Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LIST OF BUSINESS IN ISO 500 CONTENT ANALYSIS OF ORGANIZATIONAL DESCRIPTION OF CHARM CONCEPTS IN VISION

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 131 - 140, 29.01.2016
https://doi.org/10.15637/jlecon.108

Öz

Finding and choosing the true worker(wage earner) has always been an issue that
organisations are always interested in. Along with that, being aware of the fact that organisational
successes are, with the great extent, bound to the quality of the workers of the organisation resulted in
giving intensity to the studies for the ways of providing a more desirable organisation for the potential
workers. The aim of this study is, with the help of content analysis method, to determine the frequency
of using organisational desirability notions in the vision statements of the 500 organisations that take
place on the list of ISO 500 in 2013. This study, the frequency of emphasis in the vision statements of
the organisations on the organisational desirability is handled. This study will help organisation
managers to create a vision which will contribute to the process of finding the true worker(wage
earner)in their vision statements

Kaynakça

  • AGGERHOLM, Helle, Kryger; ANDERSAN, Essman, Sophie; THOMSEN, Christa(2011), ‘’Conceptualising Employer Branding in Sustainable Organization’’, Corporate Communication: An International Journal, Sayı: 2, Cilt: 16, 105-123.
  • AKÇAY, Alev,Dündar, (2012),''Örgütsel Çekicilik Bağlamında Otel İşletmelerini Rakiplerinden Ayıran Özellikler''Anadolu Ünversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 1, Cilt 14, 175-186.
  • AKDEMİR Ali (1998), Vizyon Yönetimi, Avrupa İnsan Kaynakları Merkezi, İstanbul, 975- 301-000-1.
  • ALPAGUT, Yavuz (2010), ''Sürdürülebilirlik Kavramı ve İşletmeler Açısından Sürdürülebilir Üretim Stratejileri'', Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute ,Sayı 14, Cilt 7, 63-86.
  • ARAS, Güler (2006) ''İşletmelerde Sürdürülebilir Değer Yaratma ve İç Denetim'', İç Denetim Dergisi, Sayı , 16.
  • ARAZA Aylin & ALİNÇE, Merve& ASLAN, Gonca &DURAL, Seda (2014) ''Örgütsel Çekicilik: Bir Uyarlama Çalışması'' Doğuş Üniversitesi Dergisi , Sayı 2, Cilt 15.
  • BALTAŞ, Acar(2010) Türk Kültüründe Yönetmek, Remzi Kitabevi, İstanbul, 978-975-14- 1395-6.
  • BALTAŞ, Acar(2010), '' Y Kuşağı Ne İstiyor?''http://www.acarbaltas.com/makaleler.php?id=96#.VYy1i_ntmko adresinden alındı, Erişim Tarihi[28.12.2014]
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener; KILIÇ-ÇAKMAK, Ebru; AKGÜN, Özcan-Erkan; KARADENİZ, Şirin; DEMİREL, Funda(2008) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara.
  • CALDWELL, Hardy, (1999)Atak Yöneticinin Mükemmel Adayı Seçme Rehberi, Hayat Yayınları, İstanbul, Yayın No: 71. ÇABUK, Serap, Profesyonel Satış Yönetimi (2012), Nobel, Adana,ISBN: 978-605-397-130-6.
  • ÇAVDAR, Hava, (2010),'' İşletmelerde İşgören Bulma ve Seçme Aşamaları'' Journal of Naval and Engineering, Sayı 1. Cilt 6.
  • DOĞAN, Selen (2002). İşletmelerde Vizyon ve Misyon Bildirisi Geliştirme ve Önemi Üzerine Bir Araştırma. AmmeDergisi, Sayı 1, Cilt 35, 143-174.
  • KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği (2014), Beta, İstanbul, Yayın No: 3112.
  • LEMMİNK, Jos; SCHUİJF, Annelien &STREUKENS, Sandra (2003), '' The Role of Corporate Image and Company Employment Image in Explaining Application Intentions'', Journal of Economic Psychology, Volume: 24, Issue: 1, 1-15.
  • LIEVENS, Fılıp&HIGHHOUSE, Scott(2003) '' The Relation of Instrumental and Symbolic Attributes to a Company’s Attractiveness as an Employer'' Personnel Psychology, Sayı: 56.
  • HSİEH, Hsiu-Fang &SHANNON,Sarah E.(2005) '' Three Approaches to Qualitative Content Analysis'', Qualitative Health Research, Volume: 15 No. 9, 1277-1288.
  • NAKTİYOK, Atılhan(2007) '' Yenilik Yönelimi Ve Örgütsel Faktörler'', Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı 2, Cilt 21, 211-230.
  • ÖĞÜLMÜŞ, Selahiddin (1991) ''İçerik çözümlemesi'', Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:24 (1-2), 213-228.
  • ÖKSÜZ, Burcu (2012), ''İşletmelerde Örgütsel Çekiciliğin Arttırılmasında İşveren Markalaşma Ve İnsan Kaynaklarına Yansıması'' Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • ÖKSÜZ, Burcu(2012), ''İşveren Markası Yönetimi Sürecinde İletişimin Önemi'' Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, 14-31.
  • ÖZER, Akif (2010), ''İşletmelerin Geleceği İçin Yol Haritası: Vizyon Yönetimi, Çimento İşveren Dergisi, Sayı 6, Cilt 24, 4-21.
  • TAVŞANCIL, Ezel & ASLAN, A.(2001) , İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri, Epsilon Yayınları, İstanbul,ISBN: 975331310-1.
  • TSAI, Wei-Chi, & YANG, Irene Wen-Fen (2010), ''Does Image Matter to Different Job Applicants?The influences of corporate image and applicant individual differences on organizational attractiveness'', International Journal of Selection and Assessment , Sayı 1 Cilt 18.
  • TÜZÜN, Gürel (2008), ''Sivil Toplum Kuruluşları İçin Rehberler,Kurumsal Stratejik Planlama, Sık Karşılaşılan Sorulara Cevaplar'' , Bölgesel Çevre Merkezi - REC Türkiye, ISBN: 978-975-6180-24-2.
  • ULUSOY, Yılmaz (2013), ''Küresel Rekabette Yaratıcılık Ve Yenilik'' http://www.yilmazulusoy.com/tr/makaleler/kuresel-rekabette-yaraticilik-ve-yenilik adresinden alındı,[ Erişim Tarihi: 28 Aralık 2014]
  • YEŞİL, Salih (2010),''Küreselleşme ve İşletmelerin Küreselleşme Süreçleri:Karşılaşılan Fırsatlar ve Tehditler'', Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 6, Sayı 1, 2:22- 72, Cilt 6.
  • YILDIRIM, Ali & ŞİMŞEK, Hasan(2008), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • ZENGİN, Yaşar (2013),''Motivasyon Açısından Örgütsel Vizyon Algısının Önemine İlişkin Bir Araştırma'', Yüksek Lisans Tezi,Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

