Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers’ Views on the Performance Tasks: A Case of Department Heads Who had In-Service Training

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 12, 320 - 341, 03.12.2018
https://doi.org/10.18009/jcer.465378

Öz

The purpose of this
study is to examine teachers’ views and experiences on the determination of
performance task subjects and the process of student monitoring and assessment.
The sample of the study, in which the case study method is used, consists of
ten teachers.
The data were obtained from an opinion form and
analyzed by using content analysis. As a result of the study, it was understood
that some of the examples given as performance task were not considered as
performance task although the teachers determined the subjects of performance
tasks by taking into account the gains and subject taught in the course. In
addition it is concluded that teachers have the opinion that performance tasks
provide some positive contribution to both students and teachers.

Kaynakça

  • Acar, M. & Anıl, D. (2009). Sınıf öğretmenlerinin performans değerlendirme sürecindeki değerlendirme yöntemlerini kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. TÜBAV Bilim Dergisi, 2, 354-363.
  • Adanalı, K. (2008). Sosyal bilgiler eğitiminde alternatif değerlendirme: 5. sınıf sosyal bilgiler eğitiminin alternatif değerlendirme etkinlikleri açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Airasian, P. W. (2001). Classroom assessment: Concepts and application. New York: McGraw-Hill.Arı, A. (2010). Öğretmenlere göre proje ve performans görevlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar. Electronic Journal of Social Sciences, 9(34), 32-55.
  • Arslan, A. (2013).Türkçe öğretmenlerinin proje ve performans ödevleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi, Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(6), s. 11-22.
  • Arslan, A., Kaymakçı, Y. & Arslan, S. (2009). Alternatif ölçme-değerlendirme etkinliklerinde karşılaşılan problemler: Fen ve teknoloji öğretmenleri örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1‐12.
  • Aydın, H., Yörek, N. & Uğulu, D. (2015). Lise öğrencilerinin performans ödevlerine karşı tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 211-229.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. &Bıçak, B. (2012). Tamamlayıcı-geleneksek ölçme değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bal, A. P. (2013). Matematik öğretmenlerinin performans görevlerine bakış açıları. International Journal of Social Science, 6(1), 385-402.Başol, G. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bell, B., & Bronwen, C. (2001). Formative assessment and science education. Dordrecht: Kluwer Academic.
  • Birgin, O., & Küçük, M. (2012). Alternatif ölçme-değerlendirme araç ve yöntemleri. Mehmet Küçük & Yılmaz Geçit (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (ss. 159-220). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Black, P. & Wiliam, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Education Assessment, Evaluation, and Accountability, 21(1), 5-31.
  • Brookhart, M. S. (2001). Successful students’ formative and summative uses of assessment information. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 8(2), 153-169.
  • Brualdi, A. (2002). Implementing performance assessment in the classroom. C. Boston (Ed.). Understanding scoring rubrics a guide for teachers (pp. 1-5). ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation, Collage Parl, MD: Washington DC: (ERIC Documet Reproduction Service No. ED471518.
  • Bulut, A. (2006). 9. sınıf matematik dersi 2005 öğretim programının değerlendirme boyutuna dair öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Cargas, S., Williams, S. & Rosenberg, M. (2017). An approach to teaching critical thinking across disciplines using performance tasks with a common rubric. Thinking Skills and Creatiity, 26, 24-37.
  • Chappuis, J., Stiggins, R., Chappuis, S., & Arter, J. (2012). Classroom assessment for student learning: doing it right – using it well. (2nd Ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
  • Coşkun, E., Gelen, D. & Kan, M. (2009). Türkçe derslerindeki performans ödevleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 22-55.
  • Crisp, B. R. (2007). Is it worth the effort? How feedback influences students’ subsequent submission of assessable work. Assessment & Evaluation in Higher Education, 32, 571-81.
  • Çepni, S. & Şenel-Çoruhlu, T. (2010). Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik hazırlanan hizmet içi eğitim kursundan öğretime yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 117-128.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (6. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, M. O. & Çakan, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi başarılarının farklı yaklaşımlarla ölçülmesi ve bu yaklaşımlara ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(2), 93- 99.
  • Duruhan, K. & Çavuş, A. (2013). İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 12(4), 949-968.
  • Erdal, H., (2007). 2005 İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Ko-catepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme yöntemleri hak-kındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakülte¬si Dergisi, 33, 135-145.
  • Gömleksiz, M. N. & Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulama-daki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 7(1), 41-94.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. E. & Karcaoğlu, C. (2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. (Sf. 17-40). Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
  • Hacısalihoğlu, M. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin proje ve performans görevleriyle ilgili görüşleri ve karşılaştıkları güçlükler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Kartallıoğlu, F. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulandığı pilot okullardaki öğretmenlerin yeni program ve pilot çalışmalar hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kaya, S., Karaçam, S., Eş, H. & Tuncel, M. (2013). 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde proje ve performans görevlerine ilişkin görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33,187-20.
  • MEB.(2013). Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği. 28758 Sayılı Resmi GazeteMiles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Oğuz, Ö. (2008). Matematik dersi performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Stecher, B. (2010). Performance assessment in an era of standart-based educational accountability. Stanford, CA: Stanford University, Stanfor Center for Opportunity Policy in Education.
  • Subaşı, R. (2006). 2005-2006 öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan yapılandı¬rıcı eğitim programına öğretmenlerin bakışı (İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği). Yayın¬lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Şahin, M.G. & Boztunç-Öztürk (2018). A model proposal for solving problems encountered in performance tasks. International Journal of Assessment Tools in Education, 5(4), 593-610.
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (4. Baskı). Ankara: pegem A Yayıncılık.
  • Yazar (2008). Öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programının ölçme değerlendirme boyutuna bakışlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. & Benli, N. (2011). İlköğretim 1. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 250-267.
  • Zelyurt, H. & Özbek, R. (2018). Teachers’ views about alternative assessment tools, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 19(2), 370-396.

