Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Brand Loyalty To The Relationship Of Personality Characteristics Of Consumers: An Applıcation On Unıversity Students Living In Kayseri

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 2, 618 - 632, 01.04.2018
https://doi.org/10.21547/jss.364854

Öz

Brand Loyalty has a
importance especialy in the markets which product variability is low to be
avoided and where competition is intensively experienced, is to protect market
shares of companies, penetrate new markets and in terms of ensuring sustainable
profitability and competitive advantage. The fisrt step to create brand loyal
consumers, Enterprices have to know the factors that affect brand loyalty. It
is an undeniable fact that personality features significantly affects buying
decision process. For this purpose, this study focus on if there is any
relation between personality features and brand loyalty. The main mass of our
study is university students living in Kayseri. Our study was conducted with
582 participants. The study analyzed the answers obtained from survey.
According to our results there is negative relation between brand loyalty and
compliance. While the relation between brand loyalty and the other independent
variables is not significant furthermore, there is statistically significant
relation between brand loyalty and expence which is one of the demographic
trait of participants.

Kaynakça

  • Aaker, D. A.(1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. New York: Free Pres.
  • Aliyev, P. (2008). Beş Faktörlü Kişilik Özellikleri Ve Cinsiyet Rollerinin Üniversite Alan Seçimi İle İlişkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Allport, G. (1961). Pattern and growth in personality. New York: Hacourt College Publication.
  • Apple, M. T. (2011). The big five personality traits and foreign language speaking confidence among japanese efl students. Doctoral Dissertation. Temple Unıversıty, Pennsylvania.
  • Aslım, H. (2007). Marka sadakatinin satın alma davranışı üzerindeki etkileri: bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Barrick, M. R., & Mount, M. K. (1991). The big five personality dimensions and job performance: a meta‐analysis. Personnel Psychology, 44(1), 1-26.
  • Barrick, M. R., Parks, L., & Mount, M. K. (2005). Self‐monitoring as a moderator of the relationships between personality traits and performance. Personnel Psychology, 58(3), 745-767.
  • Camgöz, S. M. (2009). Kişilik özelikleri ile finansal performans arasındaki ilişkiler: a-tipi yatırım fonu yöneticileri üzerinde bir değerlendirme. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Can, Y. (2007). A tipi ve b tipi kişilikler bakımından mobbing kişilik ilişkisinin incelenmesi ve bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Ceritoğlu, A. B. (2004). Genç tüketicilerde marka bilincinin oluşması ve marka sadakati kavramlarının incelenmesi ve konu ile ilgili bir uygulama. Dalı Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Chaudhuri, A., & Holbrook, M. B. (2001). The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance: the role of brand loyalty. Journal of marketing, 65(2), 81-93.
  • Çetin, N.B., & Beceren, E. (2007). Lider kişilik Gandhi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5),110–132.
  • Datta, P. R. (2003). The determinants of brand loyalty. Journal of American Academy of Business, 3(1-2), 138-138.
  • Deniz, A., & Erciş, A. (2008). Kişilik özellikleri ile algılanan risk arasındaki ilişkilerin incelenmesi üzerine bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(2).
  • Develioğlu, K., & Tekin, Ö. A. (2013). Beş faktör kişilik özellikleri ve yabancılaşma arasındaki ilişki: beş yıldızlı otel çalışanları üzerine bir uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2).
  • Devrani, Ö. G. D. T. K. (2009). Marka sadakati öncülleri: çalışan kadınların kozmetik ürün tüketimi üzerine bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3).
