Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Learners’ Evaluation Based on Data Mining in a Web Based Learning Environment

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 78 - 95, 25.06.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.82174

Öz

This study has been done in order to determine the efficiency level in the extend of learners’ evaluation by means of comparing the Web Based Learning (WBL) with traditional face to face learning. In this respect, the effect of WBL and traditional environment has been analyzed in the class of Visual Programming I, and the learners have been evaluated with the rule based data mining method in a WBL environment. The study has been conducted according to experimental design with pre-test and post-test groups. Experimental group has attended the class in WBL environment, and the control group in a traditional class environment. In accordance with the pre-test and post-test scores of experimental and control groups, both methods have been proved to be effective. According the average scores of post-test, the learners in experimental groups have been more successful than the ones in the control group. The guiding of WBL system prepared for the study has been found to be significant in terms of both underlining the points in which the learners are unsuccessful in a short time and having trust in the system technically

Kaynakça

  • Aydın, S. (2007). Veri madenciliği ve Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sisteminde bir uygulama. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çinici, M. A. (2006). Web tabanlı uzaktan eğitimde uyarlanır değerlendirme sistemi tasarımı ve gerçekleştirimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Daş, R., & Türkoğlu, İ. (2010). Web tabanlı öğretim materyallerinin web kullanım madenciliği ile analiz edilmesi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 22(1),111-122. 10.06.2011 tarihinde “http://perweb.firat.edu.tr” adresinden alınmıştır.
  • Delavari, N. , Beikzadeh, M. R., & Phon-Amnuaısuk, S. (2008). Data mining application in higher learning institutions. Informatics in Education, 7(1), 31-54. 10.06.2011 tarihinde “http://www.mii.lt” adresinden alınmıştır.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hayes, M., & Billy, A. (2003). Web-based modules designed to address learning bottlenecks in introductory anatomy and physiology courses, Interactive Multimedia Electronic Journal of Computer-Enhanced Learning, 1(2).
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi; Kavramlar, ilkeler, teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kılıç, E., Karadeniz, Ş., & Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149–160.
  • Kolat, A. (1993). E-öğrenme kılavuzu. Ankara: Türkiye Bilişim Vakfı Yayınları
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • Oral, B., & Kenanoğlu, R. (2012). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarısına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 58(67).
  • Passerini, K., & Granger, M. J. (2000). A developmental model for distance learning using the internet. Computers&Education, 34(1), 1-15.
  • Savaş, S. (2007). Web tabanlı uzaktan eğitimde iki farklı öğretim modelinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Schank, R. C. (1994). Active learning through multimedia. IEEE Multimedia, 1(1), 69-78. 1070-986X/94/$4.00.
  • Usta, E. (2007). Harmanlanmış öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ortamlarının akademik başarı ve doyuma etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Verduin, J. R., & Clark, T. A. (1994). Uzaktan eğitim etkin uygulama esasları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yeniad, M. (2006). Uzaktan eğitimde kullanılmak üzere web tabanlı bir portal yazılımı geliştirme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yılmaz, M. (2002). Kimyasal bağlar ve moleküler geometri konularıyla ilgili bir web destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi ve uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Zaiane, O. R. (2001). Web usage mining for a better Web-based learning environment. Proceedings of the 4th IASTED International Conference on Advanced Technology for Education. 15.07.2011 tarihinde http://webdocs.cs.ualberta.ca/~zaiane/postscript/CATE2001.pdf adresinden alınmıştır.

WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMINDA VERİ MADENCİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 78 - 95, 25.06.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.82174

Öz

Bu çalışma, Web Tabanlı Öğrenme(WTÖ) ve geleneksel yüz-yüze öğrenme ortamlarının karşılaştırılarak öğrenci değerlendirmesi açısından etkililik derecesinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu açıdan, Görsel Programlama-I dersinde, WTÖ ortamı ile geleneksel ortamın öğrenci başarısına etkisi incelenmiş ve öğrenci WTÖ ortamında kural tabanlı veri madenciliği yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desene göre planlanmış ve yürütülmüştür. Deney grubu, WTÖ ortamında, kontrol grubu ise geleneksel sınıf ortamında dersi takip etmiştir. Deney grubunun ve kontrol grubunun ön-test ve son-test puanlarına göre, kullanılan iki yöntem de etkili bulunmuştur. Son-test puanlarının ortalamalarına göre, deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundakilerden daha başarılı olmuşlardır. Araştırma amacıyla hazırlanan WTÖ sisteminin öğrencileri yönlendirmesi, hem öğrencinin başarısız olduğu noktaları daha kısa sürede vurgulaması hem de teknik olarak sisteme güven duyulması açısından önemli görülmüştür.

Kaynakça

  • Aydın, S. (2007). Veri madenciliği ve Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim sisteminde bir uygulama. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çinici, M. A. (2006). Web tabanlı uzaktan eğitimde uyarlanır değerlendirme sistemi tasarımı ve gerçekleştirimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Daş, R., & Türkoğlu, İ. (2010). Web tabanlı öğretim materyallerinin web kullanım madenciliği ile analiz edilmesi. Fırat Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 22(1),111-122. 10.06.2011 tarihinde “http://perweb.firat.edu.tr” adresinden alınmıştır.
  • Delavari, N. , Beikzadeh, M. R., & Phon-Amnuaısuk, S. (2008). Data mining application in higher learning institutions. Informatics in Education, 7(1), 31-54. 10.06.2011 tarihinde “http://www.mii.lt” adresinden alınmıştır.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri (1.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hayes, M., & Billy, A. (2003). Web-based modules designed to address learning bottlenecks in introductory anatomy and physiology courses, Interactive Multimedia Electronic Journal of Computer-Enhanced Learning, 1(2).
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi; Kavramlar, ilkeler, teknikler ( 16.baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kılıç, E., Karadeniz, Ş., & Karataş, S. (2003). İnternet destekli yapıcı öğrenme ortamları. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 149–160.
  • Kolat, A. (1993). E-öğrenme kılavuzu. Ankara: Türkiye Bilişim Vakfı Yayınları
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • Oral, B., & Kenanoğlu, R. (2012). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarısına ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 58(67).
  • Passerini, K., & Granger, M. J. (2000). A developmental model for distance learning using the internet. Computers&Education, 34(1), 1-15.
  • Savaş, S. (2007). Web tabanlı uzaktan eğitimde iki farklı öğretim modelinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Schank, R. C. (1994). Active learning through multimedia. IEEE Multimedia, 1(1), 69-78. 1070-986X/94/$4.00.
  • Usta, E. (2007). Harmanlanmış öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ortamlarının akademik başarı ve doyuma etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Verduin, J. R., & Clark, T. A. (1994). Uzaktan eğitim etkin uygulama esasları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yeniad, M. (2006). Uzaktan eğitimde kullanılmak üzere web tabanlı bir portal yazılımı geliştirme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yılmaz, M. (2002). Kimyasal bağlar ve moleküler geometri konularıyla ilgili bir web destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi ve uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Zaiane, O. R. (2001). Web usage mining for a better Web-based learning environment. Proceedings of the 4th IASTED International Conference on Advanced Technology for Education. 15.07.2011 tarihinde http://webdocs.cs.ualberta.ca/~zaiane/postscript/CATE2001.pdf adresinden alınmıştır.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İdris Göksu

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Göksu, İ. (2015). WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMINDA VERİ MADENCİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ. Journal of Computer and Education Research, 3(5), 78-95. https://doi.org/10.18009/jcer.82174

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "