BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 0 - 0, 29.06.2015

Öz

Küreselleşme işletmelere rekabet açısından yeni zorluklar çıkarmaktadır. Global ölçekte faaliyet gösteren işletmeler rekabetin ölçeğini büyütmüştür. Bir işletmenin rakibi artık yalnızca kendi ulusal sınırları içerisindeki firmalar değil dünyanın bir ucunda kurulmuş ve büyük bir pazar yakalamış diğer işletmelerdir. Küreselleşme rekabeti arttırdıkça işletmelerin yenilik yaparak rakiplerinden bir adım daha önde olma isteklilikleri de gelişmektedir. Yenilikçi işletmeler tüketicileri etkileyecek yeni, pazarlanabilir ve fark yaratan ürünlere yönelmektedir. Tüketiciler her geçen gün farklı bir teknolojiyle tanışmakta, beklentileri artmaktadır. Yenilikçi olmayan işletmelerin rekabet edebilme şansları kalmamıştır. Bu açıdan işletmeler için yenilik hayati bir öneme sahip olmaktadır. Bu çalışmada dizüstü bilgisayar kullanıcılarının ürün satın alırken yenilikçiliğe ne kadar dikkat ettikleri araştırılmaktadır. Tüketiciler ürün satın alırken firmaların yenilikçi olup olmamasına dikkat etmekte midir? pazarlama faaliyetleriyle karşılaştırıldığında yeniliğin önemi ne kadardır? gibi sorular çalışmanın ana eksenini oluşturmaktadır. Bu amaçla dizüstü bilgisayar kullanıcılarına üzerine bir anket uygulanmıştır. Çıkan sonuçlara göre yeniliğin toplumun tüm kesimleri tarafından önemsendiği, ürün alırken yeniliğe dikkat edildiği, yenilikçi işletmelerin her zaman bir tercih sebebi olabileceği bulgularına ulaşılmıştır. 1. GİRİŞ

