Individuals with special abilities have higher performance when compared to their peers, either in general or in specific areas. Students with special abilities differ from their peers in terms of their characteristics and need; they need to be supported by special educational programs that increase their potential. In formal and non-formal education designed for individuals with special abilities, rather than standardized practices, multiple models based on knowledge sharing and experience and differentiated by students’ interests, abilities, and potentials are preferable. This study aims to evaluate educational support for students with special abilities. In this study, phenomenological qualitative research design was used. The research sample
Özel yetenekli bireyler; genel veya bazı yetenekleri açısından yaşıtlarına göre
yüksek düzeyde performans gösteren kişilerdir. Özel yetenekli öğrenciler, özellikleri
ve gereksinimleri yönünden yaşıtlarından belirgin olarak farklılık göstermektedirler
ve kendi potansiyellerini geliştiren farklı eğitsel programlarla desteklenmeye
ihtiyaç duymaktadırlar. Özel yetenekli bireylere yönelik olarak örgün ve yaygın
eğitimde tek tip uygulamalar yerine bilgi ve deneyim paylaşımını esas alan, bireyin
ilgi, yetenek ve potansiyeline göre farklılaştırılmış, çoklu modeller önerilmektedir.
Bu çalışmada; özel yetenekli öğrencilere uygulanan destek eğitim hizmetlerinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu
bilim çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim
yılında Türkiye’de belirlenen 12 ilde özel yetenekli öğrencilere destek eğitimi veren
ve çalışmaya katılmaya istekli 251 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar
tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde
edilen veriler, nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz ve içerik analizi ile
irdelenerek değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucu özel yetenekli öğrencilere uygulanan
destek eğitim hizmetlerinde çalışmaların başlamış olmasına rağmen halen
birtakım eksikliklerin olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın, özel yetenekli öğrencilere
sunulan destek eğitiminin geliştirilmesine ve programlar dâhilinde yürütülebilecek
etkinliklerin oluşturulmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 |