Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Importance Of Evaluating The Performance In The Management Of Nursing Services

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 228 - 238, 10.12.2016

Öz

Health has an important role in maintaining the human beings’ life, protecting it and creating quality. The quality of health services is related to  the development of the countries. The most important factor in the success of the health services is to provide high-quality patient care. It is needed to have the nurses’  which are well-educated, well-motivated, and have high-level of organizational commitment. In parallel with this opinion, it is required that the nurses’ who form the majority of the providers of the health service should be evaluated their knowledge about their profession and their success in patient care. If required, the managers should give feedbacks which can improve their level of development in their profession. However, the number of the systems of evaluating performance which are designed specially for the staff in nursing services in Turkey is limited. In this article it is aimed to gain a new point of view to health staff about the importance of evaluating the performance in the management of nursing services by compiling the sources about the subject

Kaynakça

  • Andrews, LD. (2007). Current Image Of Professional Nursing. Erişim Tarihi:17.11.2015, Www.Rsu.Edu.Tr,1-3.
  • ANMC (Australian Nursing and Midwifery Council). 2010. Nursing and Midwifery Board of Australia Continuing Professional
  • Development Registration Standard. Erişim Tarihi: 28.11.2015 http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/registration-Standards.aspx
  • Barutçugil, İ. (2004), Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Baykal, Ü. (2014). "Başarı Değerlendirme", Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E, Ed., Akademi Basın, İstanbul, ss.511-50.
  • Cohen, S. (2007). The İmage Of Nursing. American Nurse Today, 2(5); 24-26.
  • Çalık, T. (2003). Performans Yönetimi:Tanımlar-Kavramlar-İlkeler. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. s. 47.
  • Demir, H. (2009). Hemşirelik Hizmetlerinde Performans Değerlendirme Sistemini Oluşturulması. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Dessler, G. (2015). Human Resource Management. Fourteenth edition. England: Pearson Education Limited.s. 292-323.
  • Doran, G. T. (1981). There's a S.M.A.R.T. way to write management's goals and objectives. Management Review, Volume 70, Issue 11, pp. 35-36.
  • Erdoğan, İ. (1991). İşletmelerde Personel Seçimi ve Başarı Değerleme Teknikleri, İstanbul.
  • Fındıkçı, İ. (2009).İnsan Kaynakları Yönetimi. 7. Baskı. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Gabriel, CS., Melo, MR., Rocha, FL., Bernardes, A., Miguelaci, T., Silva, ML. (2011). Use of performance indicators in the Nursing Service of a public hospital. Sao Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirao Preto University, Sep-Oct;19(5):1247-54.
  • Kahraman, B. (2007). Yönetici Hemşirelerin Hemşirelik Hizmetleri Personelini Yönetirken Yaşadıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara Karşı Alınan Önlemler. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Karadağ, M., Akman, N., Demir, C. (2013). Hemşirelik Hizmetlerinde Yönetsel ve Örgütsel Sorunlar. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2013;16:1, s. 16-23.
  • Kavuncubaşı, Ş., Yıldırım, S. (2010). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 2. Baskı. Ankara: Siyasal Kitabevi,s. 365.
  • Öztürk, H. (2002). Hemşirelerin Motivasyon Düzeyleri ve Performans Düzeyleri. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • Saruhan, ŞÇ., Yıldız, ML. (2014). İnsan Kaynakları Yönetimi: Teori ve Uygulama.2. Baskı İstanbul: Beta Yayıncılık. s. 313-40.
  • Sullivan, EJ. (2012). Effective Leadership and Management in Nursing. Eight Edition. England: Pearson Education Limited.s.239-255.
  • Summers, SJ., Summers, HJ. (2011). The Image of Nursing: everyone’s Responsibility. Erişim Tarihi: 19. 11. 2015. http://www.nursingtimes.net/nursing-practice
  • Taşocak, G. (1993). 2030’lu Yıllarda Hemşirelik İmgesi. II.Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildirileri (12-14 Eylül 1990, İzmir) Kongre Kitabı, 280-285.
  • Tutar, H. (2013). İşletme-Yönetim Terimleri Ansiklopedik Sözlük. Ankara: Detay Yayıncılık. s. 147-149.
  • Uyargil, C. (1994).İşletmelerde performans yönetim sistemi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını.
  • Yılmazer, A. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar. 3. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık. s. 108-114.

