Fomo
ile tüketiciyi (consumer) combine eden veya melezleyen kavram olan fomo
tüketici (fomsumer), günümüz sosyal medya tüketicilerinin özelliklerini
bünyesinde barındırmaktadır. Gelişmeleri Kaçırma Korkusu’nun kısaltması olan
FOMO (Fear of missing out) sadece sosyal medya ile ilgili olmayıp, pazarlama ve
tüketici davranışı ile de yakından ilgilidir. Bu çalışma fomo tüketici
(fomsumer) kavramına kuramsal bir yaklaşımı temel alıp, fomo temelli tüketici
davranışına genel çerçeve çizmeye çalışmaktadır. Çalışma sonucu fomo
tüketicilerin geleneksel tüketicilerden karar verme sürecinin öncesinde, karar
verme süreci esnasında ve sonrasında nasıl farklılıklar gösterebildiğinin
altını çizmektedir. Fomo temelli tüketicileri iyi analiz eden pazarlamacılar,
sosyal medya tüketicileri ile ilgili stratejileri daha iyi
tasarlayabileceklerdir.
Gelişmeleri kaçırma korkusu FOMO Fomo tüketici Tüketici davranışı Fomo temelli tüketici davranışı
Fear of missing out FOMO Fomsumer Consumer behavior Fomsumer behavior
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |