BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil olarak İngilizce Okuma Sürecinde ADOÇ ve Göz Hareketleri Özellikleri: Orta Seviye Okuyucular

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 238 - 252, 01.12.2016

Öz

Bu çalışma öncelikle yabancı dilde okuma seviyesi ve göz hareketleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi ve göz takip
tekniğini kullanarak ADOÇ seviyeleri (B1-B2) arasındaki okuma becerisi açısından göz hareketlerini
tanımlamayı amaçlamaktadır. 57 yabancı dil olarak İngilizce öğrenen katılımcı 2 deneysel ortamda test
edilmiştir: Doğal okuma ve izole cümle uyarıcıları. Her iki deneyin sonuçları ortaya çıkarmıştır ki total fixation
süresi ve first pass süresi dil seviyesi tarafından önemli derecede belirlenirken, second pass ve single fixation
süreleri uyarıcı endekslidir.
Dahası, her iki deneyde de B2 seviyesindeki öğrenciler B1 öğrencilerine nazaran daha az total fixation, first pass
ve second pass oranları harcamışlardır. Bulgular göstermiştir ki göz hareketi özellikleri okuma becerisinin
gelişmesiyle birlikte farklılık göstermektedir. Bunun yanı sıra gelecekte öğrencilerin okuma davranışlarının
çevrimiçi gözlemlenebilmesi için göz takip tekniğinin eğitim amaçlı kullanımının üzerinde durulmuştur.

CEFR and Eye Movement Characteristics during EFL Reading: The Case of Intermediate Readers

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 238 - 252, 01.12.2016

Öz

This study primarily aims to (1) examine the relationship between foreign language reading proficiency and eye movements during reading, and (2) to describe eye movement differences between two CEFR proficiency groups (B1 and B2) by using eye tracking technique. 57 learners of EFL were tested under two experimental conditions: Natural L2 reading and isolated sentence stimulus. The results revealed that total fixation duration and first pass time were predicted significantly by L2 reading proficiency in both experiments while second pass time and single fixation duration were found to be stimulus sensitive. Furthermore, B2 learners were observed to have less total fixation, first pass and second pass time and rate in both experiments when compared to B1 learners. The findings confirmed that characteristics of eye movements change as L2 reading skill develops. The use of eye tracking technique in future language classrooms to observe L2 learner reading development was also discussed.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26BU46MY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emrah Dolgunsöz Bu kişi benim

Arif Sarıçoban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dolgunsöz, E., & Sarıçoban, A. (2016). CEFR and Eye Movement Characteristics during EFL Reading: The Case of Intermediate Readers. Journal of Language and Linguistic Studies, 12(2), 238-252.
AMA Dolgunsöz E, Sarıçoban A. CEFR and Eye Movement Characteristics during EFL Reading: The Case of Intermediate Readers. Journal of Language and Linguistic Studies. Aralık 2016;12(2):238-252.
Chicago Dolgunsöz, Emrah, ve Arif Sarıçoban. “CEFR and Eye Movement Characteristics During EFL Reading: The Case of Intermediate Readers”. Journal of Language and Linguistic Studies 12, sy. 2 (Aralık 2016): 238-52.
EndNote Dolgunsöz E, Sarıçoban A (01 Aralık 2016) CEFR and Eye Movement Characteristics during EFL Reading: The Case of Intermediate Readers. Journal of Language and Linguistic Studies 12 2 238–252.
IEEE E. Dolgunsöz ve A. Sarıçoban, “CEFR and Eye Movement Characteristics during EFL Reading: The Case of Intermediate Readers”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 12, sy. 2, ss. 238–252, 2016.
ISNAD Dolgunsöz, Emrah - Sarıçoban, Arif. “CEFR and Eye Movement Characteristics During EFL Reading: The Case of Intermediate Readers”. Journal of Language and Linguistic Studies 12/2 (Aralık 2016), 238-252.
JAMA Dolgunsöz E, Sarıçoban A. CEFR and Eye Movement Characteristics during EFL Reading: The Case of Intermediate Readers. Journal of Language and Linguistic Studies. 2016;12:238–252.
MLA Dolgunsöz, Emrah ve Arif Sarıçoban. “CEFR and Eye Movement Characteristics During EFL Reading: The Case of Intermediate Readers”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 12, sy. 2, 2016, ss. 238-52.
Vancouver Dolgunsöz E, Sarıçoban A. CEFR and Eye Movement Characteristics during EFL Reading: The Case of Intermediate Readers. Journal of Language and Linguistic Studies. 2016;12(2):238-52.