Brand Loyalty has a
importance especialy in the markets which product variability is low to be
avoided and where competition is intensively experienced, is to protect market
shares of companies, penetrate new markets and in terms of ensuring sustainable
profitability and competitive advantage. The fisrt step to create brand loyal
consumers, Enterprices have to know the factors that affect brand loyalty. It
is an undeniable fact that personality features significantly affects buying
decision process. For this purpose, this study focus on if there is any
relation between personality features and brand loyalty. The main mass of our
study is university students living in Kayseri. Our study was conducted with
582 participants. The study analyzed the answers obtained from survey.
According to our results there is negative relation between brand loyalty and
compliance. While the relation between brand loyalty and the other independent
variables is not significant furthermore, there is statistically significant
relation between brand loyalty and expence which is one of the demographic
trait of participants.
Marka sadakati,
özellikle ürün farklılıklarının yok denecek kadar az olduğu ve rekabetin yoğun
olarak yaşandığı pazarlarda işletmelerin pazar paylarını korumak, yeni pazarlara
nüfuz etmek ve sürdürülebilir karlılık ile rekabet avantajı sağlaması açısından
büyük önem arz etmektedir. İşletmelerin, markalarına sadık tüketiciler yaratmak
için marka sadakatini etkileyen faktörleri bilmeleri marka sadakatinin
oluşturulması yönüyle ilk basamağı oluşturmaktadır. Tüketicilerin kişilik
özelliklerinin satın alma karar sürecinde tüketicinin ürün veya marka tercihini
önemli ölçüde etkilediği yadsınamaz bir gerçektir. Bu amaçla çalışmamız
tüketicilerin kişilik özellikleriyle marka sadakati arasında bir ilişkinin olup
olmadığı konusu üzerine odaklanmıştır. Veriler Kayseri’de okuyan 582 üniversite
öğrencisine anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin
analizleri sonucunda marka sadakati
ile uyumluluk arasında negatif yönlü bir ilişki saptanmış olup diğer bağımsız
değişkenler ile arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Ayrıca
katılımcıların demografik özelliklerinden aylık harcama tutarı ile marka
sadakati arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | İşletme Finans |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 2 |