BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 0 - 0, 29.03.2015

Öz

Lojistik sektörü işletmelerin müşterilerine doğru zaman, doğru fiyat ve doğru miktarlarda hizmet verebilmeleri açısından özel bir öneme sahiptir. Lojistik sektöründe, çalışanın performansını etkileyecek teknolojik gelişmelere yapılan yatırımlar sayesinde hizmet kalitesinin artırılması hedeflenmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler işletmelere rekabet avantajı sağlamakla birlikte çalışanların performansı üzerinde gerek iş yükünün gerekse sürekli izlenmenin getirdiği stres nedeniyle olumsuz sonuçlar da oluşturabilmektedir. Bu kapsamda çalışmada öncelikle lojistik sektöründe çalışan sürücülerin görev esnasında sürekli izlenerek kontrol altında tutulması ve takip edilmesine imkân sağlayan teknoloji tabanlı kontrol sistemleri ortaya konmuştur. Daha sonra söz konusu sistemlerin sürücüler üzerindeki etkileri anket yöntemi ile tespit edilmiştir. Bu amaçla, ülkemizde faaliyet gösteren 168 adet lojistik işletmesinden temin edilen ve 547 anketten oluşturulan veri seti SPSS 15 istatistiksel paket programı ile analiz edilmiştir.Anketlerden elde edilen verilerin analizi neticesinde teknoloji tabanlı kontrol sistemlerin çalışanın iş yeri davranışları üzerinde doğrudan etkileri olduğu belirlenmiştir

Kaynakça

  • CSCMP, Council of Supply Chain Management Professionals - Tedarik Zinciri Yönetimi Profesyonelleri Konseyi, https://cscmp.org/ DOĞAKA, “Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı, Lojistik Sektör Raporu” (2014), www.dogaka.gov.tr
  • Acar, A.Zafer. (2010), “Teknolojik Yetenek Yatırımlarının İşletmelerin Lojistik Hizmet Performansı Üzerine Etkileri”
  • Akdeniz İ.İ.B.F.Dergisi (20) 2010, 121-140 –
  • Gümüştekin, G.Eren (2009), “Stres Kaynaklarının Kariyer Yönetimine Etkileri”, Dumlupınar Üniversitesi İ.İ.B.F.,
  • Sosyal Bilimler Dergisi Sayı: 23 Örücü, E., Kılıç, R., Şimsir, S., (2010), “Organizasyonlarda İş Tatmini Uygulamaları ve Örgütsel Bağlılığa Etkisi
  • Üzerine Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi, Bandırma İ.İ.B.F. İşletme Bölümü Bölükbaşı, A. G., Yıldırtan D. Ç., (2009), “Yerel Yönetimlerde İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine
  • Yönelik Alan Araştırması”, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi Sayı II, S. 345-366
  • Oya Erdil, Halit Keskin, Salih Zeki İmamoğlu, Serhat Erat (2004); “Yönetim Tarzı ve Çalışma Koşulları, Arkadaşlık
  • Ortamı ve Takdir Edilme Duygusu ile İş Tatmini Arasındaki İlişkiler: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama” - Gebze İleri teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2004, 17-26
  • Veenhoven, Ruut (1996), “Developments in Satisfaction Research” Social Indicators Research, vol 37, pp 1-46
  • Garretto, F. (2000), “Life Satisfaction Homeostatis and The Role of Personality”, S.10
  • Tengilimoğlu, D. (2005), “Hizmet İşletmelerinde Liderlik Davranışları ile İş Doyumu Arasındaki İlişkinin
  • Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı.1 Doğan, S. (2008), “Bireysel Performansı ve Verimliliği Artırmada Kendi Kendine Liderlik Yaklaşımının Önemi”, “İş,
  • Güç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Sayı:1 Büte, M. (2011), “Etik İklim, Örgütsel Güven ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı:1
  • Özmutaf, N.M. (2007), “Örgütlerde Bireysel Performans Unsurları ve Çatışma”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı:2
  • Aytaç, S. (2011), “Performans Değerlendirmesinde Duygusal Ergonominin Rolü”, Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F.,
  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, YAEM 2011 Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 31. Ulusal Kongresi.
  • Tutar, H., Altınöz, M. (2010), “Örgütsel İklimin İşgören Performansı Üzerine Etkisi: Ostim İmalat İşletmeleri
  • Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 65-2. Akdemir, A. (2004), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Biga İ.İ.B.F. Yay., Çanakkale
  • Örücü, E., Kanbur A. (2008), “Örgütsel – Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Performans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Hizmet ve Endüstri İşletmesi Örneği”, Yönetim ve Ekonomi Sayı:1, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F
  • Özdemir, S., Muradova, T. (2008), “Örgütlerde Motivasyon ve Verimlilik İlişkisi”, Journal of Quafqaz Univercity
  • Oral. S, Kuşluvan, Z. (1997), “Motivasyon Konusunda Oluşturulan Yaklaşımlar ve İşletmelerde Motivasyon
  • Artırmaya Yönelik Olarak Kullanılan Araçlar”, Verimlilik Dergisi, SS.93-116. Eren. E. (1998), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 15. Baskı
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Personel Gelişimi (2011), http://megep.meb.gov.tr
  • Şahin, A., Demir, H. (2003), “Bilgi-İşlem Teknolojilerindeki Gelişmelerin Lojistik Yönetimi Üzerindeki Etkileri”
  • Süleyman Demirel Üniversitesi İ.İ.B.F. S.3 s.27-48
  • İpçioğlu, İ., Haşit, G., Dertli, D. (2009), “Teknolojik Değişimin Yarattığı Etki Türleri İle İşgörenlerin Demografik
  • Özellikleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Bir Tekstil Firması Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi S.I. Özpehlivan, M. (2015) “Kültürel Farklılıkların İşletmelerde Örgüt İçi İletişim, İş Tatmini, Bireysel Performans ve Örgütsek Bağlılık Kavramları Arasındaki İlişkiye Etkileri: Türkiye-Rusya Örneği” Doktora Tezi.
  • Manav, A. (2014), “Hastanelerde Örgütsel Öğrenme Yeteneğinin Yenilik ve İşgören Performansı Üzerine Etkisi” Doktora Tezi.
  • Dilek, H. (2005) “Liderlik Tarzlarının ve Adalet Algısının; Örgütsel Bağlılık, İş Tatmini ve Örgütsel Vatandaşlık
  • Davranışı Üzerine Etkilerine Yönelik Bir Araştırma” Doktora Tezi. Tirupati, D. (2008) Role of technological innovations for competitiveness and entrepreneurship. The Journal of
  • Entrepreneurship, Vol.17(2), 103-115. Acar, A.Zafer (2009), “Lojistik İşletmelerinde Teknoloji Kullanımının Örgütsel Bağlılığa Etkileri” 17nci Ulusal
  • Yönetim Organizasyon Kongresi, 2-9, 21-23 Mayıs 2009, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir
  • Benito, J.G. (2007), Information technology investment and operational performance in purchasing. Industrial
  • Management & Data Systems, Vol. 107 (2), 201-28
  • Sriram, V., Stump, R.L. and Banerjee, S. (1997), Information technology investment and operational performance in purchasing: an empirical study of dimensions and antecedents, Information & Management, Vol.33 (2), pp. 59
  • Araç / Sürücü Takip Hizmeti Sağlayan Firmalar, http://www.vektortelekom.com, http://www.seyirmobil.com, http://www.filoturk.com.tr, http://www.blink.com.tr http://www.satko.com.tr, http://www.turuncuaractakip.com.tr,

THE EFFECTS OF TECHNOLOGY BASED CONTROL SYSTEMS ON WORKPLACE BEHAVIOR OF THE WORKERS IN LOGISTICS SECTOR

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 0 - 0, 29.03.2015

Öz

Logistics industry is of particular importance for companies by means of serving their customers at correct time, price and amounts. The quality of service is targeted to be increased by the investments made to the technological developments which affect the performance of the employee in the logistics industry. The developments experienced at information and communication technologies provide competitive advantage to the businesses. However, they can also cause negative results over the performance of employees due to the stress caused by continuous tracking and work load. Within this scope technology-based control systems which control the drivers at work in the logistics industry examined initially in this study. Later, the effects of systems on drivers have been determined by survey method. For his purpose, 547 questionnaires were obtained from 168 logistics companies operating in Turkey. The data obtained analyzed by using SPSS 15 statistical software.By the analysis of data obtained from the surveys, it is determined that the technology-based control systems have effects on the behaviors of employee at work.

