Bu çalışma Yükseköğretime Giriş Sınavı (YGS) ve
Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) uygulamalarında oldukça önemli bir yere sahip
olan Tarih sorularının ortaöğretimde uygulanan Tarih Dersi Öğretim Programları
ile karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır.
Çalışma kapsamında 2010 ile 2013 yılları arasında
YGS ve LYS’de sorulan tarih soruları ve 2007 yılından itibaren uygulamaya
konulan öğretim programları incelenmiştir.
Son olaraksa görülen eksikliklerin giderilmesine ve
kapsam geçerliliğine dair öneriler dile getirilmiştir. Bu bağlamda soruların
konulara göre dağılımı önceden planlanmadığı için her yıl bir başka konuda
yığılma olduğu görülmüştür. Bunun önüne geçebilmek için konulardan çıkacak soru
sayıları belirlenebilir ve bunlar hedefi zorlayacak ölçüde azaltılıp çoğaltılmayabilir. Sınav soruları,
ortaöğretim ders programlarındaki ünitelerin ağırlıklarına göre hazırlanabilir.
Sınavlarda, müfredatta yer alan her konudan soru yöneltmeye gayret gösterilerek
"Kapsam Geçerliği" ilkesine uyulabilir.
Tarih
dersleri konusunda bir öğrencinin neleri bilmesi gerektiği konusu açıklık
kazanmadığı için sınavlarda her yıl bir başka konuya ağırlık verilip diğer
konuların ihmal edilmesi bu gerçeği ortaya koymaktadır. Dolayısıyla soruların
konulara göre dağılımı önceden tespit edilip yayımlanabilir.
YGS ve LYS Tarih Soruları Tarih Dersi Öğretim Programları Üniversiteye Giriş
This study is done
to compare the subject of History in secondary schools to the questions of
History which are very important in YGS and LYS exams.
In this study,
questions of History subject asked in YGS and LYS exams between 2010 to 2013
and teaching programme simplemented since 2007 have been examined.
As a coclusion, some
suggestions mention to correct the deficiencies which have been expressedand
how many questions can be asked from which units in terms of content validity.
Finally, proposals
have been made fore liminating the deficiencies and for the validity of the
content. In this context, it is seen that the distribution of the topics
according to the questions is not planned in advance, so it is seen that it
accumulates in another subject every year. In order to be able to avoid this,
the number of questions to be extracted from the topics can be determined and
they may not be reduced and multiplied so as to force the target. Exam
questions may be prepared according to the weight of the units in the secondary
school curriculum. Questions will be
asked from each subject in the curriculum during the exams and the “Validity of
Content" principle will be followed.
Since the subject of
what a learner should know about history lessons is not clear, it is revealed
that the examinations are focused on another topic every year and other
subjects are neglected. Therefore, the distribution of the questions according
to the topics can be determined and published beforehand.
Questions of History in YGS and LYS Exams Programmes of Teaching History Entrance of University The Systems of University Entrance.
Konular | Din Araştırmaları |
---|---|
Bölüm | Hakemli Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
· JAD, bilgiyi genişletmek ve geliştirmek için tamamen Açık Erişim Dergi Politikasını kabul eder.
· Adres: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Esenboğa Yerleşkesi Çubuk/Ankara