BibTex RIS Kaynak Göster

Kadın Futbolcularda Antrenörle İletişim Düzeyi ve Başarı Motivasyonu İlişkisi

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 20 - 33, 01.06.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, kadın futbolcuların antrenörle olan iletişim düzeyi ile başarı motivasyonu arasındaki ilişkiyi ve öğrenim durumu, spor yapma yılı, aynı antrenörle çalışma süresi gibi değişkenler açısından iletişim düzeyi farklılıklarını ortaya koymaktır. Çalışma örneklemi 2007-2008 futbol sezonunda Ankara bölgesinde faal olan kadın futbolculardan seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Futbolda Antrenör İletişim Ölçeği” ile “Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 16.0 programından yararlanılarak, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman’s rho korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda kadın futbolcuların öğrenim durumu, spor yapma yılı ve aynı antrenörle çalışma süresi arttıkça iletişim düzeylerinin de arttığı tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Doğan O. (2005). Spor Psikolojisi. 2.Baskı. Adana: Nobel Kitapevi.
  • Lazar J. (2001). İletişim Bilimi. Çev: Anık C. 1.Baskı. Ankara. Vadi Yayınları.
  • Öğülmüş S. (2002). Güdüleme (Motivasyon) Kuramları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Araştırma Uygulama Merkezi Yayınları; (5): 92-105.
  • Lawrence AP. (1996). The Science of Personality, NewYork: John Willey & Sons.
  • Cox RH. (1990). Sport Psychology, Concepts and Applications. Second Edition. Dubuque: Wm C. Brown Publishers.
  • Roberts GC. (1992). Motivation in Sport and Exercise, Conceptual Constrains and Convergence. İllinois: Human Kinetics Boks Champaign.
  • Güven Ö. (1996). 12-16 Yaş Grubu Sporcuların Müsabaka Motivasyonu ve Antrenör Davranışları Konusunda Karşılaştıkları Bazı Sorunlar. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi; 1(1): 29-40.
  • Cengiz R. (2009). İletişim. İstanbul: Türkiye Futbol Federasyonu Futbol Eğitim Yayınları; (2); 45.
  • Willis JD. (1982). Three Scales to Measure Competition-Related Motives in Sports. Journal of Sport Psychology; (4); 338-353.
  • Tiryaki Ş, Gödelek E. (1997). Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeğinin Türk Sporcuları İçin Uyarlama Çalışması. 1.Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu Bildirileri. 1.Baskı. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • .Abakay U, Kuru E. (2009). Coach Communication Scale in Football a Study of Validity and Reliablity. Ovidius University Annals Series Physical Education and Sport, Science Movement and Healt: 9(1); 183-186.
  • Karagöz Y, Ekici S. (2004). Sosyal Bilimlerde Yapılan Uygulamalı Araştırmalarda Kullanılan İstatistiksel Teknikler ve Ölçekler. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi: 5(1); 25-43.
  • Gamgam H. (1998). Parametrik Olmayan İstatistiksel Teknikler. 2. Baskı. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayını No:140.
  • Öztürk ÖT, Soytürk M., Ada ND, Çamlıyer H. (2011). Comparing Communication Skill Levels Between The Students Being Athlete At University Teams And The Students Not Doing Sport. Hacettepe J. Of Sport Sciences. 22(2):43–53.
  • Tepeköylü Ö. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Manisa
  • Arslan F, Bayraktar G, Akdoğan S. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Amatör ve Profesyonel Spor Yapan Öğrencilerle Aktif Spor Yapmayan Öğrencilerin Kişilik Özelliklerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 8 (2), 40-47.
  • Cratty B.J. (1973). Psychology in Contemporary Sport Psychology: Guidelines for Coaches and Athletes. New Jersy Printice-Hall Englewood Cliffs.
  • Abakay U ve Kuru E (2011) Profesyonel ve Amatör Futbolcuların Antrenörleri İle olan İletişim Düzeyi Farklılıklarının Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 13(1): 125-131.
  • Erkan M. (2002). Sporda İletişimin Önemi ve Takım Performansına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Abakay U (2010). Futbolcu-Antrenör İletişiminin Farklı Statülerdeki Futbolcuların Başarı Motivasyonuyla İlişkisi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Yılmaz İ. (2008). Sporcu Algıları Çerçevesinde Farklı Spor Branşlarındaki Antrenörlerin Liderlik Davranış Analizleri ve İletişim Beceri Düzeyleri. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü

The Communication Level Of Woman Footballers With Coach And Success Motivation Relationship