Kaynakça

  • CSCMP, Council of Supply Chain Management Professionals - Tedarik Zinciri Yönetimi Profesyonelleri Konseyi, https://cscmp.org/ DOĞAKA, “Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı, Lojistik Sektör Raporu” (2014), www.dogaka.gov.tr
  • Acar, A.Zafer. (2010), “Teknolojik Yetenek Yatırımlarının İşletmelerin Lojistik Hizmet Performansı Üzerine Etkileri”
  • Akdeniz İ.İ.B.F.Dergisi (20) 2010, 121-140 –
  • Gümüştekin, G.Eren (2009), “Stres Kaynaklarının Kariyer Yönetimine Etkileri”, Dumlupınar Üniversitesi İ.İ.B.F.,
  • Sosyal Bilimler Dergisi Sayı: 23 Örücü, E., Kılıç, R., Şimsir, S., (2010), “Organizasyonlarda İş Tatmini Uygulamaları ve Örgütsel Bağlılığa Etkisi
  • Üzerine Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi, Bandırma İ.İ.B.F. İşletme Bölümü Bölükbaşı, A. G., Yıldırtan D. Ç., (2009), “Yerel Yönetimlerde İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine
  • Yönelik Alan Araştırması”, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi Sayı II, S. 345-366
  • Oya Erdil, Halit Keskin, Salih Zeki İmamoğlu, Serhat Erat (2004); “Yönetim Tarzı ve Çalışma Koşulları, Arkadaşlık
  • Ortamı ve Takdir Edilme Duygusu ile İş Tatmini Arasındaki İlişkiler: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama” - Gebze İleri teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2004, 17-26
  • Veenhoven, Ruut (1996), “Developments in Satisfaction Research” Social Indicators Research, vol 37, pp 1-46
  • Garretto, F. (2000), “Life Satisfaction Homeostatis and The Role of Personality”, S.10
  • Tengilimoğlu, D. (2005), “Hizmet İşletmelerinde Liderlik Davranışları ile İş Doyumu Arasındaki İlişkinin
  • Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı.1 Doğan, S. (2008), “Bireysel Performansı ve Verimliliği Artırmada Kendi Kendine Liderlik Yaklaşımının Önemi”, “İş,
  • Güç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Sayı:1 Büte, M. (2011), “Etik İklim, Örgütsel Güven ve Bireysel Performans Arasındaki İlişki”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı:1
  • Özmutaf, N.M. (2007), “Örgütlerde Bireysel Performans Unsurları ve Çatışma”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı:2
  • Aytaç, S. (2011), “Performans Değerlendirmesinde Duygusal Ergonominin Rolü”, Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F.,
  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü, YAEM 2011 Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 31. Ulusal Kongresi.
  • Tutar, H., Altınöz, M. (2010), “Örgütsel İklimin İşgören Performansı Üzerine Etkisi: Ostim İmalat İşletmeleri
  • Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi 65-2. Akdemir, A. (2004), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Biga İ.İ.B.F. Yay., Çanakkale
  • Örücü, E., Kanbur A. (2008), “Örgütsel – Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Performans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Hizmet ve Endüstri İşletmesi Örneği”, Yönetim ve Ekonomi Sayı:1, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F
  • Özdemir, S., Muradova, T. (2008), “Örgütlerde Motivasyon ve Verimlilik İlişkisi”, Journal of Quafqaz Univercity
  • Oral. S, Kuşluvan, Z. (1997), “Motivasyon Konusunda Oluşturulan Yaklaşımlar ve İşletmelerde Motivasyon
  • Artırmaya Yönelik Olarak Kullanılan Araçlar”, Verimlilik Dergisi, SS.93-116. Eren. E. (1998), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 15. Baskı
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Personel Gelişimi (2011), http://megep.meb.gov.tr
  • Şahin, A., Demir, H. (2003), “Bilgi-İşlem Teknolojilerindeki Gelişmelerin Lojistik Yönetimi Üzerindeki Etkileri”
  • Süleyman Demirel Üniversitesi İ.İ.B.F. S.3 s.27-48
  • İpçioğlu, İ., Haşit, G., Dertli, D. (2009), “Teknolojik Değişimin Yarattığı Etki Türleri İle İşgörenlerin Demografik
  • Özellikleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Bir Tekstil Firması Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi S.I. Özpehlivan, M. (2015) “Kültürel Farklılıkların İşletmelerde Örgüt İçi İletişim, İş Tatmini, Bireysel Performans ve Örgütsek Bağlılık Kavramları Arasındaki İlişkiye Etkileri: Türkiye-Rusya Örneği” Doktora Tezi.
  • Manav, A. (2014), “Hastanelerde Örgütsel Öğrenme Yeteneğinin Yenilik ve İşgören Performansı Üzerine Etkisi” Doktora Tezi.
  • Dilek, H. (2005) “Liderlik Tarzlarının ve Adalet Algısının; Örgütsel Bağlılık, İş Tatmini ve Örgütsel Vatandaşlık
  • Davranışı Üzerine Etkilerine Yönelik Bir Araştırma” Doktora Tezi. Tirupati, D. (2008) Role of technological innovations for competitiveness and entrepreneurship. The Journal of
  • Entrepreneurship, Vol.17(2), 103-115. Acar, A.Zafer (2009), “Lojistik İşletmelerinde Teknoloji Kullanımının Örgütsel Bağlılığa Etkileri” 17nci Ulusal
  • Yönetim Organizasyon Kongresi, 2-9, 21-23 Mayıs 2009, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir
  • Benito, J.G. (2007), Information technology investment and operational performance in purchasing. Industrial
  • Management & Data Systems, Vol. 107 (2), 201-28
  • Sriram, V., Stump, R.L. and Banerjee, S. (1997), Information technology investment and operational performance in purchasing: an empirical study of dimensions and antecedents, Information & Management, Vol.33 (2), pp. 59
  • Araç / Sürücü Takip Hizmeti Sağlayan Firmalar, http://www.vektortelekom.com, http://www.seyirmobil.com, http://www.filoturk.com.tr, http://www.blink.com.tr http://www.satko.com.tr, http://www.turuncuaractakip.com.tr,
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Articles
Yazarlar

