BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Öğretmenlerinin Okuma Stratejilerinin Kullanımına Yönelik İnançları

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 183 - 194, 01.12.2016

Öz

Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin okuma stratejilerinin kullanımına ilişkin inançlarını ve okuma
basamaklarında hangi stratejileri tercih ettiklerini incelemeyi amaçlamıştır. Ayrıca, bu çalışma öğretmenlerin
cinsiyet ve çalıştıkları okul türü değişkenleri ile strateji kullanımlarını kıyaslamayı hedeflemiştir. Araştırmaya
ortaokul ve liselerde çalışmakta olan 44 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veriler, İlk (2012)
tarafından geliştirilen anketin uyarlanmasıyla toplanmıştır. Verileri analiz etmek için, her maddenin frekansı ve
yüzdelik değeri alınmış, ayrıca Mann Whitney U test kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenler
genellikle bütün okuma basamaklarındaki stratejilerin gerekliliğine inanmakta ve bu stratejileri
kullanmaktadırlar. Ancak, okuma sonrası stratejileri daha az tercih edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetleri ve
çalıştıkları okul türleri ile kullandıkları okuma stratejileri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.

EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 183 - 194, 01.12.2016

Öz

This study aims to investigate EFL teachers’ beliefs about the use of reading strategies and what strategies they employ through reading stages in EFL classroom. In addition, the study aims to compare the teachers’ gender and the schools where they are working with the strategies they use. A total of 44 EFL teachers (18 females, 26 males) working in secondary and high schools participated in this study. Data are collected by the questionnaire (a 51-item Likert-Type scale) developed by İlk (2012). In order to analyze the data, frequencies, percentages and Mann Withney U test are used. According to the results, the teachers generally believe the necessity of the reading strategies and they prefer to use the reading strategies almost in all stages. Besides, the results of the study indicate that reading strategies at post reading stage are preferred less and there is no any significant relationship between teachers’ gender and school types and their beliefs about reading strategies.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64YK88KR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dilek Çakıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakıcı, D. (2016). EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies. Journal of Language and Linguistic Studies, 12(2), 183-194.
AMA Çakıcı D. EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies. Journal of Language and Linguistic Studies. Aralık 2016;12(2):183-194.
Chicago Çakıcı, Dilek. “EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies”. Journal of Language and Linguistic Studies 12, sy. 2 (Aralık 2016): 183-94.
EndNote Çakıcı D (01 Aralık 2016) EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies. Journal of Language and Linguistic Studies 12 2 183–194.
IEEE D. Çakıcı, “EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 12, sy. 2, ss. 183–194, 2016.
ISNAD Çakıcı, Dilek. “EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies”. Journal of Language and Linguistic Studies 12/2 (Aralık 2016), 183-194.
JAMA Çakıcı D. EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies. Journal of Language and Linguistic Studies. 2016;12:183–194.
MLA Çakıcı, Dilek. “EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 12, sy. 2, 2016, ss. 183-94.
Vancouver Çakıcı D. EFL Teachers’ Beliefs about the Use of Reading Strategies. Journal of Language and Linguistic Studies. 2016;12(2):183-94.