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 20 - 33, 01.06.2013

Öz

The purpose of this study is to examine the relationship between level of communication of women footballers with their coaches and achievement motivation with respect to some variables such as educational status, the length of time is doing sports, and the length of time studying with the same coach. Female footballers who were active during the 2007-2008 football season in Ankara Region are selected for the study sample. In the study, “Communication Scale for Coaches in Football” and “Achievement Motivation Scale for Sport” were used for the purpose of data collecting. Analysis of the data, SPSS 16.0 programme was used, Mann Whitney U, Kruskal Wallis and Spearman’s rho correlation analysis were used. At the end of the research it is determined that as aducational status , the length of time in sports, and the length of studying with the same coach increases level of communication also increases. Moreover, it is identified that for women footballers there is a positive correlation between level of communication and demonstrating power and motivation of reaching success

Kaynakça

  • Doğan O. (2005). Spor Psikolojisi. 2.Baskı. Adana: Nobel Kitapevi.
  • Lazar J. (2001). İletişim Bilimi. Çev: Anık C. 1.Baskı. Ankara. Vadi Yayınları.
  • Öğülmüş S. (2002). Güdüleme (Motivasyon) Kuramları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Araştırma Uygulama Merkezi Yayınları; (5): 92-105.
  • Lawrence AP. (1996). The Science of Personality, NewYork: John Willey & Sons.
  • Cox RH. (1990). Sport Psychology, Concepts and Applications. Second Edition. Dubuque: Wm C. Brown Publishers.
  • Roberts GC. (1992). Motivation in Sport and Exercise, Conceptual Constrains and Convergence. İllinois: Human Kinetics Boks Champaign.
  • Güven Ö. (1996). 12-16 Yaş Grubu Sporcuların Müsabaka Motivasyonu ve Antrenör Davranışları Konusunda Karşılaştıkları Bazı Sorunlar. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi; 1(1): 29-40.
  • Cengiz R. (2009). İletişim. İstanbul: Türkiye Futbol Federasyonu Futbol Eğitim Yayınları; (2); 45.
  • Willis JD. (1982). Three Scales to Measure Competition-Related Motives in Sports. Journal of Sport Psychology; (4); 338-353.
  • Tiryaki Ş, Gödelek E. (1997). Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeğinin Türk Sporcuları İçin Uyarlama Çalışması. 1.Uluslararası Spor Psikolojisi Sempozyumu Bildirileri. 1.Baskı. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
  • .Abakay U, Kuru E. (2009). Coach Communication Scale in Football a Study of Validity and Reliablity. Ovidius University Annals Series Physical Education and Sport, Science Movement and Healt: 9(1); 183-186.
  • Karagöz Y, Ekici S. (2004). Sosyal Bilimlerde Yapılan Uygulamalı Araştırmalarda Kullanılan İstatistiksel Teknikler ve Ölçekler. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi: 5(1); 25-43.
  • Gamgam H. (1998). Parametrik Olmayan İstatistiksel Teknikler. 2. Baskı. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayını No:140.
  • Öztürk ÖT, Soytürk M., Ada ND, Çamlıyer H. (2011). Comparing Communication Skill Levels Between The Students Being Athlete At University Teams And The Students Not Doing Sport. Hacettepe J. Of Sport Sciences. 22(2):43–53.
  • Tepeköylü Ö. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Manisa
  • Arslan F, Bayraktar G, Akdoğan S. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Amatör ve Profesyonel Spor Yapan Öğrencilerle Aktif Spor Yapmayan Öğrencilerin Kişilik Özelliklerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 8 (2), 40-47.
  • Cratty B.J. (1973). Psychology in Contemporary Sport Psychology: Guidelines for Coaches and Athletes. New Jersy Printice-Hall Englewood Cliffs.
  • Abakay U ve Kuru E (2011) Profesyonel ve Amatör Futbolcuların Antrenörleri İle olan İletişim Düzeyi Farklılıklarının Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 13(1): 125-131.
  • Erkan M. (2002). Sporda İletişimin Önemi ve Takım Performansına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Abakay U (2010). Futbolcu-Antrenör İletişiminin Farklı Statülerdeki Futbolcuların Başarı Motivasyonuyla İlişkisi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Yılmaz İ. (2008). Sporcu Algıları Çerçevesinde Farklı Spor Branşlarındaki Antrenörlerin Liderlik Davranış Analizleri ve İletişim Beceri Düzeyleri. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33GV77SP
Bölüm Makale
Yazarlar

Uğur Abakay Bu kişi benim

Emin Kuru Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Abakay, U., & Kuru, E. (2013). The Communication Level Of Woman Footballers With Coach And Success Motivation Relationship. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1), 20-33.