Öğretmenlerinin Performans Görevlerine Bakışları: Hizmet İçi Eğitim Almış Zümre Başkanları Örneği

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 12, 320 - 341, 03.12.2018
https://doi.org/10.18009/jcer.465378

Öz

Bu araştırmanın amacı, hizmet içi eğitim almış olan öğretmenlerin performans görev konularının belirlenmesi, öğrencilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi süreci ile ilgili görüş ve deneyimlerini incelemektir. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı çalışmanın örneklemini on öğretmen oluşturmaktadır. Veriler görüş formu ile toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmenlerin performans görevlerini daha çok ders içerisinde anlatılan konular ve kazanımları dikkate alarak belirledikleri ancak performans görevi olarak verilen bazı örneklerin anlatılan konulara uygun olmasına rağmen performans görevi niteliği taşımadığı anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin performans görevlerinin hem öğrenciye ve hem de öğretmene bazı olumlu katkılar sağladığı yönünde görüşlere sahip oldukları sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, M. & Anıl, D. (2009). Sınıf öğretmenlerinin performans değerlendirme sürecindeki değerlendirme yöntemlerini kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. TÜBAV Bilim Dergisi, 2, 354-363.
  • Adanalı, K. (2008). Sosyal bilgiler eğitiminde alternatif değerlendirme: 5. sınıf sosyal bilgiler eğitiminin alternatif değerlendirme etkinlikleri açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Airasian, P. W. (2001). Classroom assessment: Concepts and application. New York: McGraw-Hill.Arı, A. (2010). Öğretmenlere göre proje ve performans görevlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar. Electronic Journal of Social Sciences, 9(34), 32-55.
  • Arslan, A. (2013).Türkçe öğretmenlerinin proje ve performans ödevleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi, Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(6), s. 11-22.
  • Arslan, A., Kaymakçı, Y. & Arslan, S. (2009). Alternatif ölçme-değerlendirme etkinliklerinde karşılaşılan problemler: Fen ve teknoloji öğretmenleri örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1‐12.
  • Aydın, H., Yörek, N. & Uğulu, D. (2015). Lise öğrencilerinin performans ödevlerine karşı tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 211-229.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. &Bıçak, B. (2012). Tamamlayıcı-geleneksek ölçme değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bal, A. P. (2013). Matematik öğretmenlerinin performans görevlerine bakış açıları. International Journal of Social Science, 6(1), 385-402.Başol, G. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bell, B., & Bronwen, C. (2001). Formative assessment and science education. Dordrecht: Kluwer Academic.
  • Birgin, O., & Küçük, M. (2012). Alternatif ölçme-değerlendirme araç ve yöntemleri. Mehmet Küçük & Yılmaz Geçit (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (ss. 159-220). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Black, P. & Wiliam, D. (2009). Developing the theory of formative assessment. Education Assessment, Evaluation, and Accountability, 21(1), 5-31.
  • Brookhart, M. S. (2001). Successful students’ formative and summative uses of assessment information. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 8(2), 153-169.
  • Brualdi, A. (2002). Implementing performance assessment in the classroom. C. Boston (Ed.). Understanding scoring rubrics a guide for teachers (pp. 1-5). ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation, Collage Parl, MD: Washington DC: (ERIC Documet Reproduction Service No. ED471518.
  • Bulut, A. (2006). 9. sınıf matematik dersi 2005 öğretim programının değerlendirme boyutuna dair öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Cargas, S., Williams, S. & Rosenberg, M. (2017). An approach to teaching critical thinking across disciplines using performance tasks with a common rubric. Thinking Skills and Creatiity, 26, 24-37.
  • Chappuis, J., Stiggins, R., Chappuis, S., & Arter, J. (2012). Classroom assessment for student learning: doing it right – using it well. (2nd Ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
