Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 4, 356 - 367, 30.12.2016
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016.340

Öz

Kaynakça

  • Akar, H., Arabacı, İ. B. 2010, Eğitim Müfettişlerinin Bazı Sosyal, Demografik ve Mesleki Özelliklerine Göre Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 78-91.
  • Akten, S. 2007, “Rehber Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Ardıç, K., Polatçı S. 2008, “ Tükenmişlik Sendromu Akademisyenler Üzerinde Bir Uygulama (GOÜ Örneği)”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 69-96.
  • Avşaroğlu, S., Deniz, M. E. & Kahraman, A. 2005, “Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 115-129.
  • Basım, H. N., Şeşen, H. 2006, “Mesleki Tükenmişlikte Bazı Demografik Değişkenlerin Etkisi: Kamu’ da Bir Araştırma”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 6(2), 15-23.
  • Budak, G., Sürgevil, O. 2005, “Tükenmişlik ve Tükenmişliği Etkileyen Örgütsel Faktörlerin Analizine İlişkin Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama”, D.E.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, 2(20), 95-108.
  • Cihan, B. B. 2011, “ Farklı İllerde Çalışan İlköğretim Okullarında Görevli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin, Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi ve Karşılaştırılması”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cordes, C. L., Dougherty, T. W. 1993, “A Review and an Integration of Research on Job Burnout”, Academy of Management Review, 18(4), 621-656.
  • Çavuş, M. F., Gök, T. & Kurtay, F. 2007, “Tükenmişlik: Meslek Yüksekokulu Akademik Personeli Üzerine Bir Araştırma”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 97-108.
  • Akbulut, N. Ç. 2010, “Tükenmişlik Sendromu ve İş Tatmini Arasındaki İlişki”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dinçerol, C. 2013, “Tükenmişlik Sendromunun Mesleki Tükenmişlik Ve İş Tükenmişliği Açısından İncelenmesi: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erdemoğlu Şahin, D. 2007, “Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri, (Ankara İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okulları Örneği)”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ergin, C. 1992, “Doktor ve Hemşirelerde Tükenmişlik ve Maslach Tükenmişlik Ölçeğinin Uyarlanması”, R. Bayraktar, İ. Dağ, (Ed.), VII. Ulusal Psikoloji Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Türk Psikologlar Derneği Yayınları Ankara.
  • Güllüce, A. Ç., İşcan, Ö. F. 2010, “Mesleki Tükenmişlik ve Duygusal Zekâ Arasındaki İlişki”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İİBF Dergisi, Ekim, 5(2), 7-29.
  • Karadağ, N. 2013, “Tükenmişlik ve İş Doyumu (Kırklareli Devlet Hastanesi Hemşireleri Örneği)”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kayabaşı, Y. 2008, “Bazı Değişkenler Açısından Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri”, Sosyal Bilimler Dergisi, (20), 191-212.
  • Kepekcioğlu, E. S. 2009, “ Öğretim Elemanlarında Tükenmişlik”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Koçak, R. 2009, “ Okul Yöneticilerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 65-83.
  • Maraşlı, M. 2005, “Bazı Özelliklerine ve Öğrenilmiş Güçlülük Düzeylerine Göre Lise Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeyleri”, TTB Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisi, Temmuz - Eylül, 27-33.
  • Maslach C., Jackson, S. E. 1981, “The Measurement of Experienced Burnout”, Journal of Occupational Behavıour, 2(2), 99-113.
  • Sevim, L. 2011, “Tükenmişlik ve İşe Bağlılığın Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi (Turizm Sektöründe Bir Araştırma)”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Skeja, A. 2012, “Çalışanların Tükenmişlik Düzeyi İle İş Tatmini Arasındaki İlişki ve Bir Araştırma”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversites, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Soykan, E. 2012, “Örgütsel Bağlılık ve Tükenmişlik İlişkisi: Eğitim Sektöründe Bir Uygulama”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Tümkaya, S. 2000, “ Akademik Tükenmişlik Ölçeği’nin Geliştirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 128-133.
  • Tunç, A., Gündüz, B. 2010, “Maslach Tükenmişlik Modeline Dayalı Müdahale Çalışmalarının İncelenmesi”, Ege Eğitim Dergisi, 11(1), 84-106.
  • Yapıcı, Ş. 2010, “Türk Toplumunda Aile ve Eğitim İlişkisi”, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(4), 1544-1570.
  • Yıldız, E. 2012, “Mesleki Tükenmişlik ve Rehber Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33(2), 37-61.
  • Yıldız, E. 2011, “Eğitimcilerde Tükenmişlik (Rehber Öğretmenler Üzerinde Bir Araştırma)”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yıldırım, S. 2007, “ Anaokulu Öğretmenlerinde Tükenmişlik Düzeyi ve Umutsuzluk Düzeyleri Arasındaki İlişki”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

