Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Hazır Kahve Satın Alma Ve Tüketim Alışkanlıkları

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 4, 950 - 962, 07.11.2017
https://doi.org/10.21547/jss.286562

Öz

Günümüzde, pazarlamacılar stratejilerini oluştururken öncelikle
tüketicileri anlamaya çalışmaktadır. Bu nedenle pazarlamacılar ürün
stratejilerini geliştirmeden önce müşteriyi anlamaya çalışmaktadırlar ve
müşterinin ihtiyaç ve davranışlarına göre aksiyon almaktadırlar. Nitekim
Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin yaptığı araştırmaya göre 2013 yılında
Türkiye’de pazar araştırma sektörüne 213 milyon USD harcanmıştır. Bu çalışmada
hazır kahve tüketicilerin satın alma ve tüketim alışkanlıkları incelenmiştir.
Çalışmada Türkiye’yi temsilen her bölgeden olmak koşuluyla 12 ilden 18-45 yaş
arası belirtilen ses gruplarından 780 kişiyle yüz yüze araştırma tekniği ile
kağıt kalem metodu uygulanmıştır. En çok tüketilen hazır kahve çeşidi 3ü1 arada
çeşidi olduğu ortaya çıkmıştır. Satın almayı etkileyen en önemli üç nedenin ürünün
kahve, şeker ve krema karışımının kıvamında olması, uygun fiyatta olması ve
kendi alanında lider bir marka olması sonucuna varılmıştır. Hazır kahve
ürünleri kullanan kişilerin %97’si markaların ürünlerle birlikte yaptıkları
hediye çekilişine katılmadıklarıdır. Ayrıca bu ürün grubuyla ilgili bilgi
kaynaklarından en çok televizyon reklamlarının takip edildiği sonucu ortaya
çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aile ve Tüketici Hizmetleri(2014), , Tüketici Karar Süreci, MEB Yayınları, Ankara, shf.5
  • Ak, T. (2009)Tüketici Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri. Yüksek Lisan Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstütisüİşletme Ana Bilim Dalı, Karaman, shf.57
  • Barış, G.(2012), Tüketici Davranışları. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, shf.135
  • Cemalcılar, İ. (2000), Pazarlama Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, shf.44
  • Chaney,D. (1999), Yaşam Tarzları. Kütük, İ (çev), Dost Kitapevi, İstanbul, shf.14

Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 4, 950 - 962, 07.11.2017
https://doi.org/10.21547/jss.286562

Öz

Günümüzde, pazarlamacılar stratejilerini oluştururken öncelikle
tüketicileri anlamaya çalışmaktadır. Bu nedenle pazarlamacılar ürün
stratejilerini geliştirmeden önce müşteriyi anlamaya çalışmaktadırlar ve
müşterinin ihtiyaç ve davranışlarına göre aksiyon almaktadırlar. Nitekim
Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin yaptığı araştırmaya göre 2013 yılında
Türkiye’de pazar araştırma sektörüne 213 milyon USD harcanmıştır. Bu çalışmada
hazır kahve tüketicilerin satın alma ve tüketim alışkanlıkları incelenmiştir.
Çalışmada Türkiye’yi temsilen her bölgeden olmak koşuluyla 12 ilden 18-45 yaş
arası belirtilen ses gruplarından 780 kişiyle yüz yüze araştırma tekniği ile
kağıt kalem metodu uygulanmıştır. En çok tüketilen hazır kahve çeşidi 3ü1 arada
çeşidi olduğu ortaya çıkmıştır. Satın almayı etkileyen en önemli üç nedenin ürünün
kahve, şeker ve krema karışımının kıvamında olması, uygun fiyatta olması ve
kendi alanında lider bir marka olması sonucuna varılmıştır. Hazır kahve
ürünleri kullanan kişilerin %97’si markaların ürünlerle birlikte yaptıkları
hediye çekilişine katılmadıklarıdır. Ayrıca bu ürün grubuyla ilgili bilgi
kaynaklarından en çok televizyon reklamlarının takip edildiği sonucu ortaya
çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aile ve Tüketici Hizmetleri(2014), , Tüketici Karar Süreci, MEB Yayınları, Ankara, shf.5
  • Ak, T. (2009)Tüketici Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri. Yüksek Lisan Tezi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstütisüİşletme Ana Bilim Dalı, Karaman, shf.57
  • Barış, G.(2012), Tüketici Davranışları. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, shf.135
  • Cemalcılar, İ. (2000), Pazarlama Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, shf.44
  • Chaney,D. (1999), Yaşam Tarzları. Kütük, İ (çev), Dost Kitapevi, İstanbul, shf.14
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular İşletme
Bölüm İşletme Finans
Yazarlar

Ahmet Tan

Ersan Hocaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2017
Kabul Tarihi 7 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tan, A., & Hocaoğlu, E. (2017). Instant Coffee Purchasing and Consumption Habits in Turkey. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16(4), 950-962. https://doi.org/10.21547/jss.286562