Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Reproducing Iconic Photographs: Sandro Miller's Malkovich, Malkovich, Malkovich Portraits

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 15, 185 - 197, 30.06.2017
https://doi.org/10.16950/inustd.292419

Öz

Along with the technological developments and the techniques on the photographic image, the use of photography in the context of the art finds its own place today. Similar to that the innovations in our age are changing the technique of art, the use of photograph as a production material for many works of art has caused the work to change structurally. This enables the recreation of the works that exist through photography. The photograph, which uses a unique visual language, is a documentary in which the artists from all around the world interpret the objects they subjectively frame in philosophical, political, aesthetic and personal ways besides depicting the world. Considering with the work of art in our age that the photograph can be reproduced with the technical abilities, we can see different works. Sandro Miller, making portraits of John Malkovich by bringing an alternative interpretation to the iconic and memorable photographs, cause the art object to change its' aura and uniqueness by taking the photographs out of their contexts. Concordantly, Miller's photographs of John Malkovich series can be considered as imitation and repercussion artwork within the context of intersemiotic illustrations. The concept of aura that Walter Benjamin* refers to for the original work will also be mentioned. This work concentrates on the reproduction and re-duplication of artworks through the Malkovich portraits of Sandro Miller. 

Kaynakça

  • 1. Aktulum, K. 2007. Metinlerarası İlişkiler. Öteki Yayınevi, Ankara. s. 103.
  • 2. Aktulum, K. 2011. Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık. Kanguru Yayınları, Ankara. s. 76.
  • 3. Artan, Ç. 2007. Fotoğrafın Sanatsal Değerinin Ötesinde Kullanım Alanları Üzerine Bir Tartışma, Cogito:Walter Benjamin 52. Sayı, İstanbul, s.95-98.
  • 4. Barnett, T. 2015. Neden Bu Sanat? Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri. Hayalperest Yayınevi, İstanbul. S. 268.
  • 5. Barthes, R. 2008. Camera Lucida. Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul. s. 89.
  • 6. Baudrillard, J. 2005. Sanat Komplosu. İletişim Yayıncılık, İstanbul. s.14-27.
  • 7. Benjamin, W. 2009. Pasajlar. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. s. 61.
  • 8. Bourrıaud, N. 2004. Postprodüksiyon. Bağlam Yayıncılık, İstanbul. s. 15-60.
  • 9. Higgins, J. 2014. Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir. Hayalperest Yayınları, İstanbul. s. 7.
  • 10. Hodge, S. 2013. Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri. Domingo Yayınları, İstanbul. s. 168.
  • 11. Krauss R.E. 2013. Fotoğrafı Yeniden Keşfetmek, Der. Caner Aydemir, Fotoğraf Neyi Anlatır, Hayalperest Yayınları, İstanbul, s. 46.
  • 12. Linfield, S. 2013. Acımasız Aydınlık, Fotoğraf ve Politik Şiddet. Espas Yayınları, İstanbul. s. 23-53.
  • 13. Matara, B. 2013. 80’den Günümüze Türk Fotoğraf Sanatına Genel Bir Bakış, Der. Caner Aydemir, Fotoğraf Neyi Anlatır, Hayalperest Yayınları, İstanbul, s. 151.
  • 14. Oral, M. 2013. Fotoğraf ve Toplumsal Değişme, Der. Caner Aydemir, Fotoğraf Neyi Anlatır, Hayalperest Yayınları, İstanbul, s. 91-92.
  • 15. Su, S. 2007. Fotoğraf ve Sanat, Cogito:Walter Benjamin 52. Sayı, İstanbul, s.232.
  • 16. Yacavone, K. 2015. Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği. Hayalperest Yayınevi, İstanbul. s. 121.
  • 17. Yamaner, G. 2007. Postmodernizm ve Sanat. Algı Yayın, Ankara. s. 33-61.
  • 18. Bayraktaroğlu, A.M., Çetin, M. 2013. Fotoğrafta Göstergelerarasılık ve Yeniden Üretim, Art-e Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Sayı 11. s. 56.
  • 19. Şahin, D. 2013. Postmodernizm ve Fotoğraf, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 46. s.256.
  • 20. Özel, Z. 2008. Postmodern Dönem Fotoğraf Sanatında Kendine Mal Etme, Fotoğrafya, Sayı 20. s. 15.
  • 21. Sandro Miller kişisel web sayfası. http://www.sandrofilm.com/story/malkovich-malkovich-malkovich-homepage-to-photographic-masters (Erişim Tarihi: 12.10.2016)

İkonik Fotoğrafları Yeniden Üretmek: Sandro Miller’ın Malkovich, Malkovich, Malkovich Portreleri

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 15, 185 - 197, 30.06.2017
https://doi.org/10.16950/inustd.292419