Hemşirelik Hizmetleri Yönetiminde Performans Değerlemenin Önemi

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 228 - 238, 10.12.2016

Öz

Sağlık, insan yaşamının sürdürülmesinde, korunmasında
ve kalite yaratılmasında özel bir öneme sahiptir. Sunulan sağlık hizmetlerini
kalitesi ülkelerin gelişmişlik düzeyi ile ilişkilidir. Sağlık hizmetlerinin
başarısında rol oynayan en önemli faktör kaliteli hasta bakımının
sunulmasıdır.  Sağlık hizmetlerinde
istenilen değerin yaratılması ve elde tutulabilmesi için iyi eğitilmiş, motive
olmuş, örgütsel bağlılığı yüksek hemşirelere sahip olması gerekmektedir. Bu
düşünce paralelinde sağlık hizmet sunucularının büyük çoğunluğunu oluşturan
hemşirelerin mesleki bilgilerinin, hasta bakımındaki başarılarının
değerlendirmelerinin yapılması, gerekli durumlarda yöneticilerin hemşirelere
mesleki gelişimini artıracak geri bildirimler vermesi gerekmektedir.Ancak
Türkiye’deki uygulamalarda hemşirelik hizmetleri personeline özgü olarak
geliştirilen performans değerlendirme sistemleri sınırlı sayıdadır. Bu makalede konu ile ilgili kaynaklar derlenerek,
hemşirelik hizmetleri yönetiminde performans değerleme’nin önemine yönelik
sağlık çalışanlarına bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır. 

Kaynakça

  • Andrews, LD. (2007). Current Image Of Professional Nursing. Erişim Tarihi:17.11.2015, Www.Rsu.Edu.Tr,1-3.
  • ANMC (Australian Nursing and Midwifery Council). 2010. Nursing and Midwifery Board of Australia Continuing Professional
  • Development Registration Standard. Erişim Tarihi: 28.11.2015 http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/registration-Standards.aspx
  • Barutçugil, İ. (2004), Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Baykal, Ü. (2014). "Başarı Değerlendirme", Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E, Ed., Akademi Basın, İstanbul, ss.511-50.
  • Cohen, S. (2007). The İmage Of Nursing. American Nurse Today, 2(5); 24-26.
  • Çalık, T. (2003). Performans Yönetimi:Tanımlar-Kavramlar-İlkeler. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. s. 47.
  • Demir, H. (2009). Hemşirelik Hizmetlerinde Performans Değerlendirme Sistemini Oluşturulması. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Dessler, G. (2015). Human Resource Management. Fourteenth edition. England: Pearson Education Limited.s. 292-323.
  • Doran, G. T. (1981). There's a S.M.A.R.T. way to write management's goals and objectives. Management Review, Volume 70, Issue 11, pp. 35-36.
  • Erdoğan, İ. (1991). İşletmelerde Personel Seçimi ve Başarı Değerleme Teknikleri, İstanbul.
  • Fındıkçı, İ. (2009).İnsan Kaynakları Yönetimi. 7. Baskı. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Gabriel, CS., Melo, MR., Rocha, FL., Bernardes, A., Miguelaci, T., Silva, ML. (2011). Use of performance indicators in the Nursing Service of a public hospital. Sao Paulo, Escola de Enfermagem de Ribeirao Preto University, Sep-Oct;19(5):1247-54.
  • Kahraman, B. (2007). Yönetici Hemşirelerin Hemşirelik Hizmetleri Personelini Yönetirken Yaşadıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara Karşı Alınan Önlemler. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Karadağ, M., Akman, N., Demir, C. (2013). Hemşirelik Hizmetlerinde Yönetsel ve Örgütsel Sorunlar. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2013;16:1, s. 16-23.
  • Kavuncubaşı, Ş., Yıldırım, S. (2010). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 2. Baskı. Ankara: Siyasal Kitabevi,s. 365.
  • Öztürk, H. (2002). Hemşirelerin Motivasyon Düzeyleri ve Performans Düzeyleri. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • Saruhan, ŞÇ., Yıldız, ML. (2014). İnsan Kaynakları Yönetimi: Teori ve Uygulama.2. Baskı İstanbul: Beta Yayıncılık. s. 313-40.
  • Sullivan, EJ. (2012). Effective Leadership and Management in Nursing. Eight Edition. England: Pearson Education Limited.s.239-255.
  • Summers, SJ., Summers, HJ. (2011). The Image of Nursing: everyone’s Responsibility. Erişim Tarihi: 19. 11. 2015. http://www.nursingtimes.net/nursing-practice
  • Taşocak, G. (1993). 2030’lu Yıllarda Hemşirelik İmgesi. II.Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildirileri (12-14 Eylül 1990, İzmir) Kongre Kitabı, 280-285.
  • Tutar, H. (2013). İşletme-Yönetim Terimleri Ansiklopedik Sözlük. Ankara: Detay Yayıncılık. s. 147-149.
  • Uyargil, C. (1994).İşletmelerde performans yönetim sistemi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını.
  • Yılmazer, A. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar. 3. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık. s. 108-114.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Dost

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dost, A. (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetiminde Performans Değerlemenin Önemi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 228-238.