ndeki akademik personelin iş tatminleri ve tükenmişlik düzeylerine ilişkin bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 115-132.
  • Şirin, E. F. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu araştırma görevlilerinin iş tatmini ve öğretim üyeliğine ilişkin tutum ilişkisinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 85-104.
  • Tuzgül, D., M. ve Cenkseven, F. (2007). Devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan öğretim elemanlarının mesleki sorunları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 203-218.
  • Tümkaya, S. Hamarta, E., Deniz, M. E., Çelik, M. ve Aybek, B. (2012). Duygusal zekâ, mizah tarzı ve yaşam doyumu: Üniversite öğretim elemanları üzerine bir araştırma. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, III(30), 1-18.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldız, K. (2003). Üniversitelerde çatışma ve çatışma yönetimi. Abant İzzet Baysal Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 107-124.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Yükseköğretim Kanunu. (1981). T.C. Resmi Gazete, 17506, 4 Kasım 1981.

PROSPECTIVE ELEMANTARY TEACHERS’ PERCEPTION OF THE RESEARCH ASSISTANT: A METAPHORIC STUDY

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 143 - 157, 15.06.2015

Öz

The aim of this research is to determine the prospective elementary teachers’ perceptions about the concept of ‘research assistants’ through metaphors. This research was designed as phenomenological study which is a kind of qualitative research. The participants of this research are 142 prospective elementary teachers who study at Dicle University Ziya Gökalp Education Faculty Department of Elementary School Teaching. To analyze the data obtained from this study, content analyzing technique was used. The results of this study reveal that prospective elementary teachers used 61 different metaphors about the concept of research assistants. These 61 metaphors were collected under six categories. It was concluded that prospective elementary teachers, generally, consubstantiate the concept of research assistant with positive metaphors. The most used metaphors in this research are the student, teacher, artist, porter, laborer and researcher