Öz

Teknolojik
gelişmelerin ve fotoğrafik görüntü üzerinde gelişen tekniklerin çoğalmasıyla birlikte,
sanat bağlamı içerisinde fotoğraf kullanımı günümüzde kendine ayrı bir yer
bulmaktadır. Çağımızda gerçekleşen yeniliklerin, sanatın tekniğini değiştirmeye
devam etmesi gibi; fotoğrafın da birçok sanat eserine üretim malzemesi olarak
kullanılması, yapıtın biçimsel olarak değişmesine yol açmıştır. Bu da fotoğraf
aracılığı ile var olan eserlerin yeniden üretimine olanak sağlamıştır. Kendine
has bir görsel dil kullanan fotoğraf, belgesel olarak dünyanı betimlemenin
yanında dünyanın her noktasından sanatçıların öznellikleriyle kadrajlarına
aldıkları öğeleri felsefi, siyasi, estetik ve kişisel olarak yorumladığı bir
alandır. Fotoğrafı tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat
yapıtı üzerinden düşündüğümüzde farklı çalışmalar dikkatimizi çekmektedir. Özellikle
hafızalara kazınmış ikonik fotoğraflara alternatif bir yorum getirerek John
Malkovich portreleri yapan Sandro Miller, fotoğrafları kendi bağlamlarından
çıkartıp taklit etmesi, sanat nesnesinin aurasını ve biricikliğini değiştirmesine
sebep olmaktadır. Bu bağlamda Miller’ın John Malkovich serisi fotoğrafları göstergelerarasılık
bağlamında taklit ve yansılama sanat eseri olarak değerlendirilebilir. Ayrıca
Walter Benjamin’in özgün eser için bahsettiği aura kavramının da üzerinde
durulacaktır. Bu çalışma, Sandro Miller’ın Malkovich portreleri üzerinden sanat
eserinin yeniden üretimi ve yeniden çoğaltılması üzerine yoğunlaşmaktadır.

Kaynakça

  • 1. Aktulum, K. 2007. Metinlerarası İlişkiler. Öteki Yayınevi, Ankara. s. 103.
  • 2. Aktulum, K. 2011. Metinlerarasılık/Göstergelerarasılık. Kanguru Yayınları, Ankara. s. 76.
  • 3. Artan, Ç. 2007. Fotoğrafın Sanatsal Değerinin Ötesinde Kullanım Alanları Üzerine Bir Tartışma, Cogito:Walter Benjamin 52. Sayı, İstanbul, s.95-98.
  • 4. Barnett, T. 2015. Neden Bu Sanat? Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri. Hayalperest Yayınevi, İstanbul. S. 268.
  • 5. Barthes, R. 2008. Camera Lucida. Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul. s. 89.
  • 6. Baudrillard, J. 2005. Sanat Komplosu. İletişim Yayıncılık, İstanbul. s.14-27.
  • 7. Benjamin, W. 2009. Pasajlar. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. s. 61.
  • 8. Bourrıaud, N. 2004. Postprodüksiyon. Bağlam Yayıncılık, İstanbul. s. 15-60.
  • 9. Higgins, J. 2014. Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir. Hayalperest Yayınları, İstanbul. s. 7.
  • 10. Hodge, S. 2013. Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri. Domingo Yayınları, İstanbul. s. 168.
  • 11. Krauss R.E. 2013. Fotoğrafı Yeniden Keşfetmek, Der. Caner Aydemir, Fotoğraf Neyi Anlatır, Hayalperest Yayınları, İstanbul, s. 46.
  • 12. Linfield, S. 2013. Acımasız Aydınlık, Fotoğraf ve Politik Şiddet. Espas Yayınları, İstanbul. s. 23-53.
  • 13. Matara, B. 2013. 80’den Günümüze Türk Fotoğraf Sanatına Genel Bir Bakış, Der. Caner Aydemir, Fotoğraf Neyi Anlatır, Hayalperest Yayınları, İstanbul, s. 151.
  • 14. Oral, M. 2013. Fotoğraf ve Toplumsal Değişme, Der. Caner Aydemir, Fotoğraf Neyi Anlatır, Hayalperest Yayınları, İstanbul, s. 91-92.
  • 15. Su, S. 2007. Fotoğraf ve Sanat, Cogito:Walter Benjamin 52. Sayı, İstanbul, s.232.
  • 16. Yacavone, K. 2015. Benjamin, Barthes ve Fotoğrafın Tekilliği. Hayalperest Yayınevi, İstanbul. s. 121.
  • 17. Yamaner, G. 2007. Postmodernizm ve Sanat. Algı Yayın, Ankara. s. 33-61.
  • 18. Bayraktaroğlu, A.M., Çetin, M. 2013. Fotoğrafta Göstergelerarasılık ve Yeniden Üretim, Art-e Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, Sayı 11. s. 56.
  • 19. Şahin, D. 2013. Postmodernizm ve Fotoğraf, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 46. s.256.
  • 20. Özel, Z. 2008. Postmodern Dönem Fotoğraf Sanatında Kendine Mal Etme, Fotoğrafya, Sayı 20. s. 15.
  • 21. Sandro Miller kişisel web sayfası. http://www.sandrofilm.com/story/malkovich-malkovich-malkovich-homepage-to-photographic-masters (Erişim Tarihi: 12.10.2016)
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Görsel ve Plastik Sanatlar / Visual and Plastic Arts
Yazarlar

Eren Görgülü

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2017
Kabul Tarihi 28 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Görgülü, E. (2017). Reproducing Iconic Photographs: Sandro Miller’s Malkovich, Malkovich, Malkovich Portraits. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 7(15), 185-197. https://doi.org/10.16950/inustd.292419