OCCUPATIONAL BURNOUT LEVELS OF ACADEMIC STAFF: TURKEY-MALTA STUDY GROUP SAMPLE

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 4, 356 - 367, 30.12.2016
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016.340

Öz

The study group of this survey comprises of 185
academic staff working in the University, Faculty of Education and Faculty of
Economics and Administrative Sciences, in Turkey, and Malta University, Faculty
of Education and Faculty of Economy, Management and Accounting. This study is a
descriptive survey model, in which the assessment tool of Maslach Burnout
Inventory is used. The burnout levels of academic personnel are investigated in
term of gender, age and Faculty variables. As a result, it was determined that
there was no difference between academic staff (23-33 age group) in Turkey and
Malta regarding the variables emotional burnout, depersonalization and personal
success, academic staff working in Malta Group (34-44 age group) felt more
burnout  in terms of depersonalization
subdimension. Academic staff working in Turkey have felt more burnout in terms
of personal success dimension. Academic staff (45 and over age group) in Malta
felt more burnout in terms of emotional burnout sub-dimension, it was found
that there were no difference between the countries regarding sub-dimensions of
personal success. Whereas male academic staff in Malta felt more burnout
regarding emotional burnout sub-dimension, there were no difference in terms of
emotional burnout, depersonalization and personal success averages for female
academic staff.



 

Kaynakça

  • Akar, H., Arabacı, İ. B. 2010, Eğitim Müfettişlerinin Bazı Sosyal, Demografik ve Mesleki Özelliklerine Göre Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 78-91.
  • Akten, S. 2007, “Rehber Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Ardıç, K., Polatçı S. 2008, “ Tükenmişlik Sendromu Akademisyenler Üzerinde Bir Uygulama (GOÜ Örneği)”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 69-96.
  • Avşaroğlu, S., Deniz, M. E. & Kahraman, A. 2005, “Teknik Öğretmenlerde Yaşam Doyumu İş Doyumu ve Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 115-129.
  • Basım, H. N., Şeşen, H. 2006, “Mesleki Tükenmişlikte Bazı Demografik Değişkenlerin Etkisi: Kamu’ da Bir Araştırma”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 6(2), 15-23.
  • Budak, G., Sürgevil, O. 2005, “Tükenmişlik ve Tükenmişliği Etkileyen Örgütsel Faktörlerin Analizine İlişkin Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama”, D.E.Ü.İ.İ.B.F. Dergisi, 2(20), 95-108.
  • Cihan, B. B. 2011, “ Farklı İllerde Çalışan İlköğretim Okullarında Görevli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin, Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi ve Karşılaştırılması”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cordes, C. L., Dougherty, T. W. 1993, “A Review and an Integration of Research on Job Burnout”, Academy of Management Review, 18(4), 621-656.
  • Çavuş, M. F., Gök, T. & Kurtay, F. 2007, “Tükenmişlik: Meslek Yüksekokulu Akademik Personeli Üzerine Bir Araştırma”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 97-108.
  • Akbulut, N. Ç. 2010, “Tükenmişlik Sendromu ve İş Tatmini Arasındaki İlişki”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dinçerol, C. 2013, “Tükenmişlik Sendromunun Mesleki Tükenmişlik Ve İş Tükenmişliği Açısından İncelenmesi: Öğretmenler Üzerinde Bir Uygulama”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erdemoğlu Şahin, D. 2007, “Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri, (Ankara İli İlköğretim ve Ortaöğretim Okulları Örneği)”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ergin, C. 1992, “Doktor ve Hemşirelerde Tükenmişlik ve Maslach Tükenmişlik Ölçeğinin Uyarlanması”, R. Bayraktar, İ. Dağ, (Ed.), VII. Ulusal Psikoloji Kongresi Bilimsel Çalışmaları, Türk Psikologlar Derneği Yayınları Ankara.
  • Güllüce, A. Ç., İşcan, Ö. F. 2010, “Mesleki Tükenmişlik ve Duygusal Zekâ Arasındaki İlişki”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İİBF Dergisi, Ekim, 5(2), 7-29.
  • Karadağ, N. 2013, “Tükenmişlik ve İş Doyumu (Kırklareli Devlet Hastanesi Hemşireleri Örneği)”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kayabaşı, Y. 2008, “Bazı Değişkenler Açısından Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri”, Sosyal Bilimler Dergisi, (20), 191-212.
  • Kepekcioğlu, E. S. 2009, “ Öğretim Elemanlarında Tükenmişlik”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Koçak, R. 2009, “ Okul Yöneticilerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 65-83.
  • Maraşlı, M. 2005, “Bazı Özelliklerine ve Öğrenilmiş Güçlülük Düzeylerine Göre Lise Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeyleri”, TTB Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisi, Temmuz - Eylül, 27-33.
  • Maslach C., Jackson, S. E. 1981, “The Measurement of Experienced Burnout”, Journal of Occupational Behavıour, 2(2), 99-113.
  • Sevim, L. 2011, “Tükenmişlik ve İşe Bağlılığın Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi (Turizm Sektöründe Bir Araştırma)”, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Skeja, A. 2012, “Çalışanların Tükenmişlik Düzeyi İle İş Tatmini Arasındaki İlişki ve Bir Araştırma”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversites, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Soykan, E. 2012, “Örgütsel Bağlılık ve Tükenmişlik İlişkisi: Eğitim Sektöründe Bir Uygulama”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Tümkaya, S. 2000, “ Akademik Tükenmişlik Ölçeği’nin Geliştirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 128-133.
  • Tunç, A., Gündüz, B. 2010, “Maslach Tükenmişlik Modeline Dayalı Müdahale Çalışmalarının İncelenmesi”, Ege Eğitim Dergisi, 11(1), 84-106.
  • Yapıcı, Ş. 2010, “Türk Toplumunda Aile ve Eğitim İlişkisi”, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(4), 1544-1570.
  • Yıldız, E. 2012, “Mesleki Tükenmişlik ve Rehber Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33(2), 37-61.
  • Yıldız, E. 2011, “Eğitimcilerde Tükenmişlik (Rehber Öğretmenler Üzerinde Bir Araştırma)”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yıldırım, S. 2007, “ Anaokulu Öğretmenlerinde Tükenmişlik Düzeyi ve Umutsuzluk Düzeyleri Arasındaki İlişki”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Articles
Yazarlar

Cagri Demirtas Bu kişi benim

Saduman Kapusuzoglu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Demirtas, C., & Kapusuzoglu, S. (2016). OCCUPATIONAL BURNOUT LEVELS OF ACADEMIC STAFF: TURKEY-MALTA STUDY GROUP SAMPLE. Journal of Management Marketing and Logistics, 3(4), 356-367. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016.340

Journal of Management, Marketing and Logistics (JMML) is a scientific, academic, double blind peer-reviewed, quarterly and open-access online journal. The journal publishes four issues a year. The issuing months are March, June, September and December. The publication languages of the Journal are English and Turkish. JMML aims to provide a research source for all practitioners, policy makers, professionals and researchers working in the areas of management, marketing, logistics, supply chain management, international trade. The editor in chief of JMML invites all manuscripts that cover theoretical and/or applied researches on topics related to the interest areas of the Journal. JMML charges no submission or publication fee.


Ethics Policy - JMML applies the standards of Committee on Publication Ethics (COPE). JMML is committed to the academic community ensuring ethics and quality of manuscripts in publications. Plagiarism is strictly forbidden and the manuscripts found to be plagiarized will not be accepted or if published will be removed from the publication. Authors must certify that their manuscripts are their original work. Plagiarism, duplicate, data fabrication and redundant publications are forbidden. The manuscripts are subject to plagiarism check by iThenticate or similar. All manuscript submissions must provide a similarity report (up to 15% excluding quotes, bibliography, abstract, method).


Open Access - All research articles published in PressAcademia Journals are fully open access; immediately freely available to read, download and share. Articles are published under the terms of a Creative Commons license which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. Open access is a property of individual works, not necessarily journals or publishers. Community standards, rather than copyright law, will continue to provide the mechanism for enforcement of proper attribution and responsible use of the published work, as they do now.