Kaynakça

  • Acaray,A., (2007), Küçük Ve Orta Boy İşletmelerde Yenilik Yönetimi: Yenilik Yönetiminde Etkili Olan Örgütsel Yapı
  • Ve Faktörlere İlişkin Bir Araştırma,Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Arslan, E.T., (2012), İnovasyon ile İç Girişimcilik Etkileşimi: Bilişim 500 Şirketlerinde Bir Araştırma, Doktora Tezi,
  • Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Ayyıldız, C., (2012), Bilgi Ve İnovasyon Yönetimi Bağlamında Yayıncılık Endüstrisinde İş Modeli İnovasyonu, Yüksek
  • Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Budak, G. (1998), Yenilikçi Yönetimi Yaratıcı Birey, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Bülbül, H. ve Özoğlu,B., (2014), Tüketici Yenilikçiliği Ve Algılanan Riskin Satın Alma Davranışına Etkisi. Erciyes
  • Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:44, s.43-58. Çeliktaş, H., (2008), İnovasyon Yönetimi: Çukurova Bölgesinde Faaliyet Gösteren şirketlerde İnovasyon
  • Uygulamalarının Tespitine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Çubukçu, A., (2011), Bir Açık İnovasyon Aracının Sistematik Tasarımı, Ankara.
  • Demirci, A.E., vd. (2011), Yenilik Yönetimi (Ed: Uzkurt.C. ve Demirci A.E.), TC Anadolu Üniversitesi
  • Yayınları,Eskişehir (ds.anadolu.edu.tr/eKitap/ISY203U.pdf) Erişim Tarihi:15.01.2015
  • Drucker, P.,(1993), Innovation and Entre-preneurship, HarperCollins Publishers, p.30.
  • Erdil,O. ve Kitapçı, H., (2007), TKY Araçlarının Kullanımı Ve Firma Yenilikçiliğinin Yeni Ürün Geliştirme Hızı Ve İşletme Performansına Etkisi, Atatürk Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 2 (1), s. 233-245.
  • Elçi, Ş., (2007), İnovasyon Kalkınmanın Ve Rekabetin Anahtarı, Technopolis Group (2.Baskı)
  • Goldsmith, R. E. and Foxall, G. R., (2003), The Measurement of İnnovativeness., (Ed: Shavinina.L.V.), The İnternational Handbook On İnnovation, Kidlington: Elsevier Science Ltd, p. 321-330.
  • Gökçe, S., (2010), İnovasyon Kavramı Ve İnovasyonun Önemi, Fırat Kalkınma Ajansı.
  • Günay, Ö., (2007), Kobilerde Yenilik Türlerinin Analizi Ve Yenilik Engellerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma,
  • Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,İşletme Anabilim Dalı. Güzelsoy, E., (2010), Organizasyonel Öğrenmenin Ürün İnovasyonu Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı. Hagedoorn, J. and Cloodt, M., (2003), Measuring Innovative Performance:Is There an Advantage in Using
  • Multiple Indicators?, Research Policy, Vol .32: p.1365–1379.
  • Hirschman, E. C.,(1980), Innovativeness, Novelty Seeking, and Consumer Creativity. Journal of Consumer
  • Research. 7 (3): 283-295. Retrieved October 27, 2014, from JSTOR database.
  • Hurley, R.F. and Hult, G.T., (1998), Innovation, Market Orientation, and Organizational Learning: An Integration and Empirical Examination, Journal of Marketing, p. 42–54.
  • İslamoğlu, A. H., (2003), Tüketici Davranışları, İstanbul: Beta Yayın.
  • Karaca, Y., (2009),Hizmetlerde İnovasyon Ve Tüketici Algısına Etkisi: Yolcu Taşımacılığı Sektöründe Bir Araştırma,
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (1), p.195-212. Karakılıç, N. Y., (2009), Stratejik İttifak Oluşumunda Temel Yeteneklerin Önemi: Tariş Opet Stratejik İttifakı
  • Balanced Scorecard Örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 (21), p. 200–214. Kotler, P., (2000), Pazarlama Yönetimi, (Çev:Muallimoğlu, N.), İstanbul: Beta Yayın.
  • Nasution, R. A. and Garnida, V, (2010), A Review of the Three Streams of Consumer Innovativeness, Technology
  • Management for Global Economic Growth (PICMET), 2010 Proceedings of PICMET '10, 1-11. Retrieved October 2014, from IEEE Xplore database.
  • OECD (2006), Oslo Kılavuzu, TÜBİTAK, (3.Baskı)
  • Özçiftci, V.ve Sarıçay, H.,(2014), İşletmelerde Yenilikçilik Faaliyetlerinin İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), p. 387-404. Özdaşlı, K., (2002), Bilgi Toplumu İşletmelerinde Yenilikçi Özellikler : Göller Bölgesi (Isparta Ve Burdur)
  • İşletmelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisan Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Özdamar, K. (1999), SPSS ile Biyoistatistik (3. Baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Öztürk, E., Mesci, M., ve Kılınç, İ., (2013), Yenilik Faaliyetlerinin İşletme Performansına Etkisi: Yat Limanları
  • Üzerine Bir Değerlendirme, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), s. 97-118. Sarıçay, H., (2012), İşletmelerde Yenilikçilik Faaliyetlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Tedarik Zincirinde İnovasyon Avantajı, aralık 2004, Dergil (lojistik ve tedarik zinciri dergisi; http://www.dergil.com/tr/dergi/aralik-2004/tedarik-zincirinde-inovasyon-avantaji/44.aspx)Erişim 02015 Tarihi:
  • Tellis, G. J. , Yin, E. and Bell, S., (2009), Global Consumer Innovativeness: Cross-Country Differences and Demographic Commonalities. Journal of International Marketing. 17 (2), 1–22.
  • (http://gtellis.net/Publications/globalconsumer.pdf) Erişim Tarihi: 10.09.2014
  • Terzioğlu, M., Avcı. M., Ve Gökovalı, U., (2008), İşletmelerde Yenilik Yeteneği: Denizli Tekstil Ve Hazır Giyim
  • Sektörü Örneği, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17 (3), s.377-388. Trott, P.,(2005), Innovation Management and New Product Development, Pearson Education Limited
  • Uzkurt, C., (2010), İnovasyon Yönetimi: İnovasyon Nedir, Nasıl Yapılır ve Nasıl Pazarlanır?, Ankara Sanayi Odası
  • Yayın Organı (Temmuz-Ağustos). Venkatraman, N., And Ramanujam, V.,(1986), “Measurement of Business Performance in Strategy Research: A comparison of Approaches,” The Academy of Management Review, 11(4), p. 801-814.
  • Yavuz,Ç., (2010), İşletmelerde İnovasyon-Performans İlişkisinin İncelenmesine Dönük Bir Çalışma, Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi (Journal Of Entrepreneurship And Development) 5 (2), s. 143-173.
  • Yücel, H., (2009), Şirketlerin Karlı Büyümelerinde İnovasyonun Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi,
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.

