BibTex RIS Kaynak Göster

Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği

Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 1, 25 - 31, 01.03.2006

Öz

Kaynakça

  • Anonim. 1986. Türk Meslekler Sözlüğü.Başbakanlık Basımevi, s.20-21, Ankara.
  • Anonymous, 2000. The University Structure and Curricula on Agricultural Engineering. FAO- EurAgEng-CIGR, Italy.
  • Anonim, 2003. Tarım Raporu. Pankobirlik Yayınları, Ankara.
  • Anonim, 2004. Tarımsal Yapı ve Üretim. DİE, Ankara.
  • Anonim, 2005. Avrupa Birliği, Socrates ve Türkiye Cumhuriyeti. Bilim Teknik Dergisi. S.20-21, İstanbul.
  • Bennedsen,B., 2004. Defining the Qualifications of the Future Agricultural Engineering Tarım ve Mühendislik Uluslararası Sempozyumu Kitabı., 12-16.Ocak.2004, S:84-115, Ziraat Mühendisleri Odası, Ankara.
  • Briassoulis, D., 2004. Overview of Agricultural Engineering Studies in Europe. Tarım ve Mühendislik Uluslararası Sempozyumu Kitabı., 12-16.Ocak.2004, S:112-147. Ziraat Mühendisleri Odası, Ankara.
  • Çiftçi,C.Y., 2002. 157. Yılında Zirai Öğretim. Tarım ve Mühendislik Sayı: 64-65, S:68-77.
  • Çiftçi,C.Y., 2004. Geçmişten günümüze Türkiye’de ziraat mühendisliği eğitiminin değişimi. Tarım ve Mühendislik Uluslar arası Sempozyumu Kitabı, S. 304-332, 12-16 Ocak 2004, ZMO, Ankara.
  • Eriş,A., 2004. Değişik Ülkelerdeki Tarımsal yüksek öğretim örnekleri. Tarım ve mühendislik uluslar arası sempozyumu kitabı.,s.359-384, 12-16 Ocak,2004 ZMO, Ankara.
  • Fielke, J.M., 2005. Australian Agriculture Education and Agricultural Mechanisation. University of South Australia, Mawson Lakes, SA. 14 p
  • Gowing, J., 2005. Some thought on teaching Agricultural Enginnering at the University of Newcastle upon Tyne, 6 p, England.
  • İnan.İ.H, 2005. Alman Üniversitelerinde Tarımsal Eğitimin Yeniden Düzenlenmesi Raporu, T.Ü. Tekirdağ Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümü, Tekirdağ.
  • Kazancı,N., 2004. Yetmiş Yıl öncesinin Üniversite Anlayışı. Cumhuriyet, Bilim Teknik Dergisi. S. 20-21, İştanbul. http://www.asae.org
  • http://www.kobe-u.ac.jp http://www.msu.edu
  • http://www.tuat.ac.jp
  • http://www.yamagata-u.ac.jp
  • Mağden,R.Z., 1959, Zirai Öğretimde 110. Yıl.TYZMB, Neşriyatı, 22, s.116, Ankara.
  • Pellizi,G. and P.Febo, 1996. The University Structure and Curricula on Agricultural Engineering. CIGR International Commission of Agricultural Engineering, W.G.Report Series-N.2, S.150, (Üniversitelerde Yapılaşma ve Tarım Mühendisliği Öğretim Programları, Çevirenler:A.Sabancı, İ.Akıncı ve A.Berkman). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 119).
  • Sabancı, A., 2004. Avrupa Birliği ve Tarımsal Yüksek Öğretim. Tarım ve Mühendislik Uluslararası Sempozyumu, 12-16.Ocak.2004, Ziraat Mühendisleri Odası, Ankara
  • Saral,A., Vatandaş,M., Güner,M., Türker,U., Yenice, T., ve C., Koç, 2003. Ziraat Mühendisliği Öğretiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Tarımsal Mekanizasyon 21. Ulusal Kongresi Bildiri Kitabı: S: 99-106, Konya.
  • Ülger,P. 2004. Tarımsal Yüksek öğretimde yeni yaklaşımlar ve Biyosistem Mühendisliği öğrenimi, T. Ü. Tekirdağ Ziraat Fak. Tarım Makinaları Bölümü, Tekirdağ.
  • Ülger,P. 2005. Tarımsal yüksek öğretimde yapılanma ve çözüm önerileri. Tarımsal öğretimin 159 yılı konferansı. ODÜ Ziraat Fakültesi, Samsun.

Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği

Yıl 2006, Cilt: 3 Sayı: 1, 25 - 31, 01.03.2006

Öz

Ziraat Fakültelerinde yapılan öğretim başlangıçtan bu yana bir çok çeşitli değişimlere uğramıştır. Ancak
her zaman alanın tümünü kapsayacak biçimde planlanmış ve dört yıllık yüksek öğrenim sonunda mezun
olanların tümüne “Ziraat Mühendisi” unvanı verilmiştir. Bilim ve teknolojinin gelişmesiyle tarımsal üretimde
modern üretim yöntemlerinin uygulanması sonucunu doğurmuş bu da Ziraat Mühendisinden istenen
vasıfların hem alan olarak genişlemesine, hem de bilgi derinliğinin artmasına neden olmuştur
Bu çalışmada Türkiye’deki tarımsal yüksek öğretimin başlangıcından günümüze geçirdiği evreler,
gelişmiş bazı ülkelerde tarımsal yüksek öğretim modelleri, tarımsal yüksek öğrenimin ülkemizde yeniden
yapılanması gereği ve bu konudaki öneriler irdelenmiştir.

Kaynakça

  • Anonim. 1986. Türk Meslekler Sözlüğü.Başbakanlık Basımevi, s.20-21, Ankara.
  • Anonymous, 2000. The University Structure and Curricula on Agricultural Engineering. FAO- EurAgEng-CIGR, Italy.
  • Anonim, 2003. Tarım Raporu. Pankobirlik Yayınları, Ankara.
  • Anonim, 2004. Tarımsal Yapı ve Üretim. DİE, Ankara.
  • Anonim, 2005. Avrupa Birliği, Socrates ve Türkiye Cumhuriyeti. Bilim Teknik Dergisi. S.20-21, İstanbul.
  • Bennedsen,B., 2004. Defining the Qualifications of the Future Agricultural Engineering Tarım ve Mühendislik Uluslararası Sempozyumu Kitabı., 12-16.Ocak.2004, S:84-115, Ziraat Mühendisleri Odası, Ankara.
  • Briassoulis, D., 2004. Overview of Agricultural Engineering Studies in Europe. Tarım ve Mühendislik Uluslararası Sempozyumu Kitabı., 12-16.Ocak.2004, S:112-147. Ziraat Mühendisleri Odası, Ankara.
  • Çiftçi,C.Y., 2002. 157. Yılında Zirai Öğretim. Tarım ve Mühendislik Sayı: 64-65, S:68-77.
  • Çiftçi,C.Y., 2004. Geçmişten günümüze Türkiye’de ziraat mühendisliği eğitiminin değişimi. Tarım ve Mühendislik Uluslar arası Sempozyumu Kitabı, S. 304-332, 12-16 Ocak 2004, ZMO, Ankara.
  • Eriş,A., 2004. Değişik Ülkelerdeki Tarımsal yüksek öğretim örnekleri. Tarım ve mühendislik uluslar arası sempozyumu kitabı.,s.359-384, 12-16 Ocak,2004 ZMO, Ankara.
  • Fielke, J.M., 2005. Australian Agriculture Education and Agricultural Mechanisation. University of South Australia, Mawson Lakes, SA. 14 p
  • Gowing, J., 2005. Some thought on teaching Agricultural Enginnering at the University of Newcastle upon Tyne, 6 p, England.
  • İnan.İ.H, 2005. Alman Üniversitelerinde Tarımsal Eğitimin Yeniden Düzenlenmesi Raporu, T.Ü. Tekirdağ Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümü, Tekirdağ.
  • Kazancı,N., 2004. Yetmiş Yıl öncesinin Üniversite Anlayışı. Cumhuriyet, Bilim Teknik Dergisi. S. 20-21, İştanbul. http://www.asae.org
  • http://www.kobe-u.ac.jp http://www.msu.edu
  • http://www.tuat.ac.jp
  • http://www.yamagata-u.ac.jp
  • Mağden,R.Z., 1959, Zirai Öğretimde 110. Yıl.TYZMB, Neşriyatı, 22, s.116, Ankara.
  • Pellizi,G. and P.Febo, 1996. The University Structure and Curricula on Agricultural Engineering. CIGR International Commission of Agricultural Engineering, W.G.Report Series-N.2, S.150, (Üniversitelerde Yapılaşma ve Tarım Mühendisliği Öğretim Programları, Çevirenler:A.Sabancı, İ.Akıncı ve A.Berkman). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 119).
  • Sabancı, A., 2004. Avrupa Birliği ve Tarımsal Yüksek Öğretim. Tarım ve Mühendislik Uluslararası Sempozyumu, 12-16.Ocak.2004, Ziraat Mühendisleri Odası, Ankara
  • Saral,A., Vatandaş,M., Güner,M., Türker,U., Yenice, T., ve C., Koç, 2003. Ziraat Mühendisliği Öğretiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Tarımsal Mekanizasyon 21. Ulusal Kongresi Bildiri Kitabı: S: 99-106, Konya.
  • Ülger,P. 2004. Tarımsal Yüksek öğretimde yeni yaklaşımlar ve Biyosistem Mühendisliği öğrenimi, T. Ü. Tekirdağ Ziraat Fak. Tarım Makinaları Bölümü, Tekirdağ.
  • Ülger,P. 2005. Tarımsal yüksek öğretimde yapılanma ve çözüm önerileri. Tarımsal öğretimin 159 yılı konferansı. ODÜ Ziraat Fakültesi, Samsun.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

P. Ülger E. Gönülol Bu kişi benim

P. Ülger Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Gönderilme Tarihi 3 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gönülol, P. Ü. E., & Ülger, P. (2006). Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-31.
AMA Gönülol PÜE, Ülger P. Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği. JOTAF. Mart 2006;3(1):25-31.
Chicago Gönülol, P. Ülger E., ve P. Ülger. “Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Mart 2006): 25-31.
EndNote Gönülol PÜE, Ülger P (01 Mart 2006) Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 3 1 25–31.
IEEE P. Ü. E. Gönülol ve P. Ülger, “Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği”, JOTAF, c. 3, sy. 1, ss. 25–31, 2006.
ISNAD Gönülol, P. Ülger E. - Ülger, P. “Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 3/1 (Mart 2006), 25-31.
JAMA Gönülol PÜE, Ülger P. Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği. JOTAF. 2006;3:25–31.
MLA Gönülol, P. Ülger E. ve P. Ülger. “Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2006, ss. 25-31.
Vancouver Gönülol PÜE, Ülger P. Tarımsal Yüksek Öğretimde Yeniden Yapılanmanın Gereği. JOTAF. 2006;3(1):25-31.