Kaynakça

  • Acar, A., Nemutlu, E., Gürhan, G. ve Liman, V. (2005). Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi araştırma görevlilerinin iş memnuniyeti ve bunu etkileyen faktörler. Ha- cettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, 24(2), 95-106.
  • Arı, A. (2007). Üniversite öğretim elemanlarının sorunları. Sosyal Bilimler Dergisi, (17), 65-74.
  • Avcı, K. ve Pala, K. (2004). Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde çalışan araştırma görevlisi ve uzman doktorları yaşam kalitesinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 30(2), 81-85.
  • Bowdle, B. F. ve Gentner, D. (2005). The career of metaphor. Psychological Review, 112(1), 193-216.
  • Bayar, S. A. ve Bayar, V. (2012). Akademisyen ve öğrencilerin araştırma görevliliğine ilişkin metaforik algıları. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 1(1), 26-48.
  • Carroll, J. M. ve Thomas, J. C. (1982). Metaphor and the cognitive representation of compu- ting systems. IEEE Transactions on Systems, Man and Cybernetics, 12(2), 107-116.
  • Çolakoğlu, T. (2005). Üniversite öğretim elemanlarının boş zaman alışkanlıklarını değer- lendirmeleri üzerine bir araştırma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 247-258.
  • Çukurçayır, M. A. ve Çelebi, E. (2009). Bilgi toplumu ve e-devletleşme sürecinde Türkiye. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 59-82.
  • Dağdeviren, N., Musaoğlu, Z., Kurt Ömürlü, İ. ve Öztora, S. (2011). Akademisyenlerde iş doyumunu etkileyen faktörler. Balkan Medical Journal, 28, 69-74.
  • Dolaşır, S. ve Dolaşır, S. (2006). Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekoku- lu öğretim elemanlarının iş doyumu. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 103-109.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14
  • Gentner, D. (1988). Metaphor as structure mapping: The relational shift. Child Develop- ment, 59, 47-59.
  • Gentner, D. ve Wolff, P. (1997). Alignment in the processing of metaphor. Journal of Memory and Language, 37, 331-355.
  • Gibbs, R. W., Bogdanovich, J. M., Sykes, J. R. ve Barr, D. J. (1997). Metaphor in idiom comprehension. Journal of Memory and Language, 37, 141-154.
  • Gillis, C. ve Johnson, C. L. (2002). Metaphor as renewal: re-ımagining our professional selves. The English Journal, 91(6), 37-43.
  • Guerrero, M. C. M. ve Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95–120.
  • Günay, D. (2004). Üniversiterin niteliği, akademik özgürlük ve üniversite niteliği. Inter- national Congress on Higher Education, Istanbul, May 27-29.
  • İlhan, M. N., Özkan, S., Kurtcebe, Z. Ö. ve Aksakal, F. N. (2009). Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde çalışan araştırma görevlileri ve intörn doktorlarda şiddete maruziyet ve şiddetle ilişkili etmenler. Toplum Hekimliği Bülteni, 28(3), 15-23.
  • İraz, R. ve Ganiyusufoğlu, A. (2011). Örgütlerde mesleki tükenmişlik ve akademisyenler üzerinde bir uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(21), 427-450.
  • Karakütük, K. ve Özdemir, Y. (2011). Bilim insanı yetiştirme projesi (BİYEP) ve öğretim üyesi yetiştirme programı’nın (ÖYP) değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161). 26-38.
  • Kahraman, A. B. (2010). Lisansüstü eğitim yapmak amacıyla başka bir üniversitede görev- lendirilen araştırma görevlilerinin yaşam tarzı profilleri ve problemleri (Hacettepe Üniversitesi örneği). Journal of World of Turks, 2(2), 243-257.
  • Kövecses, Z. (2002). Metaphor: A practical introduction. New York: Oxford University Press.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (1980). Conceptual metaphor in everyday language. The Journal of Philosophy, 77(8), 453-486.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1996). An expanded sourcebook qualitative data analysis. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Oğuz, A. (2009). Öğretmen adaylarına göre orta öğretim öğretmenlerini temsil eden me- taforlar. Milli Eğitim Dergisi, (182), 36-56.
  • Ortaş, İ. (2004). Üniversite özerkliği nedir? Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 4(1).
  • Palmquist, R. A. (2001). Cognitive style and users’ metaphors for the web: an exploratory study. The Journal of Academic Librarianship, 27(1), 24–32.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Sağlam, A. Ç. (2011). Akademik personelin sosyo-demografik özelliklerinin tükenmişlik düzeyleri ile ilişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 407-420.
  • Serinkan, C. ve Bardakçı, A. (2009). Pamukkale Üniversitesi’ndeki akademik personelin iş tatminleri ve tükenmişlik düzeylerine ilişkin bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 115-132.
  • Şirin, E. F. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu araştırma görevlilerinin iş tatmini ve öğretim üyeliğine ilişkin tutum ilişkisinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 85-104.
  • Tuzgül, D., M. ve Cenkseven, F. (2007). Devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan öğretim elemanlarının mesleki sorunları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 203-218.
  • Tümkaya, S. Hamarta, E., Deniz, M. E., Çelik, M. ve Aybek, B. (2012). Duygusal zekâ, mizah tarzı ve yaşam doyumu: Üniversite öğretim elemanları üzerine bir araştırma. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, III(30), 1-18.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldız, K. (2003). Üniversitelerde çatışma ve çatışma yönetimi. Abant İzzet Baysal Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 107-124.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Yükseköğretim Kanunu. (1981). T.C. Resmi Gazete, 17506, 4 Kasım 1981.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Yılmaz

Ferat Yılmaz

Selin Gocen Bu kişi benim

Selin Göçen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, F., Yılmaz, F., Gocen, S., Göçen, S. (2015). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education, 12(1), 143-157.
AMA Yılmaz F, Yılmaz F, Gocen S, Göçen S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. Haziran 2015;12(1):143-157.
Chicago Yılmaz, Fatih, Ferat Yılmaz, Selin Gocen, ve Selin Göçen. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education 12, sy. 1 (Haziran 2015): 143-57.
EndNote Yılmaz F, Yılmaz F, Gocen S, Göçen S (01 Haziran 2015) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education 12 1 143–157.
IEEE F. Yılmaz, F. Yılmaz, S. Gocen, ve S. Göçen, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA”, HAYEF Journal of Education, c. 12, sy. 1, ss. 143–157, 2015.
ISNAD Yılmaz, Fatih vd. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education 12/1 (Haziran 2015), 143-157.
JAMA Yılmaz F, Yılmaz F, Gocen S, Göçen S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. 2015;12:143–157.
MLA Yılmaz, Fatih vd. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA”. HAYEF Journal of Education, c. 12, sy. 1, 2015, ss. 143-57.
Vancouver Yılmaz F, Yılmaz F, Gocen S, Göçen S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALGISI: METAFORİK BİR ARAŞTIRMA. HAYEF Journal of Education. 2015;12(1):143-57.