ISO 500 LİSTESİNDEKİ İŞLETMELERİNVİZYON AÇIKLAMALARINDA YER VERDİKLERİ ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİK KAVRAMLARININ İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 131 - 140, 29.01.2016
https://doi.org/10.15637/jlecon.108

Öz

Doğru işgöreni bulmak ve seçmek işletmelerin daima ilgilendikleri bir konudur. İşletme
faaliyetlerinin etkinliğinde örgüt çalışanlarının rolünün büyük olması ve artan rekabet koşullarında
işletmelerin insan kaynağına olan bakış açılarının değişmesi ile birlikte örgütsel çekicilik kavramı
önem kazanmaya başlamıştır. Bu çalışmada 2013 ISO 500 listesinde yer alan işletmelerin vizyon
ifadelerinde, örgütsel çekicilik kavramlarının kullanılma sıklığının belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu
amaç doğrultusunda içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada örgütsel çekicilik ve insan
üzerinde durulmaktadır ve işletmelerin vizyon açıklamalarında örgütsel çekiciliğe yapılan vurgunun
sıklığı ele alınmaktadır. Bu çalışma işletme yöneticilerinin, doğru işgöreni bulma sürecine katkı
sağlayacak bir vizyon yaratmalarına yardımcı olacaktır.  