  • Digman, J. M. (1990). Personality structure: emergence of the five-factor model. Annual Review Of Psychology, 41(1), 417-440.
  • Dunsmore, A. J. (2005). An ınvestigation of the predictive validity of broad and narrow personality traits in relation to academic achivement. Doctoral Dissertation. Knoxville: The University Of Tennessee.
  • Forman, S. G., & Forman, B. D. (1981). Family environment and its relation to adolescent personality factors. Journal of Personality Assessment, 45(2), 163-167.
  • Garcia G.B., Gutierrez A.A., & Gutierrez C. J. (2006). The role of loyalty programs in behavioral and affective loyalty. Journal of Consumer Marketing, 23(7), 387-396.
  • Ghodeswar, B. M. (2008). Building brand identity in competitive markets: a conceptual model. Journal of product & brand management, 17(1), 4-12.
  • Goldberg LR. (1990). An alternative “description of personality : the big-five factor structure. Journal of Personality and Social Psychology, 59(6), 1216-1229.
  • Goldberg LR. (1992). The development of markers for the big-five factor structure. Psychological Assessment, 4(1), 26-42.
  • Goldberg LR. (1993). The structure of phenotypic personality traits. American Psychologist, 48(1), 26-34.
  • Goldberg, L. R. (1981). language and individual differences: the search for universals in personality lexicons. Review Of Personality And Social Psychology, 2(1), 141-165.
  • Goldberg, L. R. (1998). Warren T. Norman (1930–1998): An appreciation. Journal of Research in Personality, 32(4), 391-396.
  • Gosling, S. D., Rentfrow, P. J., & Swann, W. B. (2003). A very brief measure of the big-five personality domains. Journal of Research in personality, 37(6), 504-528.
  • Graziano, W. G., Jensen-Campbell, L. A., & Hair, E. C. (1996). perceiving interpersonal conflict and reacting to it: the case for agreeableness. Journal of personality and social psychology, 70(4), 820-835.
  • Hawkins, I. Delbert, Roger J. Best ve Kenneth A.Coney (2004), Consumer behavior building marketing strategy, 9. Edition, New York: McGraw-Hill Company,
  • İbrahimoğlu, N. (2008). kişilik özellikleri açısından örgüt-kariyer bağlılık düzeyini artırmada sosyalizasyon ve mentor etkisi: bir örgüt geliştirme modeli. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1990). İnsan, aile, kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Karaca, M. (2007). Organizasyonlarda saldırgan davranışlara maruz kalma ve mağdurların kişiliğiyle ilişkisi: kayseri’de imalat sektöründe bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Kaşlı, M. (2009). Otel işletmelerinde iş görenlerin kişilik özellikleri lider-üye etkileşimi ve tükenmişlik ilişkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Keller, K.L. (2003). Strategic brand management, building, measuring and managing brand equity. New Jersey: Prentice Hall. Kotler, P., & Armstrong, G. (2006). Principles of marketing. New Jersey: Pearson Education Inc.Upper Saddle River.
  • Kotler, P.,& Keller, K. L. (2009). Marketing management. New Jersey: Pearson Prentice Hall, Köknel, Ö. (1997). Kaygıdan mutluluğa kişilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. Lam, R., & Burton, S. (2006). SME banking loyalty (and disloyalty): a qualitative study in Hong Kong. International Journal Of Bank Marketing, 24(1), 37-52.
  • Lau, G. T., & Lee, S. H. (1999). Consumers' trust in a brand and the link to brand loyalty. Journal Of Market-Focused Management, 4(4), 341-370.
  • McCrae, R. R., & Costa, P. T. (1987). Validation of the five-factor model of personality across instruments and observers. Journal of personality and social psychology, 52(1), 81-90.
  • McCrae, R. R., & John, O. P. (1992). An introduction to the five‐factor model and its applications. Journal of personality, 60(2), 175-215.
  • McShane, S., & Von Glinow, M. (2005). Organizational behavior: Emerging Realites For The Workplace Revolution. New York: McGraw-Hill Higher Education. Inc.
  • Moody, M. C. (2007). Adaptive behavior in intercultural environments: the relationship between cultural intelligence factors and big five personality traits. Doctoral Dissertation. George Washington University, Washington
