BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAM AJANSLARINDA ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN ERGONOMİK FAKTÖRLER ÜZERİNE BETİMSEL BİR İNCELEME

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 3, 615 - 621, 25.12.2015

Öz

Günümüz pazarlama faaliyetlerinin kilit anahtarları hiç şüphesiz reklam uygulamaları ve reklam üretim merkezleri olan reklam ajanslarıdır. Üreticinin ihtiyacına bağlı olarak reklam üretmekle sorumlu olan reklam ajansları geçmişten bugüne en gelişmiş hizmet sektörlerinden biridir. Rekabetin son derece yoğun olduğu reklam sektöründe; reklam ajanslarının en büyük gücü ise kuşkusuz sahip oldukları insan kaynağıdır. Her geçen gün önemi artan hizmet sektörlerinden biri olan reklam ajanslarında çalışanların; çalışma koşullarının yeterli ölçüde üzerinde durulmadığı görülmektedir. Reklam ajanslarında çalışanların; ergonomik çalışma koşullarının önemli bir motivasyon kaynağı olduğu bilinmektedir. Bu gerekçeden yola çıkarak araştırmada söz konusu reklam ajans çalışanlarının fiziksel, ekonomik ve psiko-sosyal çalışma koşulları survey yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İzmir şehrinde faaliyet gösteren reklam ajanslarında çalışanlardan; hem e-mail aracılığıyla hem de yüz yüze görüşme yöntemi ile 91 kişiye ulaşılmış, çalışma koşulları tespit edilmiştir. Ajans çalışanlarının; çalışma saatlerinin yüksek olduğu, çalışma koşullarının ergonomik açıdan yeterli olmadığı ve çeşitli kas-iskelet ile psikolojik rahatsızlıklar yaşadıkları bulgularına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Hofsoos, E. (1999). Reklam ve Yönetim (Çev: Ayça Haykır). Ankara: Öteki Matbaacılık.
  • Aktuğlu, I. K. (2007). Temel Kavramlarla Reklam Ajansı-Reklamveren İlişkileri. (1. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Fındıkçı, İ. (2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Alfa Basım Yayın.
  • http://zirveosgb.com.tr/makaleler/dr-halil- karaer/231-ofis-hastaliklari.html
  • (http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/ShowProperty/ WLP%20Repository/csgb/yayinlar/tezler/isggm_ ismailcelik).
Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 3, 615 - 621, 25.12.2015

Öz

Kaynakça

  • Hofsoos, E. (1999). Reklam ve Yönetim (Çev: Ayça Haykır). Ankara: Öteki Matbaacılık.
  • Aktuğlu, I. K. (2007). Temel Kavramlarla Reklam Ajansı-Reklamveren İlişkileri. (1. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Fındıkçı, İ. (2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul: Alfa Basım Yayın.
  • http://zirveosgb.com.tr/makaleler/dr-halil- karaer/231-ofis-hastaliklari.html
  • (http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/ShowProperty/ WLP%20Repository/csgb/yayinlar/tezler/isggm_ ismailcelik).
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SI:ERGONOMI2105
Yazarlar

Gonca Doğru Bu kişi benim

Özlem Çakır

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Doğru, G., & Çakır, Ö. (2015). REKLAM AJANSLARINDA ÇALIŞANLARIN MOTİVASYONUNU ETKİLEYEN ERGONOMİK FAKTÖRLER ÜZERİNE BETİMSEL BİR İNCELEME. Mühendislik Bilimleri Ve Tasarım Dergisi, 3(3), 615-621.