Elif Sevim Bu kişi benim

Murat Koseoglu

Avni Zafer Acar

Yayımlanma Tarihi 29 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sevim, E., Koseoglu, M., & Acar, A. Z. (2015). THE EFFECTS OF TECHNOLOGY BASED CONTROL SYSTEMS ON WORKPLACE BEHAVIOR OF THE WORKERS IN LOGISTICS SECTOR. Journal of Management Marketing and Logistics, 2(1). https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2015111605

Journal of Management, Marketing and Logistics (JMML) is a scientific, academic, double blind peer-reviewed, quarterly and open-access online journal. The journal publishes four issues a year. The issuing months are March, June, September and December. The publication languages of the Journal are English and Turkish. JMML aims to provide a research source for all practitioners, policy makers, professionals and researchers working in the areas of management, marketing, logistics, supply chain management, international trade. The editor in chief of JMML invites all manuscripts that cover theoretical and/or applied researches on topics related to the interest areas of the Journal. JMML charges no submission or publication fee.


Ethics Policy - JMML applies the standards of Committee on Publication Ethics (COPE). JMML is committed to the academic community ensuring ethics and quality of manuscripts in publications. Plagiarism is strictly forbidden and the manuscripts found to be plagiarized will not be accepted or if published will be removed from the publication. Authors must certify that their manuscripts are their original work. Plagiarism, duplicate, data fabrication and redundant publications are forbidden. The manuscripts are subject to plagiarism check by iThenticate or similar. All manuscript submissions must provide a similarity report (up to 15% excluding quotes, bibliography, abstract, method).


Open Access - All research articles published in PressAcademia Journals are fully open access; immediately freely available to read, download and share. Articles are published under the terms of a Creative Commons license which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Open access is a property of individual works, not necessarily journals or publishers. Community standards, rather than copyright law, will continue to provide the mechanism for enforcement of proper attribution and responsible use of the published work, as they do now.