  • Norman, W. T. (1963). Toward an adequate taxonomy of personality attributes: replicated factor structure in peer nomination personality ratings. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 66(6), 574-583.
  • Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2005). Pazarlama iletişimi yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları. 5. Baskı.
  • Odin, Y., Odin, N., & Valette-Florence, P. (2001). Conceptual and operational aspects of brand loyalty: an empirical investigation. Journal of Business Research, 53(2), 75-84.
  • Özdevecioğlu M. (2002). Kamu ve özel sektör yöneticileri arasındaki davranışsal çalışma koşulları ve kişilik farklılıklarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (19),115-134.
  • Özsoy, E., & Yıldız, G. (2013). Kişilik kavramının örgütler açısından önemi: bir literatür taraması. The Journal Of Business Science, 1(2), 1-12.
  • Palumbo, F., & Herbig, P. (2000). The multicultural context of brand loyalty. European Journal of Innovation Management, 3(3), 116-125.
  • Penke, L., Denissen, J. J., & Miller, G. F. (2007). The evolutionary genetics of personality. European Journal of Personality, 21(5), 549-587.
  • Pervin, L. A. and Cervone, D. (2010). Personality theory and research, 11. Edition. New Jersey: Hoboken, Willey.
  • Pride, William M., Ferrell, O,C., (2010) Marketing, 10. Edition. South-Western:Cengage Learning.
  • Pringle, H., & Thompson, M. (2000). Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak. İstanbul: Çev.: Zeynep ve Canan Feyyat, Scala Yayıncılık.
  • Puher, M. A. (2009). The big five personality traits as predictors of adjustment to college. Master Dissertation. Villanova University, Pennsylvania. Schoenbachler, D. D., Gordon, G. L., & Aurand, T. W. (2004). Building brand loyalty through individual stock ownership. Journal of Product & Brand Management, 13(7), 488-497.
  • Shaye, A. (2009). Infidelity in dating relationships: do big five personality traits and gender influence infidelity?. Doctoral Dissertation. Allıant Internatıonal Unıversıty, Los Angeles.
  • Somer, O., Korkmaz, M., & Tatar, A. (2002). Beş faktör kişlilik envanteri’nin geliştirilmesi-ı: ölçek ve alt ölçeklerin oluşturulması. Türk Psikoloji Dergisi, 17 (49), 21-33.
  • Şengül, C. M. (2008). Örgüt çalışanlarının kişilik, iş tatmini ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora Tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., & Çelik, A. (2011). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış. 5.Basım, İstanbul: Adım Matbaacılık.
  • Tabak, B. ve Tatar, Ç. (2010), İzlenim yönetimi taktiklerinde beş faktör kişilik özelliklerinin rolü: savunma sanayiinde bir araştırma. Ege Akademik Bakış 10 (2), 541-559.
  • Tatlıoğlu, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin beş faktör kişilik kuramı’na göre kişilik özellikleri alt boyutlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, (7), 939-971.
  • Tekin, Ö. A., Turan, S. N., Özmen, M., Turhan, A. A. ve Kökçü, A. (2012). Beş faktör kişilik özellikleri ve örgütsel çatışma yönetimi arasındaki ilişkiler: ankara’daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerine bir uygulama. Journal of Yaşar University, 27(7), 4611–4641.
  • Tozkoparan, G. (2013). Beş faktör kişilik özelliklerinin çatışma yönetim tarzlarına etkisi: yöneticiler üzerinde bir araştırma. AİBÜ-İİBF Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 2(9), 189-231.
  • Tsai, Lien-Hsiang. (2003). Relationships Between Personality Attributes And Internet Marketing, Doctoral Dissertation. Alliant Internatıonal Unıversity, UMI.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan kadar konuş. Marka iletişim stratejileri. İstanbul: Media Cat Kitapları.
  • Yalçın F. A., & Sezer İ.F. (1995). Pazarlama Bilgileri. İstanbul: Bilim Teknik Yayınları.
  • Zikmund, W.G. & D’amico, M. (1996). Marketing. Fifth Edition, West: Publishing Company.