  • Coşkun, E., Gelen, D. & Kan, M. (2009). Türkçe derslerindeki performans ödevleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 22-55.
  • Crisp, B. R. (2007). Is it worth the effort? How feedback influences students’ subsequent submission of assessable work. Assessment & Evaluation in Higher Education, 32, 571-81.
  • Çepni, S. & Şenel-Çoruhlu, T. (2010). Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik hazırlanan hizmet içi eğitim kursundan öğretime yansımalar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 117-128.
  • Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (6. baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetin, M. O. & Çakan, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi başarılarının farklı yaklaşımlarla ölçülmesi ve bu yaklaşımlara ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(2), 93- 99.
  • Duruhan, K. & Çavuş, A. (2013). İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 12(4), 949-968.
  • Erdal, H., (2007). 2005 İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Ko-catepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme yöntemleri hak-kındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakülte¬si Dergisi, 33, 135-145.
  • Gömleksiz, M. N. & Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulama-daki etkililiğinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 7(1), 41-94.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. E. & Karcaoğlu, C. (2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Değerlendirilmesi. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. (Sf. 17-40). Kayseri: Erciyes Üniversitesi.
  • Hacısalihoğlu, M. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin proje ve performans görevleriyle ilgili görüşleri ve karşılaştıkları güçlükler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Kartallıoğlu, F. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulandığı pilot okullardaki öğretmenlerin yeni program ve pilot çalışmalar hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Kaya, S., Karaçam, S., Eş, H. & Tuncel, M. (2013). 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde proje ve performans görevlerine ilişkin görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33,187-20.
  • MEB.(2013). Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği. 28758 Sayılı Resmi GazeteMiles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Oğuz, Ö. (2008). Matematik dersi performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Stecher, B. (2010). Performance assessment in an era of standart-based educational accountability. Stanford, CA: Stanford University, Stanfor Center for Opportunity Policy in Education.
  • Subaşı, R. (2006). 2005-2006 öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan yapılandı¬rıcı eğitim programına öğretmenlerin bakışı (İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği). Yayın¬lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Şahin, M.G. & Boztunç-Öztürk (2018). A model proposal for solving problems encountered in performance tasks. International Journal of Assessment Tools in Education, 5(4), 593-610.
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (4. Baskı). Ankara: pegem A Yayıncılık.
  • Yazar (2008). Öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programının ölçme değerlendirme boyutuna bakışlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. & Benli, N. (2011). İlköğretim 1. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 250-267.
  • Zelyurt, H. & Özbek, R. (2018). Teachers’ views about alternative assessment tools, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 19(2), 370-396.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meral Cansız-aktaş 0000-0003-0425-9565

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2018
Kabul Tarihi 19 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Cansız-aktaş, M. (2018). Öğretmenlerinin Performans Görevlerine Bakışları: Hizmet İçi Eğitim Almış Zümre Başkanları Örneği. Journal of Computer and Education Research, 6(12), 320-341. https://doi.org/10.18009/jcer.465378

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "