BibTex RIS Kaynak Göster

E-STUDIO MODELİ VE EĞİTİM ERGONOMİSİ

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 3, 149 - 155, 23.12.2015

Öz

E-Studio Uzaktan Eğitim alanında online(senkron) eğitim veren üniversitelerde/kurumlarda ders alan öğrencilerin derse aktif katılımlarını ve öğretim elemanlarının ilgi çeken dersler oluşturmalarını sağlayan ortamlardır. Bu ortamlarda bulunan eğitim teknolojilerinin en üst potansiyelde kullanımı ve adaptasyonu ile uzaktan eğitimin başarısını artırmak amacıyla tasarlanmış ve geliştirilmiş bir modeldir. Bu çalışmada e-stüdyoda bulunan eğitim teknolojileri ve kullanımı üzerinde durulmuştur. Kullanım sürecinde öğretim elemanları ve öğrenciler tarafından karşılaşılan olumsuzluklar tespit edilmiştir. Bu olumsuzluklar kullanılan donanımların bilişsel ve eğitim ergonomisine göre yeniden düzenlenmesi sonucunda e-stüdyo modeli optimize edilmiştir. Bu sayede uzaktan eğitimin başarısı ve kalitesinin artmasında da katkı sağlanmıştır. Bu çalışmada e-stüdyo modeli üzerinde uyguladığımız bilişsel ve eğitim ergonomisi uygulamaları ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Yiğit, T., Bingöl, O., Armağan, H., Çolak, R., Aruğaslan, E., Yakut, G., Çivril, H., (2010). Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı, Muğla Üniversitesi, Akademik Bilişim. 1, 21-27.
  • Yiğit, T., Bingöl, O., Armağan, H., Aruğaslan, E., Çolak, R., Yakut, G., Çivril, H.,(2010). Uzaktan Eğitimde Yeni Bir Yaklaşım: e-stüdyo, Muğla Üniversitesi, Akademik Bilişim, 1,97-105.
  • Yiğit, T., Bingöl, O., Albayrak, M., Armağan, H., Aruğaslan, E., Çolak, R., Çivril, H., Yakut, G., Tonguç, G.,(2010). e-Stüdyo Teknik Altyapısı ve Uzaktan Eğitime Katkısı. IODL & ICEM 2010 Joint Conference and Media Days, Eskisehir/TURKEY
  • H. Armagan, T. Yigit, A. Sahiner , Modeling of Effect of the Components of Distance Education in Achievement of Students. International Congress in Honour of Professor Ravi P. Agarwal June 23- 26, 2014 Uludag University,Bursa-Turkey. Page : 258
  • Winer, R.L. Cooperstock, J. (2002).”The ‘‘Intelligent Classroom’: changing teaching and learning with an evolving technological environment”, Computers &Education, Vol:38:253–266.
  • Chen ve Digerleri (2002). "The Challenges and Solutions in Turning HCI from Desktop to Smart Spaces". APCHI 2002. Nov 2002. Beijing, China.
  • Sevindik T., Future’s learning environments in health education: The effects of smart classrooms on the academic achievements of the students at health college, Telematics and Informatics, Volume 27, Issue 3, August 2010, Pages 314-322
  • Şahin M., Büyüktümtürk F., Oğuz Y., 2014) “Karma ve Yarı Endirekt Aydınlatma Türlerinin Teknik ve Ekonomik Yönden Karşılaştırılması” BAÜ Fen Bil. Enst. Dergisi Cilt 16(2) 26-38 (2014))
Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 3, 149 - 155, 23.12.2015

Öz

Kaynakça

  • Yiğit, T., Bingöl, O., Armağan, H., Çolak, R., Aruğaslan, E., Yakut, G., Çivril, H., (2010). Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı, Muğla Üniversitesi, Akademik Bilişim. 1, 21-27.
  • Yiğit, T., Bingöl, O., Armağan, H., Aruğaslan, E., Çolak, R., Yakut, G., Çivril, H.,(2010). Uzaktan Eğitimde Yeni Bir Yaklaşım: e-stüdyo, Muğla Üniversitesi, Akademik Bilişim, 1,97-105.
  • Yiğit, T., Bingöl, O., Albayrak, M., Armağan, H., Aruğaslan, E., Çolak, R., Çivril, H., Yakut, G., Tonguç, G.,(2010). e-Stüdyo Teknik Altyapısı ve Uzaktan Eğitime Katkısı. IODL & ICEM 2010 Joint Conference and Media Days, Eskisehir/TURKEY
  • H. Armagan, T. Yigit, A. Sahiner , Modeling of Effect of the Components of Distance Education in Achievement of Students. International Congress in Honour of Professor Ravi P. Agarwal June 23- 26, 2014 Uludag University,Bursa-Turkey. Page : 258
  • Winer, R.L. Cooperstock, J. (2002).”The ‘‘Intelligent Classroom’: changing teaching and learning with an evolving technological environment”, Computers &Education, Vol:38:253–266.
  • Chen ve Digerleri (2002). "The Challenges and Solutions in Turning HCI from Desktop to Smart Spaces". APCHI 2002. Nov 2002. Beijing, China.
  • Sevindik T., Future’s learning environments in health education: The effects of smart classrooms on the academic achievements of the students at health college, Telematics and Informatics, Volume 27, Issue 3, August 2010, Pages 314-322
  • Şahin M., Büyüktümtürk F., Oğuz Y., 2014) “Karma ve Yarı Endirekt Aydınlatma Türlerinin Teknik ve Ekonomik Yönden Karşılaştırılması” BAÜ Fen Bil. Enst. Dergisi Cilt 16(2) 26-38 (2014))
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SI:ERGONOMI2105
Yazarlar

Hamit Armağan

Tuncay Yiğit

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Armağan, H., & Yiğit, T. (2015). E-STUDIO MODELİ VE EĞİTİM ERGONOMİSİ. Mühendislik Bilimleri Ve Tasarım Dergisi, 3(3), 149-155.