Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HABERMAS’IN SÖYLEM ETİĞİNDE AHLAK VE HUKUK

Yıl 2017, Cilt: 75 Sayı: 1, 61 - 83, 30.06.2017

Öz

Habermas metafiziğin, tabiat ve hatta aklın ortak bir yaşam alanı oluşturmaya namzet olarak görülmediği gelenek sonrası dönemde, hakikat ve meşruiyetin tespiti için insanlığın son dayanak noktası olarak iletişimsel aklı görür. Anlaşma amacına dayalı bir iletişimde ulaşılacak bir uzlaşmada, birey-ötesi bir meşruiyetin temelini tesis etmeye çalışır. Habermas, söylem etiğinin bu temel fikrini ahlak ve hukuk alanında verimli hale getirmeye gayret eder. O, söylem etiği kuramında, tabii hukuk ve hukuki pozitivizm teorilerinden farklı olarak, ahlak ve hukuku birbirini tamamlayıcı bir ilişki içerisinde yeniden yapılandırmaya çalışmıştır. 

Kaynakça

  • Brandt, Reinhard, “Habermas und Kant”, Deutsche Zeitschrift für Philosophie, Cilt 50, 2002, s. 53-68.
  • Coşkun, Seyit, “Ahlaki Etik Olanaklılığı Olarak Söylem Etiği”, UÜFD. Kaygı, Cilt 18, 2012, s. 187-195.
  • De Angelis, Gabriele, Die Vernunft der Kommunikation und das Problem einer diskursiven Ethik, (Doktora Tezi) Heidelberg Üniversitesi Felsefe Fakültesi, 1999.
  • Dreier, Ralf, “Rechtsphilosophie und Diskurstheorie. Bemerkungen zu Habermas’ ‘Faktizität und Geltung’”, Zeitschrift für Philosophische Forschung, Cilt 48, Sayı 1, 1994, s. 90-103.

MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS

Yıl 2017, Cilt: 75 Sayı: 1, 61 - 83, 30.06.2017

Öz

Habermas thinks of communicative reason as the last staging post of the humanity for truth and legitimacy in the post-traditional era. The main characteristic of this era is that metaphysics, nature and even reason are not considered as a candidate which can buit a common area of life. Habermas tries to construct the basis of an intersubjective legitimacy which is to be found in a communication based on the aim of consensus. He attempts to make this central idea of Discourse Ethics fruitful in the spheres of moral and law. In contrast to the theories of natural law and legal positivism Habermas attempts to reconstruct moral and law in a complementary relationship.

Kaynakça

  • Brandt, Reinhard, “Habermas und Kant”, Deutsche Zeitschrift für Philosophie, Cilt 50, 2002, s. 53-68.
  • Coşkun, Seyit, “Ahlaki Etik Olanaklılığı Olarak Söylem Etiği”, UÜFD. Kaygı, Cilt 18, 2012, s. 187-195.
  • De Angelis, Gabriele, Die Vernunft der Kommunikation und das Problem einer diskursiven Ethik, (Doktora Tezi) Heidelberg Üniversitesi Felsefe Fakültesi, 1999.
  • Dreier, Ralf, “Rechtsphilosophie und Diskurstheorie. Bemerkungen zu Habermas’ ‘Faktizität und Geltung’”, Zeitschrift für Philosophische Forschung, Cilt 48, Sayı 1, 1994, s. 90-103.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Kamu Hukuku
Yazarlar

M. Sait Duran

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 75 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Duran, M. S. (2017). MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS. Journal of Istanbul University Law Faculty, 75(1), 61-83.
AMA Duran MS. MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS. Journal of Istanbul University Law Faculty. Haziran 2017;75(1):61-83.
Chicago Duran, M. Sait. “MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS”. Journal of Istanbul University Law Faculty 75, sy. 1 (Haziran 2017): 61-83.
EndNote Duran MS (01 Haziran 2017) MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS. Journal of Istanbul University Law Faculty 75 1 61–83.
IEEE M. S. Duran, “MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS”, Journal of Istanbul University Law Faculty, c. 75, sy. 1, ss. 61–83, 2017.
ISNAD Duran, M. Sait. “MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS”. Journal of Istanbul University Law Faculty 75/1 (Haziran 2017), 61-83.
JAMA Duran MS. MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS. Journal of Istanbul University Law Faculty. 2017;75:61–83.
MLA Duran, M. Sait. “MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS”. Journal of Istanbul University Law Faculty, c. 75, sy. 1, 2017, ss. 61-83.
Vancouver Duran MS. MORAL AND LAW IN THE HABERMAS’S DISCOURSE ETHICS. Journal of Istanbul University Law Faculty. 2017;75(1):61-83.