Kaynakça

  • AGGERHOLM, Helle, Kryger; ANDERSAN, Essman, Sophie; THOMSEN, Christa(2011), ‘’Conceptualising Employer Branding in Sustainable Organization’’, Corporate Communication: An International Journal, Sayı: 2, Cilt: 16, 105-123.
  • AKÇAY, Alev,Dündar, (2012),''Örgütsel Çekicilik Bağlamında Otel İşletmelerini Rakiplerinden Ayıran Özellikler''Anadolu Ünversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 1, Cilt 14, 175-186.
  • AKDEMİR Ali (1998), Vizyon Yönetimi, Avrupa İnsan Kaynakları Merkezi, İstanbul, 975- 301-000-1.
  • ALPAGUT, Yavuz (2010), ''Sürdürülebilirlik Kavramı ve İşletmeler Açısından Sürdürülebilir Üretim Stratejileri'', Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute ,Sayı 14, Cilt 7, 63-86.
  • ARAS, Güler (2006) ''İşletmelerde Sürdürülebilir Değer Yaratma ve İç Denetim'', İç Denetim Dergisi, Sayı , 16.
  • ARAZA Aylin & ALİNÇE, Merve& ASLAN, Gonca &DURAL, Seda (2014) ''Örgütsel Çekicilik: Bir Uyarlama Çalışması'' Doğuş Üniversitesi Dergisi , Sayı 2, Cilt 15.
  • BALTAŞ, Acar(2010) Türk Kültüründe Yönetmek, Remzi Kitabevi, İstanbul, 978-975-14- 1395-6.
  • BALTAŞ, Acar(2010), '' Y Kuşağı Ne İstiyor?''http://www.acarbaltas.com/makaleler.php?id=96#.VYy1i_ntmko adresinden alındı, Erişim Tarihi[28.12.2014]
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener; KILIÇ-ÇAKMAK, Ebru; AKGÜN, Özcan-Erkan; KARADENİZ, Şirin; DEMİREL, Funda(2008) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara.
  • CALDWELL, Hardy, (1999)Atak Yöneticinin Mükemmel Adayı Seçme Rehberi, Hayat Yayınları, İstanbul, Yayın No: 71. ÇABUK, Serap, Profesyonel Satış Yönetimi (2012), Nobel, Adana,ISBN: 978-605-397-130-6.
  • ÇAVDAR, Hava, (2010),'' İşletmelerde İşgören Bulma ve Seçme Aşamaları'' Journal of Naval and Engineering, Sayı 1. Cilt 6.
  • DOĞAN, Selen (2002). İşletmelerde Vizyon ve Misyon Bildirisi Geliştirme ve Önemi Üzerine Bir Araştırma. AmmeDergisi, Sayı 1, Cilt 35, 143-174.
  • KOÇEL, Tamer, İşletme Yöneticiliği (2014), Beta, İstanbul, Yayın No: 3112.
  • LEMMİNK, Jos; SCHUİJF, Annelien &STREUKENS, Sandra (2003), '' The Role of Corporate Image and Company Employment Image in Explaining Application Intentions'', Journal of Economic Psychology, Volume: 24, Issue: 1, 1-15.
  • LIEVENS, Fılıp&HIGHHOUSE, Scott(2003) '' The Relation of Instrumental and Symbolic Attributes to a Company’s Attractiveness as an Employer'' Personnel Psychology, Sayı: 56.
  • HSİEH, Hsiu-Fang &SHANNON,Sarah E.(2005) '' Three Approaches to Qualitative Content Analysis'', Qualitative Health Research, Volume: 15 No. 9, 1277-1288.
  • NAKTİYOK, Atılhan(2007) '' Yenilik Yönelimi Ve Örgütsel Faktörler'', Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı 2, Cilt 21, 211-230.
  • ÖĞÜLMÜŞ, Selahiddin (1991) ''İçerik çözümlemesi'', Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:24 (1-2), 213-228.
  • ÖKSÜZ, Burcu (2012), ''İşletmelerde Örgütsel Çekiciliğin Arttırılmasında İşveren Markalaşma Ve İnsan Kaynaklarına Yansıması'' Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • ÖKSÜZ, Burcu(2012), ''İşveren Markası Yönetimi Sürecinde İletişimin Önemi'' Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, 14-31.
  • ÖZER, Akif (2010), ''İşletmelerin Geleceği İçin Yol Haritası: Vizyon Yönetimi, Çimento İşveren Dergisi, Sayı 6, Cilt 24, 4-21.
  • TAVŞANCIL, Ezel & ASLAN, A.(2001) , İçerik Analizi Ve Uygulama Örnekleri, Epsilon Yayınları, İstanbul,ISBN: 975331310-1.
  • TSAI, Wei-Chi, & YANG, Irene Wen-Fen (2010), ''Does Image Matter to Different Job Applicants?The influences of corporate image and applicant individual differences on organizational attractiveness'', International Journal of Selection and Assessment , Sayı 1 Cilt 18.
  • TÜZÜN, Gürel (2008), ''Sivil Toplum Kuruluşları İçin Rehberler,Kurumsal Stratejik Planlama, Sık Karşılaşılan Sorulara Cevaplar'' , Bölgesel Çevre Merkezi - REC Türkiye, ISBN: 978-975-6180-24-2.
  • ULUSOY, Yılmaz (2013), ''Küresel Rekabette Yaratıcılık Ve Yenilik'' http://www.yilmazulusoy.com/tr/makaleler/kuresel-rekabette-yaraticilik-ve-yenilik adresinden alındı,[ Erişim Tarihi: 28 Aralık 2014]
  • YEŞİL, Salih (2010),''Küreselleşme ve İşletmelerin Küreselleşme Süreçleri:Karşılaşılan Fırsatlar ve Tehditler'', Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 6, Sayı 1, 2:22- 72, Cilt 6.
  • YILDIRIM, Ali & ŞİMŞEK, Hasan(2008), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • ZENGİN, Yaşar (2013),''Motivasyon Açısından Örgütsel Vizyon Algısının Önemine İlişkin Bir Araştırma'', Yüksek Lisans Tezi,Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fulya Temel

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Temel, F. (2016). ISO 500 LİSTESİNDEKİ İŞLETMELERİNVİZYON AÇIKLAMALARINDA YER VERDİKLERİ ÖRGÜTSEL ÇEKİCİLİK KAVRAMLARININ İÇERİK ANALİZİ. Journal of Life Economics, 3(1), 131-140. https://doi.org/10.15637/jlecon.108

joa-2   jsp  arts  homeros  jos