Tüketicilerin Kişilik Özelliklerinin Marka Sadakati İle İlişkisi: Kayseri’de Yaşayan Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 2, 618 - 632, 01.04.2018
https://doi.org/10.21547/jss.364854

Öz

Marka sadakati,
özellikle ürün farklılıklarının yok denecek kadar az olduğu ve rekabetin yoğun
olarak yaşandığı pazarlarda işletmelerin pazar paylarını korumak, yeni pazarlara
nüfuz etmek ve sürdürülebilir karlılık ile rekabet avantajı sağlaması açısından
büyük önem arz etmektedir. İşletmelerin, markalarına sadık tüketiciler yaratmak
için marka sadakatini etkileyen faktörleri bilmeleri marka sadakatinin
oluşturulması yönüyle ilk basamağı oluşturmaktadır. Tüketicilerin kişilik
özelliklerinin satın alma karar sürecinde tüketicinin ürün veya marka tercihini
önemli ölçüde etkilediği yadsınamaz bir gerçektir. Bu amaçla çalışmamız
tüketicilerin kişilik özellikleriyle marka sadakati arasında bir ilişkinin olup
olmadığı konusu üzerine odaklanmıştır. Veriler Kayseri’de okuyan 582 üniversite
öğrencisine anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin
analizleri sonucunda marka
sadakati
ile uyumluluk arasında negatif yönlü bir ilişki saptanmış olup diğer bağımsız
değişkenler ile arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.
Ayrıca
katılımcıların demografik özelliklerinden aylık harcama tutarı ile marka
sadakati arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Aaker, D. A.(1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. New York: Free Pres.
  • Aliyev, P. (2008). Beş Faktörlü Kişilik Özellikleri Ve Cinsiyet Rollerinin Üniversite Alan Seçimi İle İlişkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Allport, G. (1961). Pattern and growth in personality. New York: Hacourt College Publication.
  • Apple, M. T. (2011). The big five personality traits and foreign language speaking confidence among japanese efl students. Doctoral Dissertation. Temple Unıversıty, Pennsylvania.
  • Aslım, H. (2007). Marka sadakatinin satın alma davranışı üzerindeki etkileri: bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Barrick, M. R., & Mount, M. K. (1991). The big five personality dimensions and job performance: a meta‐analysis. Personnel Psychology, 44(1), 1-26.
  • Barrick, M. R., Parks, L., & Mount, M. K. (2005). Self‐monitoring as a moderator of the relationships between personality traits and performance. Personnel Psychology, 58(3), 745-767.
  • Camgöz, S. M. (2009). Kişilik özelikleri ile finansal performans arasındaki ilişkiler: a-tipi yatırım fonu yöneticileri üzerinde bir değerlendirme. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Can, Y. (2007). A tipi ve b tipi kişilikler bakımından mobbing kişilik ilişkisinin incelenmesi ve bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Ceritoğlu, A. B. (2004). Genç tüketicilerde marka bilincinin oluşması ve marka sadakati kavramlarının incelenmesi ve konu ile ilgili bir uygulama. Dalı Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Chaudhuri, A., & Holbrook, M. B. (2001). The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance: the role of brand loyalty. Journal of marketing, 65(2), 81-93.
  • Çetin, N.B., & Beceren, E. (2007). Lider kişilik Gandhi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5),110–132.
  • Datta, P. R. (2003). The determinants of brand loyalty. Journal of American Academy of Business, 3(1-2), 138-138.
  • Deniz, A., & Erciş, A. (2008). Kişilik özellikleri ile algılanan risk arasındaki ilişkilerin incelenmesi üzerine bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(2).
  • Develioğlu, K., & Tekin, Ö. A. (2013). Beş faktör kişilik özellikleri ve yabancılaşma arasındaki ilişki: beş yıldızlı otel çalışanları üzerine bir uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2).
  • Devrani, Ö. G. D. T. K. (2009). Marka sadakati öncülleri: çalışan kadınların kozmetik ürün tüketimi üzerine bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3).
  • Digman, J. M. (1990). Personality structure: emergence of the five-factor model. Annual Review Of Psychology, 41(1), 417-440.