INFLUENCE OF INNOVATIVE BUSINESSES ON CONSUMER PREFERENCES: A STUDY ON LAPTOP USERS

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 0 - 0, 29.06.2015

Öz

Globalization raises new difficulties for businesses in terms of competition. Those businesses which operate in the global scale have increased the rate of competition. Competitors of acompany is not just those within its own national boundaries anymore but others which are established in another part of the world and getting a big market share. As globalization promotes competition, businesses become more enthusiastic about getting one step ahead of their competitors by innovation. Innovative businesses turn towards new, marketable and distinguishing products to influence consumers. Consumers meet a different technology each day and their expectations increase. Those businesses which are not innovative have no chance for competition anymore. From this perspective, innovation is vital for businesses. This study aimed to find out to what extent laptop computer users paid attention to innovation when buying products. The study was based on questions like "Do consumers, when they buy products, care about whether the relevant companies are innovative?" and "How much important is innovation when compared with marketing activities?" A questionnaire was administered to laptop computer users in this regard. The results suggest that all segments of the society pay attention to innovation, that they lean towards innovation when buying products, and that innovative businesses always tend to be preferred.

Kaynakça

  • Acaray,A., (2007), Küçük Ve Orta Boy İşletmelerde Yenilik Yönetimi: Yenilik Yönetiminde Etkili Olan Örgütsel Yapı
  • Ve Faktörlere İlişkin Bir Araştırma,Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Arslan, E.T., (2012), İnovasyon ile İç Girişimcilik Etkileşimi: Bilişim 500 Şirketlerinde Bir Araştırma, Doktora Tezi,
  • Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Ayyıldız, C., (2012), Bilgi Ve İnovasyon Yönetimi Bağlamında Yayıncılık Endüstrisinde İş Modeli İnovasyonu, Yüksek
  • Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Budak, G. (1998), Yenilikçi Yönetimi Yaratıcı Birey, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Bülbül, H. ve Özoğlu,B., (2014), Tüketici Yenilikçiliği Ve Algılanan Riskin Satın Alma Davranışına Etkisi. Erciyes
  • Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:44, s.43-58. Çeliktaş, H., (2008), İnovasyon Yönetimi: Çukurova Bölgesinde Faaliyet Gösteren şirketlerde İnovasyon
  • Uygulamalarının Tespitine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Çubukçu, A., (2011), Bir Açık İnovasyon Aracının Sistematik Tasarımı, Ankara.
  • Demirci, A.E., vd. (2011), Yenilik Yönetimi (Ed: Uzkurt.C. ve Demirci A.E.), TC Anadolu Üniversitesi
  • Yayınları,Eskişehir (ds.anadolu.edu.tr/eKitap/ISY203U.pdf) Erişim Tarihi:15.01.2015
  • Drucker, P.,(1993), Innovation and Entre-preneurship, HarperCollins Publishers, p.30.
  • Erdil,O. ve Kitapçı, H., (2007), TKY Araçlarının Kullanımı Ve Firma Yenilikçiliğinin Yeni Ürün Geliştirme Hızı Ve İşletme Performansına Etkisi, Atatürk Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 2 (1), s. 233-245.
  • Elçi, Ş., (2007), İnovasyon Kalkınmanın Ve Rekabetin Anahtarı, Technopolis Group (2.Baskı)
  • Goldsmith, R. E. and Foxall, G. R., (2003), The Measurement of İnnovativeness., (Ed: Shavinina.L.V.), The İnternational Handbook On İnnovation, Kidlington: Elsevier Science Ltd, p. 321-330.
  • Gökçe, S., (2010), İnovasyon Kavramı Ve İnovasyonun Önemi, Fırat Kalkınma Ajansı.
  • Günay, Ö., (2007), Kobilerde Yenilik Türlerinin Analizi Ve Yenilik Engellerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma,
  • Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,İşletme Anabilim Dalı. Güzelsoy, E., (2010), Organizasyonel Öğrenmenin Ürün İnovasyonu Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı. Hagedoorn, J. and Cloodt, M., (2003), Measuring Innovative Performance:Is There an Advantage in Using
  • Multiple Indicators?, Research Policy, Vol .32: p.1365–1379.
  • Hirschman, E. C.,(1980), Innovativeness, Novelty Seeking, and Consumer Creativity. Journal of Consumer
  • Research. 7 (3): 283-295. Retrieved October 27, 2014, from JSTOR database.
  • Hurley, R.F. and Hult, G.T., (1998), Innovation, Market Orientation, and Organizational Learning: An Integration and Empirical Examination, Journal of Marketing, p. 42–54.
  • İslamoğlu, A. H., (2003), Tüketici Davranışları, İstanbul: Beta Yayın.
  • Karaca, Y., (2009),Hizmetlerde İnovasyon Ve Tüketici Algısına Etkisi: Yolcu Taşımacılığı Sektöründe Bir Araştırma,
  • Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (1), p.195-212. Karakılıç, N. Y., (2009), Stratejik İttifak Oluşumunda Temel Yeteneklerin Önemi: Tariş Opet Stratejik İttifakı
  • Balanced Scorecard Örneği. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 (21), p. 200–214. Kotler, P., (2000), Pazarlama Yönetimi, (Çev:Muallimoğlu, N.), İstanbul: Beta Yayın.
  • Nasution, R. A. and Garnida, V, (2010), A Review of the Three Streams of Consumer Innovativeness, Technology
  • Management for Global Economic Growth (PICMET), 2010 Proceedings of PICMET '10, 1-11. Retrieved October 2014, from IEEE Xplore database.
  • OECD (2006), Oslo Kılavuzu, TÜBİTAK, (3.Baskı)
  • Özçiftci, V.ve Sarıçay, H.,(2014), İşletmelerde Yenilikçilik Faaliyetlerinin İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), p. 387-404. Özdaşlı, K., (2002), Bilgi Toplumu İşletmelerinde Yenilikçi Özellikler : Göller Bölgesi (Isparta Ve Burdur)
  • İşletmelerinde Bir Araştırma, Yüksek Lisan Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Özdamar, K. (1999), SPSS ile Biyoistatistik (3. Baskı). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Öztürk, E., Mesci, M., ve Kılınç, İ., (2013), Yenilik Faaliyetlerinin İşletme Performansına Etkisi: Yat Limanları
  • Üzerine Bir Değerlendirme, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), s. 97-118. Sarıçay, H., (2012), İşletmelerde Yenilikçilik Faaliyetlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Tedarik Zincirinde İnovasyon Avantajı, aralık 2004, Dergil (lojistik ve tedarik zinciri dergisi; http://www.dergil.com/tr/dergi/aralik-2004/tedarik-zincirinde-inovasyon-avantaji/44.aspx)Erişim 02015 Tarihi:
  • Tellis, G. J. , Yin, E. and Bell, S., (2009), Global Consumer Innovativeness: Cross-Country Differences and Demographic Commonalities. Journal of International Marketing. 17 (2), 1–22.
  • (http://gtellis.net/Publications/globalconsumer.pdf) Erişim Tarihi: 10.09.2014
  • Terzioğlu, M., Avcı. M., Ve Gökovalı, U., (2008), İşletmelerde Yenilik Yeteneği: Denizli Tekstil Ve Hazır Giyim
  • Sektörü Örneği, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17 (3), s.377-388. Trott, P.,(2005), Innovation Management and New Product Development, Pearson Education Limited
  • Uzkurt, C., (2010), İnovasyon Yönetimi: İnovasyon Nedir, Nasıl Yapılır ve Nasıl Pazarlanır?, Ankara Sanayi Odası
  • Yayın Organı (Temmuz-Ağustos). Venkatraman, N., And Ramanujam, V.,(1986), “Measurement of Business Performance in Strategy Research: A comparison of Approaches,” The Academy of Management Review, 11(4), p. 801-814.
  • Yavuz,Ç., (2010), İşletmelerde İnovasyon-Performans İlişkisinin İncelenmesine Dönük Bir Çalışma, Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi (Journal Of Entrepreneurship And Development) 5 (2), s. 143-173.
  • Yücel, H., (2009), Şirketlerin Karlı Büyümelerinde İnovasyonun Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi,
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Articles
Yazarlar

