Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü

Yıl 2018, Cilt: 38 Sayı: 1, 89 - 106, 28.12.2018

Öz

Müzik ve toplum ilişkisi karmaşık sosyal bağlara işaret eden bir ilişkidir. Müziğin içsel özelliklerinin yanısıra
‘sosyal’in değişken ve akışkan özellikleri müzik sosyolojisi hakkında temel sorunsalları tartışma ve belirli
bazı konuları tanımlayabilme gereğini ortaya çıkarmıştır. Bu makalede, müzik sosyolojisinin temel tartışma
noktalarından hareketle bir müzik türü olarak arabesk müziğin son yıllarda geçirdiği dönüşüm ele alınmakta,
söz konusu tartışma noktalarının müzik hakkında üretilecek sosyolojik ve metodolojik gündeme taşıyabileceği
konu alanları hakkında öneriler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Cerulo K. (1995). Identity designs: The sight and sounds of a nation. New Brunswick: Rutgers University Press.
  • Dirlik, A. (1994). The postcolonial aura: Third World criticism in the age of global capitalism. Critical Inquiry, 20(2), 328–356.
  • Erol-Işık, N., & Başaran, M. (2017). Unmasking expressions in Turkish rap/hip hop culture: Contestation and construction of alternative identities through localization in Arabesk music. In M. Miszczynski & A. Helbig (Eds.), Hip Hop at Europe’s edge: Music, Agency, and Social Change. Indiana: Indiana University Press.
  • Graham, V., & Shepherd, J. (1984). Sociology and music education: a response to Swanwick. British Journal of Sociology of Education, 5(1), 57–76.
  • Green, L. (2005). Musical meaning and social reproduction: A case for retrieving autonomy. Educational Philosophy and Theory, 37(1), 77–92.
  • Hennion, A. (2003). Music and mediation: Towards a new sociology of music. In M. Clayton, T. Herbert & R. Middleton (Eds.), The cultural study of music: A critical introduction. New York: Routledge.
  • Işık, C. & Erol, N. (2002). Arabeskin anlam dünyası. İstanbul: Bağlam.
  • Işık, C. & Erol-Işık, N. (2012). Kültürel dünyamızı anlamak: Arabesk ve Müslüm Gürses. İstanbul: Ferfir.
  • Latour, B. (2004). Reassembling the social. London: Oxford University Press.
  • Martin, P. J. (1996). Sounds and society: Themes in the sociology of music. Manchester: Manchester University Press.
  • Özbek, M. (1991). Popüler kültür ve Orhan Gencebay Arabeski (12. basım). İstanbul: İletişim.
  • Roy, W. G., & Dowd, T. J. (2010). What is sociological about music? Annual Review of Sociology, 36, 183–203.
  • Shepherd, J., & Wicke, P. (1997). Music and cultural theory. Cambridge: Polity.
  • Supicic, I. (1987). Music in society: A guide to the sociology of music (Vol. 4). New York: Pendragon.
  • Trilling, L. (2009). Sincerity and authenticity. Boston, MA: Harvard University Press.
  • Vannini, P., & Williams, J. P. (Eds.). (2009). Authenticity in culture, self, and society. Surrey: Ashgate.
  • Willis, P. E. (2014). Profane culture. New Jersey, NJ: Princeton University Press.

The Transformation of Arabesk Music within the Framework of the Sociology of Music

Yıl 2018, Cilt: 38 Sayı: 1, 89 - 106, 28.12.2018

Öz

The link between music and society is a relationship with complex social ties. The internal characteristics of
music and the changing and fluid features of society reveal a need to define and evaluate the major problems
of the sociology of music. The purpose of this article is to evaluate the major transformation of arabesk music
through examining the principles of music sociology and proposing new topic suggestions revealed through
major discussions on the agenda of sociological and methodological problems.

Kaynakça

  • Cerulo K. (1995). Identity designs: The sight and sounds of a nation. New Brunswick: Rutgers University Press.
  • Dirlik, A. (1994). The postcolonial aura: Third World criticism in the age of global capitalism. Critical Inquiry, 20(2), 328–356.
  • Erol-Işık, N., & Başaran, M. (2017). Unmasking expressions in Turkish rap/hip hop culture: Contestation and construction of alternative identities through localization in Arabesk music. In M. Miszczynski & A. Helbig (Eds.), Hip Hop at Europe’s edge: Music, Agency, and Social Change. Indiana: Indiana University Press.
  • Graham, V., & Shepherd, J. (1984). Sociology and music education: a response to Swanwick. British Journal of Sociology of Education, 5(1), 57–76.
  • Green, L. (2005). Musical meaning and social reproduction: A case for retrieving autonomy. Educational Philosophy and Theory, 37(1), 77–92.
  • Hennion, A. (2003). Music and mediation: Towards a new sociology of music. In M. Clayton, T. Herbert & R. Middleton (Eds.), The cultural study of music: A critical introduction. New York: Routledge.
  • Işık, C. & Erol, N. (2002). Arabeskin anlam dünyası. İstanbul: Bağlam.
  • Işık, C. & Erol-Işık, N. (2012). Kültürel dünyamızı anlamak: Arabesk ve Müslüm Gürses. İstanbul: Ferfir.
  • Latour, B. (2004). Reassembling the social. London: Oxford University Press.
  • Martin, P. J. (1996). Sounds and society: Themes in the sociology of music. Manchester: Manchester University Press.
  • Özbek, M. (1991). Popüler kültür ve Orhan Gencebay Arabeski (12. basım). İstanbul: İletişim.
  • Roy, W. G., & Dowd, T. J. (2010). What is sociological about music? Annual Review of Sociology, 36, 183–203.
  • Shepherd, J., & Wicke, P. (1997). Music and cultural theory. Cambridge: Polity.
  • Supicic, I. (1987). Music in society: A guide to the sociology of music (Vol. 4). New York: Pendragon.
  • Trilling, L. (2009). Sincerity and authenticity. Boston, MA: Harvard University Press.
  • Vannini, P., & Williams, J. P. (Eds.). (2009). Authenticity in culture, self, and society. Surrey: Ashgate.
  • Willis, P. E. (2014). Profane culture. New Jersey, NJ: Princeton University Press.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuran Erol Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erol Işık, N. (2018). Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü. İstanbul University Journal of Sociology, 38(1), 89-106.
AMA Erol Işık N. Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü. İstanbul University Journal of Sociology. Aralık 2018;38(1):89-106.
Chicago Erol Işık, Nuran. “Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü”. İstanbul University Journal of Sociology 38, sy. 1 (Aralık 2018): 89-106.
EndNote Erol Işık N (01 Aralık 2018) Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü. İstanbul University Journal of Sociology 38 1 89–106.
IEEE N. Erol Işık, “Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü”, İstanbul University Journal of Sociology, c. 38, sy. 1, ss. 89–106, 2018.
ISNAD Erol Işık, Nuran. “Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü”. İstanbul University Journal of Sociology 38/1 (Aralık 2018), 89-106.
JAMA Erol Işık N. Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü. İstanbul University Journal of Sociology. 2018;38:89–106.
MLA Erol Işık, Nuran. “Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü”. İstanbul University Journal of Sociology, c. 38, sy. 1, 2018, ss. 89-106.
Vancouver Erol Işık N. Müzik Sosyolojisi Açısından Arabesk Müziğin Dönüşümü. İstanbul University Journal of Sociology. 2018;38(1):89-106.