  • Dunsmore, A. J. (2005). An ınvestigation of the predictive validity of broad and narrow personality traits in relation to academic achivement. Doctoral Dissertation. Knoxville: The University Of Tennessee.
  • Forman, S. G., & Forman, B. D. (1981). Family environment and its relation to adolescent personality factors. Journal of Personality Assessment, 45(2), 163-167.
  • Garcia G.B., Gutierrez A.A., & Gutierrez C. J. (2006). The role of loyalty programs in behavioral and affective loyalty. Journal of Consumer Marketing, 23(7), 387-396.
  • Ghodeswar, B. M. (2008). Building brand identity in competitive markets: a conceptual model. Journal of product & brand management, 17(1), 4-12.
  • Goldberg LR. (1990). An alternative “description of personality : the big-five factor structure. Journal of Personality and Social Psychology, 59(6), 1216-1229.
  • Goldberg LR. (1992). The development of markers for the big-five factor structure. Psychological Assessment, 4(1), 26-42.
  • Goldberg LR. (1993). The structure of phenotypic personality traits. American Psychologist, 48(1), 26-34.
  • Goldberg, L. R. (1981). language and individual differences: the search for universals in personality lexicons. Review Of Personality And Social Psychology, 2(1), 141-165.
  • Goldberg, L. R. (1998). Warren T. Norman (1930–1998): An appreciation. Journal of Research in Personality, 32(4), 391-396.
  • Gosling, S. D., Rentfrow, P. J., & Swann, W. B. (2003). A very brief measure of the big-five personality domains. Journal of Research in personality, 37(6), 504-528.
  • Graziano, W. G., Jensen-Campbell, L. A., & Hair, E. C. (1996). perceiving interpersonal conflict and reacting to it: the case for agreeableness. Journal of personality and social psychology, 70(4), 820-835.
  • Hawkins, I. Delbert, Roger J. Best ve Kenneth A.Coney (2004), Consumer behavior building marketing strategy, 9. Edition, New York: McGraw-Hill Company,
  • İbrahimoğlu, N. (2008). kişilik özellikleri açısından örgüt-kariyer bağlılık düzeyini artırmada sosyalizasyon ve mentor etkisi: bir örgüt geliştirme modeli. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1990). İnsan, aile, kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Karaca, M. (2007). Organizasyonlarda saldırgan davranışlara maruz kalma ve mağdurların kişiliğiyle ilişkisi: kayseri’de imalat sektöründe bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Kaşlı, M. (2009). Otel işletmelerinde iş görenlerin kişilik özellikleri lider-üye etkileşimi ve tükenmişlik ilişkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Keller, K.L. (2003). Strategic brand management, building, measuring and managing brand equity. New Jersey: Prentice Hall. Kotler, P., & Armstrong, G. (2006). Principles of marketing. New Jersey: Pearson Education Inc.Upper Saddle River.
  • Kotler, P.,& Keller, K. L. (2009). Marketing management. New Jersey: Pearson Prentice Hall, Köknel, Ö. (1997). Kaygıdan mutluluğa kişilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. Lam, R., & Burton, S. (2006). SME banking loyalty (and disloyalty): a qualitative study in Hong Kong. International Journal Of Bank Marketing, 24(1), 37-52.
  • Lau, G. T., & Lee, S. H. (1999). Consumers' trust in a brand and the link to brand loyalty. Journal Of Market-Focused Management, 4(4), 341-370.
  • McCrae, R. R., & Costa, P. T. (1987). Validation of the five-factor model of personality across instruments and observers. Journal of personality and social psychology, 52(1), 81-90.
  • McCrae, R. R., & John, O. P. (1992). An introduction to the five‐factor model and its applications. Journal of personality, 60(2), 175-215.
  • McShane, S., & Von Glinow, M. (2005). Organizational behavior: Emerging Realites For The Workplace Revolution. New York: McGraw-Hill Higher Education. Inc.
  • Moody, M. C. (2007). Adaptive behavior in intercultural environments: the relationship between cultural intelligence factors and big five personality traits. Doctoral Dissertation. George Washington University, Washington
  • Norman, W. T. (1963). Toward an adequate taxonomy of personality attributes: replicated factor structure in peer nomination personality ratings. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 66(6), 574-583.
  • Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2005). Pazarlama iletişimi yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları. 5. Baskı.
  • Odin, Y., Odin, N., & Valette-Florence, P. (2001). Conceptual and operational aspects of brand loyalty: an empirical investigation. Journal of Business Research, 53(2), 75-84.
  • Özdevecioğlu M. (2002). Kamu ve özel sektör yöneticileri arasındaki davranışsal çalışma koşulları ve kişilik farklılıklarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (19),115-134.
  • Özsoy, E., & Yıldız, G. (2013). Kişilik kavramının örgütler açısından önemi: bir literatür taraması. The Journal Of Business Science, 1(2), 1-12.
  • Palumbo, F., & Herbig, P. (2000). The multicultural context of brand loyalty. European Journal of Innovation Management, 3(3), 116-125.
  • Penke, L., Denissen, J. J., & Miller, G. F. (2007). The evolutionary genetics of personality. European Journal of Personality, 21(5), 549-587.
  • Pervin, L. A. and Cervone, D. (2010). Personality theory and research, 11. Edition. New Jersey: Hoboken, Willey.
  • Pride, William M., Ferrell, O,C., (2010) Marketing, 10. Edition. South-Western:Cengage Learning.
  • Pringle, H., & Thompson, M. (2000). Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak. İstanbul: Çev.: Zeynep ve Canan Feyyat, Scala Yayıncılık.
  • Puher, M. A. (2009). The big five personality traits as predictors of adjustment to college. Master Dissertation. Villanova University, Pennsylvania. Schoenbachler, D. D., Gordon, G. L., & Aurand, T. W. (2004). Building brand loyalty through individual stock ownership. Journal of Product & Brand Management, 13(7), 488-497.
  • Shaye, A. (2009). Infidelity in dating relationships: do big five personality traits and gender influence infidelity?. Doctoral Dissertation. Allıant Internatıonal Unıversıty, Los Angeles.
  • Somer, O., Korkmaz, M., & Tatar, A. (2002). Beş faktör kişlilik envanteri’nin geliştirilmesi-ı: ölçek ve alt ölçeklerin oluşturulması. Türk Psikoloji Dergisi, 17 (49), 21-33.
  • Şengül, C. M. (2008). Örgüt çalışanlarının kişilik, iş tatmini ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Doktora Tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., & Çelik, A. (2011). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış. 5.Basım, İstanbul: Adım Matbaacılık.
  • Tabak, B. ve Tatar, Ç. (2010), İzlenim yönetimi taktiklerinde beş faktör kişilik özelliklerinin rolü: savunma sanayiinde bir araştırma. Ege Akademik Bakış 10 (2), 541-559.
  • Tatlıoğlu, K. (2014). Üniversite öğrencilerinin beş faktör kişilik kuramı’na göre kişilik özellikleri alt boyutlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, (7), 939-971.
  • Tekin, Ö. A., Turan, S. N., Özmen, M., Turhan, A. A. ve Kökçü, A. (2012). Beş faktör kişilik özellikleri ve örgütsel çatışma yönetimi arasındaki ilişkiler: ankara’daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerine bir uygulama. Journal of Yaşar University, 27(7), 4611–4641.
  • Tozkoparan, G. (2013). Beş faktör kişilik özelliklerinin çatışma yönetim tarzlarına etkisi: yöneticiler üzerinde bir araştırma. AİBÜ-İİBF Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 2(9), 189-231.
  • Tsai, Lien-Hsiang. (2003). Relationships Between Personality Attributes And Internet Marketing, Doctoral Dissertation. Alliant Internatıonal Unıversity, UMI.
  • Uztuğ, F. (2003). Markan kadar konuş. Marka iletişim stratejileri. İstanbul: Media Cat Kitapları.
  • Yalçın F. A., & Sezer İ.F. (1995). Pazarlama Bilgileri. İstanbul: Bilim Teknik Yayınları.
  • Zikmund, W.G. & D’amico, M. (1996). Marketing. Fifth Edition, West: Publishing Company.
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm İşletme Finans
Yazarlar

İsmail Yaprak

Yunus Dursun

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2017
Kabul Tarihi 28 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yaprak, İ., & Dursun, Y. (2018). Tüketicilerin Kişilik Özelliklerinin Marka Sadakati İle İlişkisi: Kayseri’de Yaşayan Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17(2), 618-632. https://doi.org/10.21547/jss.364854