The aim of this research is to investigate the sentences which are asserted as defective in different categories according to intelligibility and acceptability criterion. Study group of the research is composed of secondary and high school last year students in the center of Burdur and Nigde, Mehmet Akif Ersoy University and Nigde University senior students in 2013-2014 academic year. A measurement tool has been employed to the study group which was developed by researchers. This measurement tool was developed basing on the scientific works in the literature and it consists of seven main categories. 3 samples, which were qualified as defective expressions belonging to these categories were selected from the literature. Thus, a measurement tool consisting of 21 items (sentences) was obtained. This tool measures both acceptability and intelligibility of 21 items with defective expression. The
Bu araştırmanın amacı anlatım bozukluğu olduğu ileri sürülen farklı ulamlardaki
ifadeleri anlaşılabilirlik ve kabul edilebilirlik ölçütüne göre değerlendirmektir.
Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Burdur ve Niğde
merkez ortaokullarında, liselerinde ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ile Niğde
Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmacılar
tarafından geliştirilen bir ölçme aracı araştırma grubuna uygulanmıştır. Bu
ölçme aracı alan yazında var olan bilimsel çalışmalara dayanarak hazırlanmıştır ve
yedi ana ulamdan oluşmaktadır. Bu ulamların her birine ilişkin alan yazında anlatımı
bozuk olarak nitelenen üçer örnek seçilmiştir. Böylelikle 21 maddeden (tümceden)
oluşan bir ölçme aracı elde edilmiştir. Bu araç, anlatımı bozuk 21 maddenin hem
kabul edilebilirliğini hem anlaşılabilirliğini ölçmektedir. Toplanan veriler 7 ana
ulama göre ayrıştırılarak çözümlenmiş ve sayısal değerler ve yüzdelikler olarak
sunulmuştur. Araştırma verilerinden elde edilen bulgulara göre, 7 ulamda yer alan
anlatım bozukluğu taşıyan tümcelerin tümünün katılımcı öğrenciler tarafından yüksek
oranda kabul edilebilir ve anlaşılabilir bulunduğu, ayrıca doğru anlamlandırıldığı
görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 |