Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Çankırı Karatekin University in Terms of Performance of Academic Incentive Programme

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 24, 30.04.2018

Öz

Knowledge has accompanied him in the evolution of humankind over thirty thousand years, and one of the major factors that lead humankind to these days that is defined information age. Systematization of information added disciplines as well as science to people’s life. Information and science are today’s main dynamics that create competitive advantage and added value for individuals, societies and nations. One of the organizations that is expected to have quality collaboration between information and science is universities. Universities service with the principle of continuity of production of information and science. “Academic incentive” arranged in a way that it will include academic studies produced in 2015 and has different evaluation for each year, came into effect with the purpose of motivating universities in direction of the principle stated, ensuring development on quality and quantity of Turkey’s scientific publication and encourage academicians to produce quality scientific work. Aim of this paper is to evaluate Academic incentive’s reflection to Çankırı Karatekin University, motivation that it created amongst academicians and in general to evaluate the approach to this application. Without a doubt, “Academic incentive” application created motivation for academicians and made a refreshing effect for academic works. However, two years’ experience with this application showed that, it has sides that criticized, dysfunctional and have negative effect on motivation. A revision made with taking all partners’ view, suggestion and criticism into consideration would make application more successful, prestigious and would increase our level of scientific information production.

Kaynakça

  • Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği. (2015). Karar no. 2015/8305, T.C. Resmi Gazete, sayı 29566, tarih 18.12.2015. 16 Ağustos 2017 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/12/20151218-4.pdf adresinden erişildi.
  • Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği. (2016). Karar no. 2016/9714, T.C. Resmi Gazete, sayı 29935, tarih 31.12.2016. 16 Ağustos 2017 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/12/20161231M3-2.pdf adresinden erişildi.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2016). Devlet üniversiteleri sıralaması: 2016 yılı. 07 Ağustos 2017 tarihinde https://www.enginkaradag.net/dus adresinden erişildi.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2017). Devlet üniversiteleri ve fakülteleri sıralaması-2017. 07 Ağustos 2017 tarihinde https://www.enginkaradag.net/dus adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Bilgi Yönetimi Sistemi. (2017). Öğretim Elemanı İstatistikleri. 07 Ağustos 2017 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.

Çankırı Karatekin Üniversitesinin Akademik Teşvik Performansı Açısından Analizi

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 24, 30.04.2018

Öz

Bilgi, insanoğlunun 30 bin yılı aşkın evriminde ona eşlik eden ve bilgi çağı olarak tanımlanan günümüze ulaşmasına önemli katkı veren unsurlardan biridir. Bilginin sistematikleşmesi ise bilimle birlikte disiplinleri de insanın hayatına katmıştır. Bilgi ve bilim, günümüzde de bireyler, toplumlar ve uluslar için katma değer yaratan, rekabet avantajı sağlayan asıl dinamiklerdir. Bilgi ve bilim işbirliğinin en nitelikli olması beklenen organizasyonlardan biri de üniversitelerdir. Üniversiteler bilgi ve bilim üretiminin sürekliliği esası ile hizmet verirler. 2015 yılı içinde üretilen akademik çalışmaları içerecek biçimde yürürlüğe giren ve her yıl için ayrı bir değerlendirme getiren “Akademik Teşvik” uygulaması da üniversiteleri söz konusu esas doğrultusunda motive etmek, Türkiye’nin bilimsel yayın üretiminin nitelik ve nicelik olarak gelişmesini sağlamak ve nitelikli bilimsel çalışmalar üretme konusunda akademisyenleri özendirmek amacı ile hayata geçirilmiştir. Bu çalışmada, iki yılı geride kalan Akademik Teşvik uygulamasının Çankırı Karatekin Üniversitesine yansımasının, uygulamanın üniversite akademisyenleri üzerinde yarattığı motivasyonun ve genel olarak uygulamaya yaklaşımın değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Şüphesiz Akademik Teşvik uygulaması akademisyenler için bir motivasyon ve bilimsel çalışmalar konusunda bir tazelenme yaratmıştır. Ancak geride kalan iki yıllık deneyim, uygulamanın eleştirilen, motivasyon düşürücü ve işlevsel bulunmayan yanlarının olduğunu da göstermiştir. Uygulamanın tüm paydaşlarının görüş, öneri ve eleştirilerinin dikkate alındığı bir revizyon uygulamanın başarısını ve saygınlığını artıracak, bilimsel bilgi üretim düzeyimizin yükselmesini sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği. (2015). Karar no. 2015/8305, T.C. Resmi Gazete, sayı 29566, tarih 18.12.2015. 16 Ağustos 2017 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/12/20151218-4.pdf adresinden erişildi.
  • Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği. (2016). Karar no. 2016/9714, T.C. Resmi Gazete, sayı 29935, tarih 31.12.2016. 16 Ağustos 2017 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/12/20161231M3-2.pdf adresinden erişildi.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2016). Devlet üniversiteleri sıralaması: 2016 yılı. 07 Ağustos 2017 tarihinde https://www.enginkaradag.net/dus adresinden erişildi.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2017). Devlet üniversiteleri ve fakülteleri sıralaması-2017. 07 Ağustos 2017 tarihinde https://www.enginkaradag.net/dus adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu Yükseköğretim Bilgi Yönetimi Sistemi. (2017). Öğretim Elemanı İstatistikleri. 07 Ağustos 2017 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden erişildi.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Coşkun Polat Bu kişi benim

Mehmet Ali Akkaya

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Polat, C., & Akkaya, M. A. (2018). Çankırı Karatekin Üniversitesinin Akademik Teşvik Performansı Açısından Analizi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 1-24.