Araştırmanın
amacı alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği olan Kelime İlişkilendirme
Testi (KİT) aracılığıyla turizm işletmeciliği programında öğrenim gören ön
lisans öğrencilerinin yavaş şehir kavramı ile ilişkili kavramlar hakkında
bilişsel yapılarını ortaya koymaktır. Bu amaçla 58 ön lisans öğrencisine KİT
uygulanmıştır. Öğrencilere yavaş şehir anahtar kavramı verilmiş ve belli bir
süre içinde bu anahtar kavramın akıllarına getirdiği kelimeleri yazmaları
istenmiştir. Elde edilen veriler, bir frekans tablosuna kaydedilmiştir. Bu
frekans tablosundaki veriler ile öğrencilerin bilişsel yapısını ortaya koyan 16
boyutlu kavram haritası çizilmiştir. Ayrıca anahtar kavrama yönelik olarak
kuracakları ilgili cümleler, içerdikleri anlam ve sahip oldukları özelliklere
göre sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçların, turizm
işletmeciliği programında ön lisans eğitimi gören öğrencilerin yavaş şehir
kavramıyla ilgili eksik oldukları konuları ortaya koyması hedeflenmiştir. Bu
sayede bu programın olduğu meslek yüksekokullarına yönelik öneriler
sunulmuştur.
Yavaş Şehir Kelime İlişkilendirme Testi Turizm İşletmeciliği Eğitimi
The purpose of the
research is to reveal the cognitive structures of the associate degree students
about the concepts related to the slow city concept through the Word
Attribution Test (KİT), which is an alternative measurement evaluation
technique. For this purpose, 58 associate degree students were applied KIT. The
concept of slow city key was given to students and they were asked to write the
words that the key concept brought to their mind in a certain period of time.
The data obtained were recorded in a frequency table. The data in this
frequency table and the 16-dimensional concept map showing the cognitive
structure of students were drawn. In addition, the relevant sentences to be
established for the key concept were analyzed by their classification according
to their meaning and characteristics. The results have been aimed to reveal the
subjects that students who are at associate degree in the tourism management
program are lacking in the concept of slow city. So, suggestions towards
vocational schools involving this program have been presented.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |