BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Konuşma Becerisine Yönelik Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 4, 897 - 912, 01.12.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, “Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen bireylerin konuşma becerisi ile ilgili görüşleri nelerdir?” sorusuna cevap aramaktır. Araştırmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma becerisine ilişkin görüşlerini belirleyebilmek amacıyla odak grup görüşmesi tabanlı nitel bir yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Gaziantep Üniversitesi TÖMER’de öğrenim görmekte olan C1 seviyesindeki 8 öğrenci ile yapılan odak grup görüşmesi ile toplanmıştır. Odak grup görüşmesinden elde edilen veriler betimsel analiz ile incelenerek araştırmanın yedi alt amacına yönelik bulgular elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda; Türkçe konuşmanın, özellikle de bazı konularda konuşmanın zor olduğu, konuşma becerisinin gelişmesi için sınıf içi ve sınıf dışında öğretmen ve öğrencilerin farklı sorumlulukları olduğu, çevrenin konuşma becerisinde etkili olduğu, bazı seslerin sesletiminin zor olduğu ve anadillerinin Türkçe konuşmada etkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Bu sonuçlar doğrultusunda Türkçeyi yabancı dil olarak öğretenlere, ders
materyali (kitap,cd, film vb.) hazırlayan uzmanlara ve bu alanda hizmet veren kurum ve
kuruluşlara yönelik önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Aktaş, T. (2004). Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel Yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:12, 45-59.
  • Aydın, S. ve Zengin B. (2008). Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı: Bir Literatür Özeti. The Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Banguoğlu, T.(2004). Türkçenin Grameri. Ankara: TDK.
  • Demirel, Ö. (2004). Yabancı Dil Öğretimi, Dil Pasaportu, Dil Biyografisi, Dil Dosyası. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ediskun, H. (2004). Türk Dilbilgisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Europass (2013). Avrupa Ortak Ölçüt Çerçevesi. http://europass.cedefop.europa.eu/tr/ resources/ european-language- levels-cefr internet adresinden 02.09.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Günay, D. (2004). Dil ve İletişim. İstanbul: Multilingual.
  • Güvenç, B.(1992). Dil Kültür Bağlantısı. Çağdaş Türk Dili (Kültür Eğitim Özel Sayısı). S.47 s.509-510.
  • Hamzadayı, E. (2009). Bütünleştirilmiş Öğrenme-Öğretme Yaklaşımının Türkçe Eğitiminde Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Aksoy, Ö. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB (2009). Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni Öğrenme-Öğretme- Değerlendirme. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Omaggio H., A. (1993). Teaching Language in Context. Boston: Heinle and Heinle.
  • Özbay, M.(2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Kitap.
  • Vardar, B. (2001). Dilbilim Yazıları. İstanbul. Multilingual Yayıncılık.

Views of Turkish Learners as a Foreign Language About Speaking Skill

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 4, 897 - 912, 01.12.2013

Öz

The purpose of this study is to answer this question: “What are the opinions of foreign learners about speaking skill?”. In this study, focus group interview-based qualitative methods were used to determine the opinion of Turkish learners as a foreign language about speaking skill. The data of the study was collected by focus group interview with eight students in the level of C1 in Gaziantep University Tömer. The data obtained from focus group interview has been examined by descriptive analysis. For the seven sub-objectives of the study, the findings were obtained. According to the findings of the study, Turkish speaking is hard,especially speaking in some subjects is very hard, the environment is effective in speaking skill, some sounds are difficult for pronunciation, mother tongue is effective for Turkish speaking and for the development of speaking skill, the teachers and the students have different responsibilities, Based on the results, suggestions have been given for Turkish learners as a foreign language, experts preparing course materials (books, CDs, movies, etc.) and the institutions and organizations providing services in this area

Kaynakça

  • Aktaş, T. (2004). Yabancı Dil Öğretiminde İletişimsel Yeti. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:12, 45-59.
  • Aydın, S. ve Zengin B. (2008). Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı: Bir Literatür Özeti. The Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Banguoğlu, T.(2004). Türkçenin Grameri. Ankara: TDK.
  • Demirel, Ö. (2004). Yabancı Dil Öğretimi, Dil Pasaportu, Dil Biyografisi, Dil Dosyası. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ediskun, H. (2004). Türk Dilbilgisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Europass (2013). Avrupa Ortak Ölçüt Çerçevesi. http://europass.cedefop.europa.eu/tr/ resources/ european-language- levels-cefr internet adresinden 02.09.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Günay, D. (2004). Dil ve İletişim. İstanbul: Multilingual.
  • Güvenç, B.(1992). Dil Kültür Bağlantısı. Çağdaş Türk Dili (Kültür Eğitim Özel Sayısı). S.47 s.509-510.
  • Hamzadayı, E. (2009). Bütünleştirilmiş Öğrenme-Öğretme Yaklaşımının Türkçe Eğitiminde Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Aksoy, Ö. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB (2009). Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni Öğrenme-Öğretme- Değerlendirme. Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Omaggio H., A. (1993). Teaching Language in Context. Boston: Heinle and Heinle.
  • Özbay, M.(2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü Kitap.
  • Vardar, B. (2001). Dilbilim Yazıları. İstanbul. Multilingual Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33AN97YU
Bölüm Makale
Yazarlar

K. Kaan Büyükikiz Bu kişi benim

Sevil Hasırcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Büyükikiz, K. K., & Hasırcı, S. (2013). Views of Turkish Learners as a Foreign Language About Speaking Skill. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(4), 897-912.