Ahmet Uyar

Kubra Kilicaslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uyar, A., & Kilicaslan, K. (2015). INFLUENCE OF INNOVATIVE BUSINESSES ON CONSUMER PREFERENCES: A STUDY ON LAPTOP USERS. Journal of Management Marketing and Logistics, 2(2). https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2015211612

Journal of Management, Marketing and Logistics (JMML) is a scientific, academic, double blind peer-reviewed, quarterly and open-access online journal. The journal publishes four issues a year. The issuing months are March, June, September and December. The publication languages of the Journal are English and Turkish. JMML aims to provide a research source for all practitioners, policy makers, professionals and researchers working in the areas of management, marketing, logistics, supply chain management, international trade. The editor in chief of JMML invites all manuscripts that cover theoretical and/or applied researches on topics related to the interest areas of the Journal. JMML charges no submission or publication fee.


Ethics Policy - JMML applies the standards of Committee on Publication Ethics (COPE). JMML is committed to the academic community ensuring ethics and quality of manuscripts in publications. Plagiarism is strictly forbidden and the manuscripts found to be plagiarized will not be accepted or if published will be removed from the publication. Authors must certify that their manuscripts are their original work. Plagiarism, duplicate, data fabrication and redundant publications are forbidden. The manuscripts are subject to plagiarism check by iThenticate or similar. All manuscript submissions must provide a similarity report (up to 15% excluding quotes, bibliography, abstract, method).


Open Access - All research articles published in PressAcademia Journals are fully open access; immediately freely available to read, download and share. Articles are published under the terms of a Creative Commons license which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Open access is a property of individual works, not necessarily journals or publishers. Community standards, rather than copyright law, will continue to provide the mechanism for enforcement of proper attribution and responsible use of the published work, as they do now.